måndag 7 januari 2013

Tillbaka i vardagen

Måndag kväll, veckans första arbetsdag avklarad...

I mitt fall även årets första arbetsdag, faktiskt! Efter en lång skön ledighet var det dags att återvända till arbetet. En arbetsplats som jag gått till i sju år nu. Många av oss har varit med sedan start, och vi är ett härligt gäng som bjuder på många skratt ;) 
Många kramar blev det förstås den första kvarten.  Härligt att träffa alla kollegor igen. Ja, det var planeringsdag idag, så det var bara kollegorna där. I morgon kommer barnen tillbaka också. Ska bli kul att träffa dem också! Höra vad de haft för sig under julen. Kanske har de träffat tomten? ;)
Tillbaka i vardagen alltså, med allt vad det innebär ;) Efter middagen åkte jag och Minstingen och handlade. Bäst att fylla på kyl och frys. Resten av kvällen har tillbringats i soffan. Med film. "Hamilton 2 - Men inte om det gäller din dotter" Äntligen fick Mannen i mitt liv se lite action ;) 
Jag har lovat mig själv de senaste åren att jag ska bli bättre på att koppla av på kvällarna. Ägna mer tid åt soffan ;) Inte hålla på med tvätt, städning, plock m.m varje kväll.... Det löftet har väl inte hållits så bra, kan jag säga ;)  Tycker att jag började den här veckan  bra i alla fall! ;) Jag ska fortsätta på den goda linjen nu och ta med den nya tidningen och gå till sängs ;)  

Är ni bra på att hänga i soffan? ;) Eller far ni runt som en duracellkanin? ;)


Maria

11 kommentarer:

  1. Ska göra likadant, en allt i hemmet och krypa ner.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Hej maria!!
    Jag körde igång med en inskloning det första jag gjorde i morse. Ja, nu är vardagen verkligen igång igen.
    Jag måste nog säga att jag är rätt duktig på att hänga i soffan, på både gott och ont ;)

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att du haft en bra dag och en skön kväll! Bra början ;)

    Jag tar dig på orden - soffan får det bli nu!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Soffhäng gillar jag :) kramis Diana

    SvaraRadera
  5. Ja, duracellkanin låter väl som bäst beskrivning.... tyvärr! Men har ju lagt ett nyårslöfte att umgås mer med nära & kära <3
    Har åtminstone planerat att ta en kväll i veckan att veckohandla. Har 1 x-tra kyl i garaget, så det ska gå att handla 1 gång, och en kväll att tillbringa i tvättstugan för stryktvätt mm. I tvättstugan har jag ju mina symaskiner oxå, så går strykningen fort kan ju ju kanske hamna vid symaskinen en liten stund...:)
    Ha det bäst, kram Kate

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!!
    Jag har blivit mycket bättre på det här med "soffhäng". Är riktigt skönt..! Hi hi..jag trodde kanske att det hade med åldern att göra..men så är nog inte fallet...:)
    Önskar dej en fortsatt mysig dag..och en trevlig kvällsfika!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Jag är usel på soffhäng, möjligtvis ett par timmar i månaden men den är nog max. Önskar jag vore bättre :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag har börjat lära mig att slappna av i soffan med en tidning en bra serie eller alla underbara bloggar! Jag säger inte att jag är duktig ännu men bättre och bättre och jag njuter mer och mer av det!
    Det är ett bra löfte av dig. lycka till!!

    Ha en mysig tisdagskväll i soffan:)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag var sådan att jag kunde "plocka" saker hela kvällarna. Men nu sätter jag mig i fåtöljen och tar det lugnt eller framför datorn och kollar bloggar ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  10. Jag är en riktig duracellkanin men jag är också riktigt bra på soffhäng!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Oja jag älskar att hänga i soffan. Unna dig mer avkoppling...så viktigt. Om möjligheten finns förstårs.
    Jag har fått ditt inlägg. Tack
    Ha det fint vännen
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...