torsdag 10 januari 2013

Plötsligt sattes något igång.... Så trist :(

Godmorgon, godmorgon!

Bjuder er inte på någon bild idag... nä, det blir bara några rader... (Eller med facit i hand, det blev många ;)

Igår kväll sattes plötsligt något igång, som jag här och nu vill avsluta, innan det blir något mera av det! Efter mitt inlägg igår om "Snabba cash", så fick jag kommentarer angående nätmobbingen, som jag skrev om i tidigare inlägg. Jag blev upplyst om vem den personen skulle vara, som lämnat massa fula påhopp hos en viss bloggerska. Jag hade själv skrivit i kommentarsfältet, att jag inte hade någon aning, vilket jag faktiskt inte hade! Jag poängterade i ett svar då, att det inte innebar att jag ville veta vem det var, när jag hade skrivit att jag inte visste. Ledsen att jag var otydlig. Anledningen till att jag inte ville veta, var att jag vill inte att någon annan bloggerska ska omnämnas ofördelaktigt inne hos mig! (Jag ville inte vara ovetandes på grund av "skygglappar" som någon antydde) Jag tycker inte det är schysst, helt enkelt! Det är inte feelgood... som min blogg faktiskt handlar mycket om!
Jag blir kritiserad för att jag lämnar "fina och uppmuntrande kommentarer" hos den bloggerskan, som tydligen är den som skrivit dessa påhopp hos den andra bloggerskan. Tyvärr, blir det något luddigt nu när jag skriver detta, för jag vill inte nämna NÅGON vid "bloggnamn". Jag själv kan ju inte vara säker på att det är den som är skyldig, och då vill jag inte sprida några namn. Så enkelt är det! Jag anklagas för "dubbel moral", att jag "suttit på skygglappar" och ord om "vända kappan efter vinden"... i och med det.  Ganska trist att läsa, den som skrivit detta har ingen aning om hur jag är som människa, eftersom den inte känner mig. 
Jag vill fortfarande bestämt uttrycka att jag är mot all mobbing! Och samtidigt väcka tanken... om jag utfryser/skriver illa om den som skulle ha stått bakom alla de där påhoppen, utan att jag själv är HELT säker på att det är just den... då är jag ju inte bättre själv!??  Jag har skrivit fina ord hos den bloggerskan som det påstås vara för att jag ville ge henne uppmuntrande ord och jag gillade hennes inredning. Det var absolut inte "dubbel moral". Dels så var det innan någon upplyste mig här, och dels så menade jag det jag skrev. Jag VET fortfarande inte om det är hon. Även om hela bloggvärlden tydligen vet, så VET inte jag... Det KAN ju vara ett rykte? Bloggvärlden verkar ju vara överfull av missunsamma, avundsjuka människor som inte drar sig för något...
Dessa kommentarer är lämnade av "Anonym". (Samma person!?) Ingen som står upp med namn, för vad den skrivit, med andra ord. Jag som knappt haft några kommentarer av anonyma, utan de relativt få (om man jämför med många andra) kommentarer jag får är ju från alla de härliga bloggar som jag läser :)
Denna anonym som skriver att "det är lätt att "snacka" men att ta ställning på riktigt är tydligen svårare" till mig, är helt klart en människa som inte känner mig! Jag har tagit ställning  emot mobbing flera gånger! Men om "att ta ställning" betyder att jag ska sluta skriva kommentarer hos någon som påstås av andra vara elak... jag vet inte om det är rätt sätt att ta ställning?  Huruvida jag kommer fortsätta att skriva kommentarer eller inte hos den bloggerskan, angår ingen annan!   
Jag hoppas det framgår tydligt att jag är emot all mobbing nu, och att jag slipper fler kommentarer om detta med att "ta ställning", "vända kappan", "dubbel moral" m.m.. Jag vill att min blogg ska fortsätta andas feelgood och inte att kommentarsfältet ska bli ett forum där man hänger ut varandra! Då får det bli granskning av kommentarerna och ofördelaktiga kommentarer som rör någon annan kommer absolut inte publiceras. Detta är MIN blogg som handlar om mig och mitt liv ;)

Ha en fin torsdag alla därute, för det ska JAG ha! 


