söndag 20 januari 2013

Söndagsbilden - en lek med kameran

Igår var första gången, jag testade...


Testade att fota manuellt. Så detta får bli min Söndagsbild! Redigerad till svartvitt ;)

Hittills har jag ju kört på full auto, men igår kände jag mig sugen på att testa mig fram. Har ännu inte läst någon instruktionsbok, utan sneglat lite bland tipsen på era bloggar ;) 


Samma bild innan jag gjorde den svartvit. 


Här har jag tonat bilden (i i-photo på datorn) i några steg. Vet inte om det var så snyggt på just den här bilden?  



En söt liten modell som villigt ställde upp, hade jag att träna på ;)

Titta gärna in till Fabriken för att inspireras av fler fina söndagsbilder!


Maria




22 kommentarer:

  1. Så gullig han är. Kul att testa lite när man har tid... Alltid lär man sig något. Hoppas du mår lite bättre idag. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Fina bilder på finfin hund. Visst kan man få till riktigt roliga bilder när man tar på hundar, de är som barn så man får ju stå med kameran i högsta hugg och klicka febrilt hihi.
    Ha en fin dag. Kram Jennie

    SvaraRadera
  3. Vilken gullig och söt hund du har!
    Jag kör fortfarande full auto, men nu ser jag att jag ska nog prova jag också ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Så underbara bilder! Och vilken go modell!;)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Vilken söt modell o visst är det kul att leka med kameran. Jättefina bilder. Vilken mysig grillkväll ni hade igår varför bara grilla på sommaren liksom?? Ha en härlig söndag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Duktig du är, underbara bilder och sötaste modellen kramar Diana

    SvaraRadera
  7. Vilken fining! Underbara bilder du fick till! Har också en manual som ligger och väntar till nya kameran. Den skulle jag ha läst i julas hade jag bestämt...
    Kör också oftast på auto eller något av de förinställda programmen, lite dumt men just nu är utrustningen bättre än användaren här hemma :-)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Känner igen det där med att utrustningen är bättre än använadren ;) Har haft kameran sedan sommaren 2011... "bara"... ;) Brukar också använda de förvalda inställningarna, typ närbild och porträtt. Har funkat rätt bra hittills, tycker jag! ;) :) Men alltid kul att testa något nytt ;)
      Kram

      Radera
  8. Superfina bilder Maria! Roligt att testa sig fram ibland!
    Kram från Gotland!

    SvaraRadera
  9. Jättefina bilder. Kul att leka lite med kameran. Jag letade i din blogg men jag hittade inte din våg, vet du vilket datum det var? Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  10. Nu har jag hittat den. Verkligen fin så snäll svärmor du har. Jag har en grön våg gillar den också. Ha det så bra så länge. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  11. Superfina bilder och fin hund du har. Kram Nina

    SvaraRadera
  12. Jag dööööör så fina bilder!! Man vill bara hoppa in, gosa, krama, sitta där.

    TACK Maria!!

    Kram och ha en skön kväll

    Ps. Det vore jättekul om du ville tycka till om några idéer jag har.....xx

    SvaraRadera
  13. Jättefina bilder! Och vilken toppenmodell! Spännande att börja experimentera manuellt. :)
    Hoppas du mår bättre och har en fin kväll!
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  14. Åh superfina bilder! Ha en fin vecka! Kram från mig :-)

    SvaraRadera
  15. Jättefina bilder verkligen!
    Din modell är så go :)
    Hoppas du får en fin start på veckan!
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  16. Men så lyckade bilder! Vad är det för hundras???

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  17. Du lyckades väldigt bra med bilderna för att vara första gången manuellt!!! Tänker kolla upp en fotokurs här på Folkhögskolan, få se vad det kan vara..:)
    Tack för gratulationerna!
    Önskar Dig en ny skön vecka, kram Kate

    SvaraRadera
  18. Kanonfina bilder ju!! Nu får du köra på manuellt från och med nu!!! Visst är det kul att experimentera lite? Ha en fortsatt go kväll!

    SvaraRadera
  19. Jättefina bilder! Visst är det kul att ge sig ut i det okända med kameran? Jag fotade på auto i ca sex år innan jag började blogga förra året och då vågade ta steget till manuell. :)

    Jag trodde allvarligt att jag skulle frysa näsan av mig idag när jag gick från busshållplatsen Ekonomikum och till Engelska parken. Frös hela föreläsningen igenom. Brrrr!

    Ha en bra kväll!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  20. Sötaste modellen ever! :) Och va fina bilderna blev, bra jobbat!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...