lördag 26 januari 2013

Lite nytt?

Efter varje jul och sommar får jag en lust att förändra här hemma... 


Kanske för att jag varit ledig och varit hemma mer och sett mig mätt på sakerna?? (Fast jag fixar om, oftare än 2 ggr om året om jag tänker efter...;)




Det handlar inte om några större förändringar... inga utbyggnader, nya tapeter, eller så... Utan det räcker bra med ett par nya kuddar till kökssoffan, t ex...



Eller ett par nya ljusstakar... som dessa i trä, kanske? Måste erkänna att jag är lite sugen på att plocka in lite trärena detaljer ;) 





Eller en ny lampa? Den här är cool, tycker jag!


Eller varför inte några nya muggar?





Eller kanske bara några fina lite våriga glasunderlägg?

Alla bilder via

Är det någon som känner likadant? Att vilja fixa om lite då och då, där hemma? 


Maria

14 kommentarer:

  1. Precis så känner jag med..
    Nu behös det lite nytt härhemma och ut med lite gammalt... :)
    Ha en mysig lördag.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Vad fint du har gjort om headern. När skedde denna förändring? Snyggt är det i alla fall. :)

    Vad mycket fint du visar. Jag blev helt såld på ljusstakarna. Var kan jag hitta dem?

    Ha en bra lördag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bytte header i torsdags;) Kul att du gillade den. Den känns lite mer "jag" just nu ;)
      Alla sakerna finns hos Village. Länk på sista bilden! ;) :)
      Kram

      Radera
  3. Jättefina saker alltihop. Kul att fixa lite vårfräscht. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Jag förstår dig till fullo! Här vill jag också fixa om, byta kuddar, sälja soffan, sätta in skjutdörrar... Men för Makens och ekonomins skull får vi gå lite långsamt fram. Nytt soffbord blev det iaf igår! Gillar de där träljusstakarna!
    Trevlig lördag!

    SvaraRadera
  5. STÄNDIGT;) Hihi, det ger så mycket energi att ändra om och fixa och dona:)

    Vilken härlig dröm du har! Go for it! Företagandet har redan startat när du tänkt tanken...;)

    Tack för tygtipset, ska genast kolla in hos dem.

    Ha en fin lördag nu:)

    SvaraRadera
  6. Jag kan bara instämma. Känner nu att när mamma åkte hem och vi kan ställa iordning gästrummet tillbaka till arbetsrum så kan det bli ordning äntligen. Det är också en hel del saker som legat bra länge nu och som jag vill ta tag i och få gjorda. Taggad med andra ord på att fixa till det och att köpa lite nytt. Har redan gjort en del inköp som jag visar på bloggen snart.
    Gillar de svartvita kopparna du visar, döläckra!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Ja, lite nytt liv i inredningen behövs så här års. Träljusstakar är himla fint och ute i förrådet har jag faktiskt två gamla billyktor (såna där gamla stora) som jag loppade i somras och tänkte göra om till lampor...kanske börjar bli dags att ta tag i det profektet :)
    Ha en finfin helg, kram Monica

    SvaraRadera
  8. Precis, en kudde eller två kan verkligen förändra intrycket i rummet. Är också sugen på lite nytt. :)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Ja visst blir man sugen på nya saker! precis som de du visar, snygga kuddar och jag är också sugen på träljusstakar!
    Får kolla in village tror jag!
    Ha en skön lördagskväll Maria!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  10. Åh, så mycket fint du visar! Visst blir man sugen på nytt och nyförnyelse såhär års!

    SvaraRadera
  11. Vill gärna o ofta byta ut saker här hemma, mest som du kuddar, plädar, ljusstakar osv. Det är lättast o billigast att få en snabb förändring i hemmet. Gullig man du har som väntar med bubbel o god mat när du kommer hem. Ha en fortsatt härlig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  12. Såklart, alltid lite då och då ;)

    Just nu vill jag ha en kudde till (!) fast jag har kuddförbud.

    Du har verkligen hittat mycket fint. Förstår om du blir sugen!!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  13. Åh jag håller helt med! Det är kul att förnya med lite enkla saker här hemma, för vi har fullt upp med att få våra sovrum klara i ö-huset och mer än ett bygge i taget orkar vi inte med! kram Victoria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...