Maria

12 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag var EN anonym som skrev ett inlägg(vända kappan efter vinden inlägget) och jag menade verkligen inte att vara dum när jag skrev till dig . Men faktum är att jag bara reagera över att du på FLERA bloggar och även till den som vart drabbad dedyrade att du tog avstånd från nätmobbning. Trodde helt enkelt att du då ville (borde) veta vem det var som spred dumma kommentarer (det är lätt att se att det var den bloggerskan pga att hon länkade sitt inlägg oxå. Kolla upp det om du fortfarande är osäker på att det verkligen är hon)

    Jag har bara skrivit ETT inlägg här anonymt och ber som sagt VERKLIGEN om URSÄKT om du tagit illa vid dig, absolut inte det som var grejen. Men hade det varit jag hade jag bara lämnat den bloggerskan ifred och spridit glädje med dina välmenta ord.
    Ha nu en bra dag.
    Med vänlig hälsning, Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken röra!
    Har inte sett dessa inlägg så jag är helt ovetande om dom eller vem som skrivit vad. Men efter vad jag läst i ditt inlägg så kan jag ju inte säga att du stödjer mobbning bara för att du nu skrivit en kommentar inne hos den som det påstås vara när du själv inte vet om det. Hängde du med? :)
    Fortsätt att ha din goa blogg och hoppas vi slipper en massa elaka kommentarer på bloggarna!

    Ha en toppen dag!
    kram Kia

    SvaraRadera
  3. Trist att det blev sådär... :( Nu hoppas vi att det är slut med trista kommentarer och att det fortsättningsvis bara är feelgood här! :) Älskar din blogg tjejen! Keep rockin'!
    Stor kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!!
    Men vad är det jag läser...!!??
    Tänk..att människor inte har annat för sig än att kritisera andra!! Det är ju tur då..att denna "anonyma" förmodligen är helt perfekt själv!!
    Säger då det..!! Kan inte förstå..om man nu retar sig på dina kommentarer...varför läser och gör man sig besväret att kommentera hos dej..om man nu inte gillar varken dej..eller din blogg!!

    Klart att DU skall fortsätta blogga..och kommentera..precis vad DU vill och hos VEM DU vill!!
    Önskar dej en härlig dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Men oj, jag hänger inte alls med i detta, vad är det som pågår, jag förstår ingenting! Hur som helst, jag tycker verkligen om din blogg och du verkar vara en toppen människa!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  6. Jag hoppas du har en riktigt fin dag.
    Kram fina du

    SvaraRadera
  7. Gick in på din blogg lite snabbt i morse och såg alla kommentarer! Vad tråkigt att du blev indragen i allt detta...
    Får hoppas det lugnar ner sig och att du får fortsätta med din fina feelgood-blogg, kram Suss

    SvaraRadera
  8. Och jag är den andra anonym (lätt att kolla upp att vi är olika personer via ip-adress) som skrev namnet och sedan bad om ursäkt när du berättade att du inte vill veta. Jag är dock inte den anonym som skrivit något som helst kritiskt.

    jag är jätteledsen :-( jag ville verkligen inte starta något. Jag bara trodde att du ville veta, då du så aktivt tagit ställning mot mobbing.

    Och jag håller med om att rykten är så lätt att sprida, och jag hade aldrig hjälpt till att sprida något som inte är tydligt bevisat.

    Ja usch, det känns faktiskt som om allt detta är mitt fel. Jag ber verkligen om ursäkt. Jag hoppas att din blogg snabbt kan återgå till den trevliga feelgood blogg som den är och ska vara.

    SvaraRadera
  9. Bra inlägg!
    Jag gillar din blogg och tycker verkligen den är "feel-good"!
    Ha en fin torsdagskväll
    /En annan Maria

    SvaraRadera
  10. Jag gillar din blogg Maria... Feelgood för hela slanten. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  11. Kram till dig fina Maria!
    Du ska absolut inte ta åt dig av det här!
    Helena

    SvaraRadera
  12. Puh, vilken soppa!Jag har något varit lite ovetandes om hela soppan förstod bara att det var en bloggerska som var utsatt..klart att inte du är för mobbing du som är den raraste, gulligaste man kan tänka sig stor kram Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...