måndag 14 januari 2013

Tid i ateljén ;)

Om ni visste vad jag är glad över att min lilla ateljé är färdig!?


Det är så skönt att känna att man kan slinka in där, när det finns lite tid över. Slippa planera för när man ska sy en stund. Eftersom jag har hållit till på matbordet, det senaste året.... Och matbordet, behöver vi ju just till matbord...  
Jag har haft tur som haft en syhörna eller ett syrum sedan min första lägenhet faktiskt! Så det där med att sitta vid köksbordet, det var inte min grej! Att jag har fått lov att gjort det under en längre tid, beror ju på att vi inte prioriterade min ateljé bland det första ;)


Men nu är ju ateljén klar och jag kan sy lite när som, typ ;) Idag till exempel, så har jag klippt till och sytt lite här på eftermiddagen. 


Så skönt att kunna ha alla saker framme och lättillgängliga. Lyssna på radio och dricka kaffe ;) Det är skönt också att som idag, kunna göra en paus för att gå med Minstingen på hundpromenad utan att behöva tänka på att plocka bort något ;)

Hopppas ni haft en fin start på nya veckan!


Maria

16 kommentarer:

  1. Visst är det mysigt att få ha en liten egen vrå och krypa in i, det är lycka det. Har också en egen vrå, så skönt att få slippa sitta vid köksbordet. Roligt för dig. Ha en fin kväll. ( hjorten köpte jag på en inredningsbutik i Västerås.) ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Toppen! Måste vara så härligt att ha din helt egna ateljé!
    Lyssna på musik, dricka kaffe, vara spontan, låta saker ligga framme om du vill...;)

    Härligt!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Underbart att ha en egen vrå, där man kan pyssla o fixa hur mycket man vill. Önskar jag oxå hade det här hemma. Härlig dag du haft hoppas du får en lika fin kväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Ja en egen liten hörna har jag med, skönt som sagt att få låta sakerna ligga tills man är klar. En väldigt bra start har jag haft på denna veckan. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Mysigt med en egen atelje!
    Själv gjuter jag ljus så jag har också fått en egen liten vrå till det. Älskar att stå där och greja!
    Vad syr du för något? Har du någon försäljning? Jag har en liten dröm om att komma igång "på riktigt" med min ljustillverkning, så jag tänker försöka satsa lite på det i år och se vart det bär....
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag syr lite av varje ;) Du kan hitta lite under etiketten "Sömnad". Bland annat massor av kuddar sys det ;) En del kläder och förkläden ;)
      Kram

      Radera
    2. Ja det tycker jag vi gör, utbyter lite tankar och erfarenheter, kommer bli trevligt.

      Så fint du syr! Tycker verkligen du ska starta upp en hobby-verksamhet med syeriet. Man vet aldrig vart det kan leda en...

      Radera
  6. Det måste vara härligt att ha en egen atalje. Tänka att kunna ha allt framme och inte behöva plocka undan hela tiden.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  7. Lyckliga och fina du, det måste vara så himla härligt attfå ha sin egna lilla atelje. Och en mycket fin sådan ;)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Det är skönt att ha en alldeles egen liten hörna...oavsett vad den innehåller :) Anna

    SvaraRadera
  9. Åh, vad skönt att kunna låta allt ligga framme! Och att kunna sy när helst du vill!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Vilken mysig atelje, förstår att du är kreativ där inne :) kram Diana

    SvaraRadera
  11. Visst underlättar det med en egen pysselhörna, annars blir det lätt så att det inte blir något gjort.
    Ser fint ut det du håller på å syr.
    Ha en fin dag.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  12. Hej Maria! I dag blir det en kommentar utan a, a och o!!!
    Vad inspirerad jag blev nar jag laste om din atelje. Hur du bara glider in och ut och lamnar allt utan att plocka undan. Harligt! Jag har ju ocksa plats att gora sa men har inte riktigt "bott in mig i mitt (pyssel)rum". Borjar dock kanna att det ar en sak jag maste ta tag i snart, att fa det sa trevligt dar inne att jag vill stanna och skapa dar. Ska ta och ta mig en funderare pa vad som saknas for att det ska bli sa optimalt som mojligt.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Grattis :) Det är så härligt att ha ett eget utrymme där man slipper plocka undran allt varje gång *ler* Jag har ju följt dig ett tag nu... så jag vet hur länge du längta!
    Hoppas du hade en fin stund i din ateljé.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  14. Så fint i ditt syrum! Härligt att få ha ett utrymme där du bara kan lämna utan att behöva flytta undan!
    Kram Suss

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...