lördag 5 januari 2013

Snart lördagkväll...

Lördag eftermiddag och snart kväll...


Jag och Mannen i mitt liv har tagit en fika i Sigtuna, under tiden som Minstingen var där på ridskolan. Det är så viktigt att hitta de där små små guldkornen i livet, som är så lätta att få till. En kopp kaffe med kärleken på mysigt café. Toppen!
Nu är det snart lördagkväll och det ska bli skönt att komma in i de "vanliga" helgerna igen. Jag har googlat fram ett recept på kycklingpasta, som vi ska testa. Snabblagat. Vi har även köpt ett nytt vin, från det tillfälliga sortimentet. Får se vad det kan vara? ;) 

Nu ska jag strax fixa till mig och middagsbordet lite. Vi brukar göra så hos Wikers, att vi (inte alla)  byter om till lördagsmiddagen och dukar lite trevligt och fint ;) Knäppt kanske ni tycker? Men jag som gillar "fina kläder" vill gärna använda dem annat än till "fest", och så är det skönt att göra skillnad på vardag och helg ;) 

Ha en fortsatt fin lördagseftermiddag!


Maria

9 kommentarer:

  1. Guldkant på tillvaron, så rätt! Underbart att gå på café i Sigtuna. Kan inte tänka mig något mysigare!

    Ha en härlig kväll goa Maria <3


    xx

    SvaraRadera
  2. Mysigt med lördagsmiddag och lite extra. Samma här omsvidad och festdukat.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Härligt med finklädsel till lördagsmiddagen! Kan bli för mycket myskläder annars ;)
    Snyggt badrum i förra inlägget, läckert med svart inredning!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Instämmer helt med dig, vi klär ofta upp oss inför kvällens middag även om det bara är jag och D och barnen redan somnat. Det blir lixom något extra då.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh vad hääärligt med på tu man hand-tid:)))) Det behövs:) Sååå stämningsfulla foton du visar, jättefina! Och så mysigt ni har det med era middagar!

    Stöööörsta kraaaaaamen aka

    SvaraRadera
  6. Klart man ska mysa till det lite och fixa sig fin även när det ”bara” är familjen! Mysiga bilder! Kram Sara

    SvaraRadera
  7. Du är ju bra på det där att lyxa till det lite och jag gillar ju också det:) Berätta gärna hur vinet var om det är att rekommendera? Stor kram Nilla

    SvaraRadera
  8. Livsnjutare där det gillar jag :) kram Diana

    SvaraRadera
  9. Riktigt mysigt da hemma hos dig igar lordag. Men den dar ljuslyktan som ser ut som en snorrulle. Den ar ju hur cool som helst. Ensan skulle man ha :-)
    Kram pa dig, Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...