lördag 19 januari 2013

Kyla och sol denna lördag förmiddag!

Brr... minus 19 grader, när jag var ut med vovvarna tidigare i morse...
Nu skiner solen och det är riktigt vackert!


Jag hann ju med att göra några fynd i tisdags, när jag var i Uppsala. Här är det tredje och sista fyndet som fick följa med. 
Har spanat på denna måttsats ganska länge, faktiskt. Men inget jag kanske egentligen "behövde". Toppen att vänta till rea ;) För knappt en femtilapp blev den min. Annars hade den gått på tre femtilappar ;) Jag gillar verkligen att fynda, jag ;) 

Igår blev det verkligen soffmys för hela slanten ;) Vi såg filmen It´s complicated. Hade aldrig sett den tidigare, men vilken bra film! Både rolig och fin. Tänkvärd, över hur det faktiskt kan vara i livet, att det finns perioder där barn och jobb upptar mycket av vår energi...  Har ni inte sett den, så gör det! Tyvärr missade jag lite till och från under sista halvtimmen, då jag kämpade med att hålla ögonlocken uppe ;) 
via

Nu sitter vi här jag, och Mannen i mitt liv, och tittar på morgon-TV. Brasan brinner, lilla vovven ligger ihopkrupen intill i soffan, stora vovven ligger på golvet nedanför och vi... ja, vi dricker Tassimo-kaffe ;)  

En helt vanlig mysig lördag förmiddag hos Wiker´s ;) 
(Om man bortser från att jag inte känner mig riktigt 100 pigg...;)


Maria

Så kul att se att så många nya besökare hittat hit! Ska kika in till er under helgen! 

11 kommentarer:

  1. Vilken härlig lördags morgon..!! Jag kanske inte kylan då..men för övrigt!!
    Har sett filmen..och håller med dej...riktigt mysig film!!
    Du undrade vad jag tycker om böckerna..??
    Tja första boken läste jag lite av och till..hade bestämt mej för att inte köpa tvåan..men när jag kom till slutet på ettan..visste jag..att jag måste köpa tvåan.
    Tänk att böcker utan någon "direkt handling" ändå kan fängsla en!!
    Önskar dej en fortsatt skön dag..och hoppas att du snart mår bättre!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Fina mått! Jag mår inte heller bra hoppas att det är snabbt övergående, Krya på dig! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Jag tror vi har exakt samma smak ;)

    Underbart med skönt lördag med TV o brasa. Här blir det snart runda #2 på frukosten ;)

    It's complicated är superbra...vill ha hennes hus!! Och bageriet ;)

    KRAM och ta hand om dig, hoppas du mår bättre (har själv varit dålig så det blir en lugn lördag här med)

    SvaraRadera
  4. Grattis till fyndet!
    Önskar dig en trevlig lördagskväll!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  5. Hallå i minusgraderna! Håller med om att det är lite extra kul att göra fynd i bland. Mysigt fortsättning på helgen, Karin

    SvaraRadera
  6. Ja, idag har det varit friskt ute... -21 här på förmiddagen.
    Jag gillar också den där filmen. Mycket!! :)
    Fortsätt krya på dig nu.
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  7. Den där filmen har jag i gömmorna någonstans, kanske dags att ta en filmkväll då....

    SvaraRadera
  8. Den filmen är så himla bra. Mysig lördagmorgon ni haft, bästa med helgerna när man kan sitta lääänge o dricka kaffe, småprata lite o bara njuta av att vara ledig. Hoppas du får en lika skön lördagskväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Go kväll :)
    Din måttsats är jättefin, en sån skulle jag vilja ha :)
    Låter som ni har det hur mysigt som helst ikväll.
    Tack snälla rar för din varma fina kommentar inne hos mig... jag blir varm o glad och rörd!
    Stor kram till dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  10. mysigt ni har det där hemma hos Wiker! kram Nilla

    SvaraRadera
  11. Halloj! Hittade hit genom Berså. Jag tycker hennes hus är så läckert i filmen "It´s complicated" :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...