söndag 6 januari 2013

Trettondagen

Tretton dagar efter julafton... Så fort tiden går...


Det blev en väldigt soft trettondag här hemma. På förmiddagen softade vi i soffan med en gammal film. Jag har sett den förr, men inte Mannen i mitt liv. Jag tror han tyckte det var lite dåligt med action i den ;) För er som inte sett den, kan jag berätta att det är ett drama om den "legendariske musikern Johnny Cash och hans livslånga kärlek till June Carter" som det beskrivs på baksidan av fodralet. Inte så mycket action alls, men klart sevärd tycker jag. Tips, tips! ;) 


Det är så skönt att ha fått bort allt juligt. Jag är riktigt nöjd med mitt lite svala vintriga med naturfärger, i finrummet. På många bloggar läser man om vårlängtan och pasteller... Jag längtar nog också lite efter våren, måste jag erkänna. Men just nu vill jag ha det lite blekt vintrigt runt mig ett tag till ;) Lite svalt och färglöst ;)  (Jag har ju lite färg i TV-rummet faktiskt ;)


Jag sparade till och med den söta lilla minigranen i fönstret ett tag till ;) Vintrig och inte alls julig, när dekorationerna plockades av! ;) Men det är det enda som är kvar! ;)


Tack snälla ni för alla fina kommentarer om mig och blusen i förra inlägget! 




Maria


12 kommentarer:

  1. Skitbra film tycker jag som gillar musiken och storyn. Har sett den flera gånger. Jag tycker du har det väldigt stilrent och fint. Färg-tv...du är ju kul du också. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Nu vill jag ha ljust och fräscht :) så mysigt du har det hemma.Vi kan absolut ses nån fre eftermiddag, kan du tänka dig att komma till city?kramar Diana

    SvaraRadera
  3. Samma här, jag gillar filmen men mannen saknar action ;)
    Jag tycker oxå att det får vara vintrigt ett tag innan våren kommer in... Superfin bild på dig tidigare kram Suss

    SvaraRadera
  4. Jag har nog sätt fimen ett par gånger och jag tycker den är bra med bra musik.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  5. Den har jag inte sett, ska skriva upp namnet på den så jag inte glömmer! Mysigt du har det i Vardagsrummet!
    kram Helena

    SvaraRadera
  6. Så mysig blogg du har. Yes filmen har jag sett. Tycker att den är ok.
    Ha det fint
    Eva

    SvaraRadera
  7. Skönt att städa ut julen och välkomna nya tider! Jag har också sett filmen, den är gripande och helt klart sevärd tyckte jag! Väldigt fina skådespelarinsatser!
    Ha en fin vecka!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  8. Julen är på väg ut här med ;)

    Underbart skönt att slappa och ta det lugnt. Jag har inte sett filmen men vet att den ska vara bra.

    Ha en skön söndagkväll!

    xx

    SvaraRadera
  9. Härligt med en soft söndag, titta på film o ha det gott. Snygg som tusan var du i fina blusen i förra inlägget o visst är det kul att klä upp sig även om man bara är hemma. Tack snälla för din kommentar hos mig, den värmde otroligt mycket. Ha en skön kväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Vilken fin blogg! Tack för titten, jag kommer tillbaka :) Anna

    SvaraRadera
  11. Ja, tänk vad tiden går fort... huuu, och ändå säger de att ju äldre man blir ju fortare går det ... hur ska det gå till? *Ler*
    Eran soffa med dina kuddar är sååå fint!!!

    kram kram Main

    SvaraRadera
  12. Tack för det filmtipset, har inte sett den men måste ju bara göra det nu ;)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...