torsdag 7 februari 2013

Återbruk/Återanvändning

Återbruk... att bruka något åter ;)


Att ge något en andra chans, helt enkelt? Som mina trälådor som det varit vin i, till exempel. Perfekt att förvara saker i!




En tom flaska återanvänds som vas.

Tomma konservburkar är "klassisk" förvaring för småprylar och pennor, bland annat ;)

(Kolla in mina snygga tumstockar, som Mannen i mitt liv, fått i reklam...)

Lappteknik... byggde ju förr på återbruk. Jag köper ofta nya tyger, när jag syr kuddar, om jag inte tar reda på restbitar, som ju också är återbruk, på sätt och vis. I just denna kudde återfinns ett par lappar från Mannen i mitt livs gamla skjortor. Återbruk!

På sätt och vis, så tycker jag att gamla bruksföremål, som jag använder som detaljer i inredningen också är återbruk! 



Det blev en del återbruk, trots att jag funderade ett litet tag på om jag hade något speciellt återbruk här hemma... ;)


För mera återbruk, tittar ni så klart in till FABRIKEN, där just "Återbruk" är temat denna torsdag!


Maria

21 kommentarer:

  1. Fina återbruksbilder. Gillar när man tar hand om saker och ger dem en pånyttfödelse. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag gillar sådana där vinlådor. Sist jag såg dem på någon blogg skickade jag mannen att leta/fråga i den stora vinaffären men där fanns inget. Sedan har det inget mer blivit. Tror jag ska kolla själv denna gång. Tack för påminnelsen. Kanske redan i morgon.
    Ha en fin torsdag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Tack för ditt svar. Såg det precis när jag skrivit här ovan då damp ditt ner i mailen. Jag väntar med spänning :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Samma stund men olika tider. Visst är det 10 timmars skillnad. Ska straxt gå och äta BBQ på Emilys skola som har "mingel" för alla barn och familjer första vecka av terminen. Jag kom på att jag har min svägerskas son och han är "boss" på en vingård/konferanscenter, ska höra av mig till honom om lådor. Borde också vara lagligt!!
    Tjingeling för idag!

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder. Ha enfin torsdag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  6. God morgon !

    Många fina saker. Tänk så bra det är att vi ger nya liv till saker och ting.
    Och som sagt så behöver inte allt kosta så mycket.
    Just konserverings burkar är så fina.
    Likaså olika glasburkar..

    Ha nu en god torsdag ! :) snart är det helg igen ! :)

    Kram från mig

    SvaraRadera
  7. Snyggt, läckert, kul...och visst känner man sig nöjd när man ger något en andra chans.

    kram Lisa

    SvaraRadera
  8. Har faktiskt vinlådor i garaget! Nu vet jag vad jag ska ha dem till!
    Tack
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Gud va bra och snyggt det blev med vinlådan. Helt perfekt. Håller med dig man skulle använda sig mera av det som man redan har och använda det till andra saker. Gillar plåtburkarna också.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  10. Mycket fina ideér till återbruk :)
    Vi har en gammal sockerlåda i sovrummet med filmer i :)
    Nån gammal mjölkflaska som ljusstake osv :)
    Tack för dina fina ord om min trädgård :)
    Stooor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  11. Så många fina saker, vinlådorna är helt underbara. Kul när man kan ta vara på saker istället för att alltid slänga. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  12. Så snyggt, de där lådorna är jag allt bra avundsjuk på! :-) Gillar lapptäckeskudden, smart att återvinna tyg på det sättet!

    Ha en skön kväll!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  13. Fina saker du fixat och återvunnit..
    Ha en fin helg,kram

    SvaraRadera
  14. Snyggt med lådor till tidningarna! Många bra saker som har återanvänts!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  15. Väldigt snygga lådor och så fint att ha tidningar i, kram

    SvaraRadera
  16. Härliga återanvändningar!! Ha det bäst, kram Kate

    SvaraRadera
  17. Fina bilder på smart återanvändning. Jag tror det blir mer och mer att man använder sig av gammalt än köper nytt hela tiden, Jag tycker det oftast kan vara fint när det är lite använt och slitet. Konservburkar är ju himla smart förvaring för mycket!
    Ha det så gott.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  18. Härliga bilder! Ser att du gillar lappteknik. Titta gärna in hos mig, quiltning är min stora passion. Kanske vi kan inspirera varandra! Ha en skön kväll

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...