lördag 5 januari 2013

Lilla badrummet... inspiration i vardagen ;)

Igår när jag stod och borstade tänderna såg jag min blus som hängde på en krok i badrummet...


Plötsligt så där mitt i vardagen, så slog det mig att jag kanske skulle ha bruna handdukar i badrummet?? Ja, det var färgerna i blusen som inspirerade mig. (Jag har alltid varit svag för just brunt...)

Hittills har det varit grå och rosa handdukar. (Inte är de snyggt vikta heller.. ;) Men jag tror att det skulle vara snyggt med brunt till den svarta inredningen...


... och det schackrutiga golvet ;) Naturligtvis skulle mattan också bytas ut... 

Jag minns att jag gjorde ett inlägg under byggtiden, om hur jag tänkte kring det lilla badrummet. Det kan ni se och läsa HÄR , om ni vill. 

Franskt var det.. ;) Det blev ett Eiffeltorn av det hela ;)

Flärd... Här ser ni ett exempel på hur man absolut inte ska förvara sina smycken! ;) (Fast det är ett bra sätt för mig att testa om min tillverkning håller ;

Se där... tvålpumpen på plats också... ;) 
Ja, jag tycker nog att badrummet blev som jag hade tänkt mig ändå! Jag är nöjd med det.

Den runda spegeln och lampan på väggen är lite "pricken över i" på något vis. (Det är svårt att fota i badrummet. Blänker i både kakel och krom.) 

Jaha, då fick ni se vårt badrum också ;) Det LILLA badrummet. Det ska bli ett till, betydligt större, så småningom ;) Trots att vi är 6 personer i familjen så fungerar det faktiskt riktigt bra med bara ett badrum. I alla fall, när man vet att det blir ett till... ;)

Så vad tror ni om bruna handdukar? Och ska det vara ljusa eller mörka? ;)


Maria


10 kommentarer:

  1. Mörkt bruna är snyggt, i dina planer nämde du plommon...Det är också fint. Kul inlägg Maria! Man blir såsugen på att piffa när man tittat in hos dig. Kraaam pia

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är snyggt om man har blandat. Tex stora i mörkt och mindre i ljust.
    Fint badrum har du iallafall och känns som inget kan bli fel i färg.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Jag tycker ljust brun är fint eller lite olika nyanser av brunt kanske.
    Ha ha mina smycken ligger ihop så där, kan vara lite svårt ibland att trassla ut dom:)
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  4. Tänk att jag är tillbaka till vitt/ beige / brunt igen med inslag av rosa...
    Så jag röstar nog på ljus/mörkbruna handdukar...*skratt*
    Plockade bort julen här med igår, med ett avbrott med promenad i solen med son, familj och hundar. Tyvärr blev det ett ytterligare avbrott till veterinären och 2000 kr fattigare... Och det kommer inte stanna på den summan tyvärr....
    Önskar Dig en skön lördag!
    PS. Snygga kuddar du sytt...
    Kram Kate

    SvaraRadera
  5. Brunt är fint, du kan väl växla? Kanske vinter- / sommarhanddukar? Då finns det ju alltid en orsak att ändra sig, menar jag ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så snyggt badrum, fräscht och stylisch! Ja, kör på brunt, jättesnyggt =))

    Ha en fin lördag!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  7. Jag tycker nog egentligen att mörkbruna är snyggast, men kanske ljusbruna är snyggast i ditt badrum för att det andra är mörkt, så det blir en färg att bryta av med.
    Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  8. Åh så snyggt! Fullkomligt älskar golvet!!! Brunt är snyggt, gillar verkligen naturfäger, men det är också snyggt att ha en stark färg till allt det vita och svara :)

    Tack fina du för din söta kommentar. Värmer verkligen!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  9. Galet snyggt med rutigt golv, svart och vitt är verkligen snyggt! Brunt är jättefint men jag hade kanske blandat upp det med en grön nyans också, inte för mörk bara, och så hade jag ställt några vita rosor på handfatskanten ;)
    Kram och fin lördagskväll

    SvaraRadera
  10. Snyggt stylat! Det blir nog jättesnyggt och kanske ngn mer färg!
    Kram Helena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...