onsdag 2 januari 2013

Mitt arbetsrum - Min ateljé

Nu är det dags att visa er mitt arbetsrum!


Mitt alldeles egna rum! Med gott om plats för alla mina tyger och pärlor! :) Som en egen ateljé! :)

Det är placerat på bottenplanet i anslutning till kapprummet. Lite lagom vid sidan av ;) Fönster ut mot porchen och gatan. 
Älskar fondväggen som jag valt. I somras när jag letade inspiration till rummet, så hade jag hittat en med rosor, ni kan titta HÄR om ni är intresserade. ;) Nu fattar jag inte hur jag kunde falla så, för den? Den är alldeles för gullig för mig! ;) Den här som jag valde, är mycket mera jag! Lagom blommig och lite rosa ;) Tycker nog att jag tagit ut svängarna, med denna färg på vägg! ;) 

Jag valde att placera bordet mitt i rummet, med blicken mot fönstret. Hyllor centrerat på väggen vid sidan om. En vajer med nypor för diverse inspirerande tygprover, måttband m.m. Praktiskt!

Fina burkar i modell "godisburkar" som hängt med i flera år. Fyllda med spets, band, brodyr, knappar... De söta kaninerna har jag "räddat" undan soptippen, när döttrarna städat... ;) 

Trärullar med vackra spetsar och sammetsband, bildar ett fint litet stilleben.


Tomma konservburkar är billig förvaring :) 
(Just dessa var så bra, som hade rivbart papperslock, så det är ingen vass kant på dem )

Tavel-lister är perfekta hyllor för småförvaring, som alla trådrullarna t. ex 

I hörnet står en liten plåthurts. Lådor att gömma undan saker i är hur bra som helst! När jag rensat upp i dem, ska jag nog märka dem också. Gillar ordning ;)

Arbetsbordets ben är i modell bockar. Praktiskt med hyllor för "syböcker" nedtill :)


Mot väggen mittemot fönstret, har jag en hylla med alla "pärlsaker". 

Färgsorterat i fina glasburkar. 


Fina kartonger, som jag inte kan slänga... perfekta att ha i mitt egna rum ;)

Mitt gamla strykjärn och sax, passande stilleben i en ateljé ;)

Alla tygerna förvaras i praktiskt trådbacks-system :) Här ska jag sätta upp ett draperi för, till att börja med. Eventuellt blir det kanske en skjutdörr, senare? 

Lite "småfix" är det kvar. Som en gardin, t ex. Och så tänkte jag måla en gammal köksstol i rosa. Så jag slipper ekstolen, som inte alls passar in ;)


Maria


22 kommentarer:

  1. Så fint det blev. Vilken inspiration. Ett riktigt skapar rum för dig! Vilken bra julklapp:)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj så fint arbetsrum/syatelje!!!Allt på sin plats! det märks att du tänkt till med varenda detalj!Här kommer du trivas, misstänker att din kreativitet kommer flöda 2013!
    spännande!
    kram Helena

    SvaraRadera
  3. Wow vilket fint arbetsrum/atelje du har fått!! Och vad mycket saker du, märks att du syr mycket. Men jättefina platser till allting, supersnyggt! Där kommer du trivas kanon.
    Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Men OJ vilket fint rummet blev!!! Visst är det härligt med ordning och reda. Vad brukar du sy?

    SvaraRadera
  5. Men du vilken dröm! Wow! Vem skulle inte vilja ha ett sådant rum, ljuvligt att få ha plats att pyssla med det man vill.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det där blev ju jätte bra!! Vad skönt att det är så gott som klart. Nu är det bara sätta igång och vara kreativ! :)

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Woooow! Gud vad fint Maria. Härlig tapet även om jag hade valt den andra, men det är jag det..en fegis. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Damn, den listen med trådrullar...blir nätan rörd!!
    Gillar ordning men kommer inte helt dit, med trådrullarna!

    Härligt med ett ordentligt hobbyrum, o det påminner mig om tyget jag köpte i somras som jag NU ska sy gardin av!!

    Tack för sparken där bak, Gott Nytt År!
    KLem Anna

    SvaraRadera
  9. Härligt med ett "eget" rum! Framför allt..att du kan ha dina saker framme och att det är ordning och reda! Blev jättebra..så jag förstår att du är nöjd!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Så fint det blev, skönt med ett eget hobby rum, jag har oxå ett men tror det har krympt lite:)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Superduperbra blev det! Jösses så skönt det måste va för dig att få ett helt eget rum där alla pysselprylar får egna utrymmen! Underbart.... Och inte helt fel med ett eget kryp in där du gör precis som du vill. Fiiiiint!
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Å vad mysigt du verkar ha det, och fin blogg =)
    Mvh En annan Maria =)

    SvaraRadera
  13. Ville kika in och önska dig en god fortsättning på det nya året!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  14. Men gud vad fint! Jag skulle själv vilja ha ett pysselrum.
    Kram
    Annlin;s

    SvaraRadera
  15. Å, så fint du har det Maria! Vilken lycka. Här kommer du verkligen njuta, med alla sinnen.

    Tack raraste du för de fina orden!!

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera
  16. Så fint du gjort! Nu blir jag grymt avis på ditt rum... Får vi se lite av alla kreationer som kommer att skapas i detta rum snart?:)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  17. Oj vad bra det dar blev! Ser ut som ett riktigt dromrum att halla till i. Gillar sa manga av alla sma detaljer du visar upp, tavellisterna, "karamellburkarna", det gamla strykjarnet (har ett sjalv nagonstanns) och f;rvaringen i ladorna.
    Nu blev jag sugen och inspirerad avallt detta att jag vill fixa mer iordning i mitt pysselrum/datorrum/arbetsrum och just nu gastrum, sa det drojer till mamma aker hem.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  18. Så fint du har gjort det, och vilken ordning du har! Smart system att ha tygerna i "korgbackar" så att man ser vad man har!
    Ha en skön fortsättning!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  19. Det här inlägget har jag missat av någon konstig anledning. Tror att den kallas tidsbrist. ;)

    Men wow vilket rum!!! Önskar att jag också hade ett rum med bara mina saker. Vet inte riktigt vad jag skulle ha där men en blogg och plugghörna till att starta med. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  20. Åh vilken jättefin ateljé du ordnat, Maria!! Så praktiskt och fint med en plats för alla saker, stora som små. Du som är så kreativ, nu blir det nog ännu mer fart på skapandet! :)
    God fortsättning till dig!
    Kramar Madeleine

    SvaraRadera
  21. Åh så jättefint du gjort i ditt rum!! Vi håller på att fixa vårt hemmakontor, hoppas det blir lika fint som hos dig, kram.

    SvaraRadera
  22. Så fint och vilken ordning du har! Ha det gott! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...