söndag 27 januari 2013

Söndagsbilden

Söndag igen då...


...och dags för en söndagsbild, så klart! 

Jag fortsätter ett tag till med att köra i svart-vitt. Det är ju så snyggt med svart-vita foton! Jag gillar verkligen det! Jag gillar detaljer också. Foton på detaljer eller saker...

Gärna gamla saker... Att fota just saker, är ju rätt enkelt också...eftersom de står still ;)  De här bilderna har jag hittat i "Skansen-mappen" på datorn. Jag tog verkligen maaassooor av foton, när vi var där i somras ;)

Titta in till FABRIKEN för att se fler fina bidrag till Söndagsbilden!


Maria

16 kommentarer:

  1. Jättefina bilder. Älskar svartvitt och särskilt på gamla saker. Ha en skön söndag. Jag visar senare vad jag gör i badrummet. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Godmorgon!
    Ååå vilka fina bilder!
    det är något visst med svart/vitt..jag håller med..;)

    Förlåt mig men jag glömde svara dig så nu när jag sitter på en pall i köket med en mugg kaffe kom jag på...vem 17 var det som undrade om pallarna...

    pallarna kommer från Artwood. Vi har köpt våra på Nasta Welcome home här i Örebro men om du googlar på återförsäljare på Artwood får du upp en hel radda..;)
    Men du vilken fin blogg du har! Å jag klickade in mig på din syblogg...
    åååå...jag ska lägga till dig så jag kommer ihåg att kika in hos dig igen.
    Vilken inspiration jag fick.
    Jag är i grundo botten damskräddare och hade ateljé i ca 10 år innan jag körde huvudet i sanden och vägrade sy mer..:( Nu har maskiner o tyger dammat igen sedan många år men jag börjar bli sugen igen. Har också en HQ som står...fast den gamla modellen med disketter...så tyvärr kan jag inte köpa så värst mycket nya mönster...men med tanke på att jag aldrig syr skulle jag ju klara mig rätt långt med det jag har...
    Vi har i alla fall börjat röja i det som ska bli gäst/sy/förrådshus...så snart så kanske jag sitter där ute igen på all ledig tid..;)
    Syr du mycket?
    Ha en fin dag!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Verkligen jättevackra foton!! Jag gillar också svartvita foton och de gör sig särskilt bra till gamla ting, precis den kombon du valt här, bruksföremål - klockrent! Det blir en alldeles särskild stämning i bilderna som tilltalar:)

    Önskar dig en riktigt fin söndag!

    ps. kul att du gillade scarfen:))

    Kraaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Jättefina bilder!! Svartvita foton är ju så vackert.
    Ha en skön söndag!
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Jag måste också redigera lite i svartvitt ser jag när jag tittar på dina bilder! Kanonfint! De där kuddarna och muggarna i inlägget nedan var störtsköna!! Ha en go avslutning på veckan!

    SvaraRadera
  7. Men vad nu tänkte jag när jag såg din bild, det där är ju min bild men jag har ju inte gjort något inlägg om Skansen :-)
    När vi var i Sverige i somras så plåtade jag en massa på Skansen också och jag minns så väl amerikakofferten på vagnen just där du också tagit din bild. Tänk så liten världen är iallafall. Snygg bild och den gör sig ännu bättre i svartvitt.
    Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, så lustigt! Samma smak, då ;)
      Kram

      Radera
  8. Ha ha vad roligt att både du och Anette fotat samma bild!
    Fin var den skulle säkert fotat den om jag varit på Skansen också!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Så fin! Som ett vykort! Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder.
    Så bra de gör sig i svart-vitt, gamla härliga bruksförmenål.

    Har aldrig tänkt på hur fint det är egentligem med svartvita foton...........

    Ha en fortsatt fin helg,
    Anneli

    SvaraRadera
  11. Underbara bilder och fin komposition. Jag är svag för svart/vita foton. Kram Ester

    SvaraRadera
  12. Så stilrent med svart/vitt. Gillar det!
    Jo, du är inte ensam om att vilja ha lite nytt nu. Jag vill ha nya kökslampa och så en matta där. Beställde en men den kommer inte förrän i april. Hm jag ville ha en nu.

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  13. Ja visst är det snyggt med svartvitt! Har suttit och letat bilder i datorn på min (svart-vita!) hund Nisse. Tänkte göra en bildserie i svartvitt och sätta i svarta ramar på en vägg.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  14. Va kul att du är med i min utlottning! Då kunde jag hitta till din fina blogg med ;) Du hamnar direkt på bloglovin. Älskar ditt inlägg om ordning och reda..massa inspiration!

    Nu ska jag kika vidare i din blogg!
    Ha en fin kväll!
    Kramar

    SvaraRadera
  15. Tycker svart/vita foton är så snyggt, även i porträtt!!
    Vilken lyx att bli överaskad med god middag, och fisk dessutom!! Jag älskar fisk!!
    Nästa fredag ska jag bli bortskämd, dock inte av maken, men av son och sambo!! Önskade mig det i födelsedagspresent... Att bli bjuden på mat, att få sätta sig vid dukat bord!! Man skulle fylla år oftare.... ;)
    Önskar Dig en skön, söndagskväll! Kram Kate

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...