lördag 12 januari 2013

Välkommen lördag!

Åh så skönt med lördagmorgon! 


Första lördagen på några veckor som känns som en "riktig" lördag. Ledig dag efter en veckas jobb... När jag klev ur sängen kände jag en doft som på kort tid har blivit en doft jag verkligen älskar. Doften av nytänd brasa i murspisen. Åh, jag älskar den! Vi har ju haft spisen klar ett par månader nu och det har eldats ganska flitigt. Det är ju sååå mysigt!
Jag sa till Mannen i mitt liv, här under julen: "Åh det luktar sommarstuga", (med glädje på rösten) när han precis gjort eld . (Ni vet när man tänder en brasa i en sommarstuga som stått stängd ett tag...) Skämtsamt fnyste han och svarade "Jaha, här har man byggt ett stort hus till dig, och du kallar det sommarstuga, du är aldrig nöjd! ;)" Nu är det ju så att jag faktiskt är jätte nöjd med vårt nya hus, men det luktade ändå lite sommarstuga, när han gjorde eld i den kalla spisen... ;) Och det var en positiv känsla :)  


Så skönt det är med lördag, tända ljus och äta frukost tillsammans med Mannen i mitt liv, vilket vi aldrig gör på vardagarna. Få skratta tillsammans åt tokiga busiga hundar, när den lilla hunden till exempel fastnat i yoghurtburken, med nosen ;) Inte en droppe får gå till spillo...  Ja, det är tur det finns lördagar. För alla är det ju kanske inte så speciellt med lördag, om man jobbar helger till exempel. Men varken jag eller Mannen i mitt liv jobbar helger, så lördagmorgnar är verkligen mysmorgnar hos oss. 


Idag blir det skjuts till stallet och sedan bär det av mot huvudstaden för inköp av presenter. Födelsedagar i antågande :)

Ha en riktigt fin lördag!


Maria


10 kommentarer:

  1. Jag gillar också lördagsmornar, frukosten tillsammans och så en hel helg framför sig. Brasan brinner här också. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Så fint å mysigt ni har det idag då framför er brasa:)
    Man får ta tillvara de där helgdagarna å ta hand om varandra och som du säger, prata och skratta ihop över en frukost. Det gör vi sällan här hemma. jag jobbar veckor och helger och mannen jobbar hela veckorna, så varannan helg någon dag så har vi frukost ihop ungefär.
    Kram och ha en fin fin dag.Jennie

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni har det riktigt fint i storstaden ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt med brasa! Jag skulle också vilja ha en sådan.
    Trevlig lördag!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  5. Visst är det mysigt med en frukost i lugn och ro!! Ha nu en härlig dag i storstaden!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Låter som en perfekt lördag =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min tävling som avslutas idag =)

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt, doften av nytänd brasa och en kopp kaffe... kan det bli bättre?
    Ha en underbar helg!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  8. Mysigt!
    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  9. Fina och stämningsfulla bilder! Och visst kan jag hålla med om känslan, doften ger lite sommarstuge-känsla över det hela - mysigt:))))

    Önskar dig en riktigt trevlig helg!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  10. Jag vet precis vilken doft du menar - I love it! Vi installerade en braskamin för drygt 8 år sedan och det är bland det bästa vi har gjort. Just nu eldar vi i den och njuter av värmen som sprider sig. Ha en fin lördag! Kram Camilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...