torsdag 24 januari 2013

Ordning och reda

Jag vill gärna ha ordning och reda runt omkring mig...



Tyvärr betyder det för den skull inte att jag faktiskt alltid har det... Nä, det vore nog att överdriva ;) 

Men är det någonstans det verkligen är ordning och reda så är det i mitt arbetsrum. Mitt nygjorda fina arbetsrum, min alldeles egna lilla ateljé! Ordentligt med förvaring i form av hyllor, trådbackar och tavel-lister.






Där är det ordning på både pärlor, tyger, trådrullar och allt det där andra som behövs när jag ska skapa ;) 



Både trådrullar och pärlor är sorterade efter färg. 





Mina tyger är också uppdelade efter färg, så klart ;) Lätt att hitta rätt när det ska sys en kudde till exempel ;) 


Bågarna till brodermaskinen hänger prydligt på väggen. 


Återvunna konservburkar för pennor, saxar, tumstockar m.m...


Tygkataloger och syböcker inom räckhåll ;)


Vill ni se mer av "Ordning och reda", som är temat denna vecka så tittar ni så klart in till FABRIKEN


Maria

17 kommentarer:

  1. Men gud, jag blir helt grön av avund!! Vilket arbetsrum du har där, och vilken ordning på alla dessa härliga material, kan jag komma över på en pysseldag eller?? Ser verkligen helt fantastiskt ut och jag blir sannerligen inspirarad =))

    Ha en fin dag!
    Kram Catta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det! Kom över på en pysseldag! Vad kul det skulle vara!
      Kram

      Radera
  2. Till och med jag som inte är någon pysselmänniska blir ju avundsjuk. Jag kan väl också få komma över och kika på alla tyger och färgglada trådar medan du och Catta pysslar? ;)

    Ha en bra dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut Linda! Du är också välkommen!
      Kram

      Radera
  3. Så inspirerande :) blir sugen på att pyssla och fixa!
    Väldigt fint!

    /S

    SvaraRadera
  4. Men vilket underbart rum! Inspirerande!

    SvaraRadera
  5. Fin header du bytt till!!
    Jag håller med dej, vill också ha ordning och reda! är väl lite av en pedant!!
    Fint det blivit i ditt syrum..verkligen ordning och reda!!
    Önskar dej en underbar dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Hur fint som helst!
    Min kompis har tvillingtjejer, fem år gamla! Hur underbara som helst. Även om mamman ibland vill "sälja dom" men så känner vi väl alla någon gång att barnen går oss på nerverna :)

    Ha en fin dag här strålar solen och det är så vackert ute men kallt...

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Ja det kallar jag ordning! Snyggt i din ateljé!

    SvaraRadera
  8. Jättefin header!
    Och vilken ordning och reda du har i ditt underbara krypin... Förstår att du stortrivs där!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar den nya headern! :)
      Kram

      Radera
  9. Visst är det skönt att ha ordning i pysselrummet. Hitta det man vill ha.

    Smart med tavellist för trådrullar aldrig tänkt på det!
    Vi har det i köket för kryddburkar i glas

    SvaraRadera
  10. Jisses, Vilken ordning du har! Härligt! :)

    SvaraRadera
  11. Jag har ordning tycker jag, men när man ser din fina ordning så känns min hopplöst rörig och oredig.. Älskar dina fina bilder Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  12. Å så snyggt och praktiskt du ordnat det.
    Go torsdagskväll på dig från Maria

    SvaraRadera
  13. Vilket fantastiskt arbetsrum du har - vill också ha. Förresten, jag vaknade i min egen säng, men det var inte samma konstellation som när vi lade oss. Då var vi två personer i sängen och när vi vaknade var vi tre... Ha en skön kväll! Kram Camilla

    SvaraRadera
  14. Ja det där kan man kalla ordning och reda! :) Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...