onsdag 9 januari 2013

Nystädat och snabba cash ;)

God kväll därute! :)

via


Onsdag är årets nya städ-dag, här hemma. Tidigare städade vi på torsdagkvällar, för att det skulle finnas stor chans att det var rent och nystädat även på fredagen, då helgen stundar ;) 
Nu passar det helt enkelt bättre att städa på onsdagar, rent "schemamässigt" och så har vi bestämt att torsdagar ska vara filmkväll ;) Lite extra skärpning vad gäller att hålla ordningen fram till helg ;)
Nu är det nystädat och det luktar rent och gott. Och eftersom jag börjat veckan så bra med mitt "soffhäng" så har jag föreslagit att vi ska se "Snabba cash II" så jag kan fortsätta på den goda linjen ;) Ja, fast det inte är torsdag... ;) (Vem vet, det kanske blir en film i morgon, också?;)
Har ni sett tvåan? Vad tyckte ni om den i så fall?  Jag har inte sett den, men läst första boken och sett ettan. 



Maria

18 kommentarer:

  1. Film på torsdagar, härligt! Har inte sett filmen men Joel Kinnaman brukar man ju alltid kunna titta på ;-) Här blev inte städat idag men jag drar över imorgon, städade innan jag började jobba igen. Här firar vi min F-skattsedel som kom idag :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis till din F-sedel! Vad kul, då är du igång nu!? :)
      Ja, Joel Kinnaman kan man alltid titta på! ;) :) Jag städade också i fredags, innan jag började jobba igen, men det behövde fräschas upp, därför gick det rätt snabbt ;)
      Kram

      Radera
  2. Bara bilden du visar gör ju att man vill se den direkt :-) Ettan har jag sett, men inte tvåan. Så himla gott det låter med ett nystädat hem! Oftast blir det syssla på söndagen här... Ha en go soffhäng o filmkväll, idag och kanske i morgon :-)

    SvaraRadera
  3. nej den har jag inte sett så du får berätta vad du tyckte om den sen:) skönt med nystädat och film! kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Ja fortsätt i samma anda tycker jag. De är bra båda filmerna så du har något att se fram emot.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  5. Skönt att ni har ert gjort! Här får det städas imon varit en del annat hemmapyssel idag...
    Har bara sett den första filmen men Joel Kinnaman tittar jag gärna på flera gånger ;) Kramis Suss

    SvaraRadera
  6. Kände bara att jag också ville ge dig kredit för ditt förra inlägg. Tycker det är mkt otrevligt det som en del bloggare blir utsatta för. Och jag tror mig förstå vilka bloggare du menar i detta fall eftersom även jag har tittat runt hos dem under helgen. Om jag inte gillar en bloggare eller innehållet så behöver jag ju inte läsa den. Varför lämna anonyma kom´s om folks utseende eller hur de lever sina liv? De gör inget olagligt vad jag vet och det är inte upp till andra att lägga oss i på detta sätt. Alla dessa tjejer verkar ha skinn på näsan så om man ställer en fråga på ett vänligt, korrekt och ärligt nyfiket sätt så tror jag ingen skulle ta illa upp. I de här fallen är de kom´s som lämnats inget av detta. Bara elaka och onödiga. Kan inte låta bli att undra över den som lämnade dem (sån är jag för det mesta!)och sända henne en medlidande tanke. Hur tänkte/tänker hon egentligen? Hur blev det så fel? Hur mår hon egentligen? Hon har ju i sina kom´s uttryckt oförstående till att de tar bort neg kom´s men gör det själv och berättar att hon inte vill att neg kom´s ska visas på hennes egen blogg. Förstår inte hur hon tänker med det uttalandet. Kluvet! Förstår att storbloggarnas fan-skaror gått ganska hårt åt henne ett par dagar nu. Men anonmyma och taskiga kom´s från en "halvt välkänd" bloggare som på det sättet inte vågar stå för det hon skriver är bara fult! Jag blev mycket förvånad när jag förstod vem det är!!! Och hon har ju även medgivit det som försigår, men verkar inte förstå varför hon uppprör folk. Därför kommer jag inte läsa hennes blogg i fortsättningen. Och nu till något positivt!! Dina senaste kuddar är superfina! Himmel vad duktig du är på att få ihop tyger och detaljer! Vill också ha en broderimaskin (surar). Kram fr en avis tjej :) Som öppet erkänner det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själv har jag ingen aning om vem den "halvt välkända" bloggaren är, faktiskt!
      Tack för respons på mina kuddar! Gillar man att sy mycket så kan jag verkligen rekommendera en broderimaskin. Den är guld värd ;)
      Kram

      Radera
  7. Ånej, vad lång kommentaren blev!!! Flåt! :) Men det var du som började!

    SvaraRadera
  8. Då vill jag bara informera dig om att det är bloggen Evalevabo

    SvaraRadera
  9. Publicerade visst lite för snabbt...
    Det jag skulle skriva är att det är Eva på Evalevabo som har gjort de elaka inläggen som har pågått under en längre tid på HoP.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok. När jag skrev att jag inte hade någon aning om vem det var, så menade jag inte att jag faktiskt ville veta. Ursäkta om jag var otydlig med detta. Vill absolut inte att det ska bli några diskussioner om vem eller vilka som skrivit fult hos den eller den bloggerskan i mitt kommentarsfält! Min blogg är en feelgood-blogg och det blir ingen feelgood om någon ska hängas ut här.
      Kram

      Radera
    2. Ok. När jag skrev att jag inte hade någon aning om vem det var, så menade jag inte att jag faktiskt ville veta. Ursäkta om jag var otydlig med detta. Vill absolut inte att det ska bli några diskussioner om vem eller vilka som skrivit fult hos den eller den bloggerskan i mitt kommentarsfält! Min blogg är en feelgood-blogg och det blir ingen feelgood om någon ska hängas ut här.
      Kram

      Radera
    3. Maria det är lätt att säga att man tar avstånd från all nätmobbning osv, men när sen någon talar om för dig vem det är så vill du fortfarande vara ovetandes om vem det är som sprider dessa otrevliga kommentarer hit och dit. Det tycker jag låter lite som dubbel moral, nästan vända kappan efter vinden. Du har ju bedyrat i flera bloggar att du inte har en anning om vem bloggerskan va. Sen när vi alla andra vet vem och ser att du lämnar fina och uppmuntrande kommentarer inne hos Eva så vill man ju bara ta bort " skygglapparna" som du suttit på för ett tag så att du får upp ögonen på vem det är.
      Du behöver ju inte bli indragen i allt bara för att du vet vem det är.
      Men sen har du ju ett val om du fortfarande vill sprida fina ord på hennes blog och läsa den.
      Jag har dock gjort mitt val,, nätmobbning är ALDRIG okej och därför är valet enkelt för mig.
      Med vänlig hälsning, en annan anonym

      Radera
  10. Då ber jag verkligen om ursäkt! Självklart ska det fortsätta att vara en feelgood-blogg. Trodde bara att du ville veta eftersom jag sett att du brukar skriva inlägg på bloggen. Hemskt ledsen!

    SvaraRadera
  11. Ja jag såg detsamma, att du skriver inne hos Evalevabo att du undrar hur hon kunde få så många besökare och hon svarar svävande...Sanningen är ju att d et är ute i bloggvärlden att det är just HON som är den mobbaren som ger sig på houseofphilia. Att du då skriver ett inlägg där du fördömer det och sen säger att du inte vill veta vem bloggaren är. Pinsamt. Ja det är lätt att "snacka" men att ta ställning på riktigt är tydligen svårare.

    SvaraRadera
  12. Vilken bra ide städkväll och filmkväll ska jag införa här hemma :) kramar i massor raring/Diana

    SvaraRadera
  13. Hej vännen!
    Såg Snabba cash 2 nu i helgen. Jag tyckte att den var bättre än 1an..men smaken är ju olika!
    Önskar dej en härlig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...