onsdag 30 januari 2013

Kudde i all enkelhet

Senaste alstret i ateljén...


En enkel kudde.(Jodå, det går att klämma in några fler i soffan!) Vit med ett snyggt broderi i gammelrosa och jeansblått. Perfekt matchning för TV-rums-soffan. 


Gjorde klart den i måndagskväll. Sprang in i ateljén i reklampauserna i mitt TV-tittande, och sydde ;) För jag har ju lovat mig själv mer sofftid... 

Nu ikväll, har här städats och nu blir det sofftid en stund. Först "Date med mig" och senare "Mia på Grötö". 


Ser ni mycket på TV? 


Maria

17 kommentarer:

  1. Jättefin! Vad du kan med din symaskin. Ses i morgon. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Nästan aldrig men skall också titta på Mia ikväll och jag missar aldrig dn danska serien " Lykke" så härlig humor i den.
    jag skall också ha sofftid nu tillsammans med mitt broderi:)
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  3. Men hur gör du, springa in i rekampausen o fixa en kudde, herregud vilken superkvinna du är o så himla fin den blev. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi... superkvinna? Jag? ;)
      Tack :)
      Kram

      Radera
  4. Jättefin kudde!
    Här kollas det inte så värst mycket tv... Sveriges mästerkock är dock en av favoriterna, så snart bänkar vi oss här!
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Jättefin kudde
    Mia på Grötö blir det här också
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  6. Jättesnygg vad du kan ..och vad fin header du gjort också!!

    ska sätta mig och titta på Mia med nu ...men tyckte faktiskt inte det var så bra förra gången , får se om kvällens program är bättre...:)

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med om förra programmet! Inte alls lika bra som första...
      Kul att du gillade min header!
      Kram!

      Radera
  7. Fint broderi på kudden! Vilket jobb! Kul med egenhändigt fixade kuddar! Sitter precis framför TV:n och väntar på Mia på Grötö :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul med "egna" kuddar, men broderiet är inget jobb alls, det är ett USB med broderier, som jag stoppar i maskinen. Maskinen syr själv. Behöver bara byta tråd ;)

      Radera
  8. Åh, vilken lyx att ha en maskin som broderar... Får spara till en sån :)
    Jättefint mönster på kudden!!
    Låter som mig, springer emellan, istället för att sitta ner i lugn och ro...:)
    Njut av kvällen, kram Kate

    SvaraRadera
  9. Så fin kudde! låter som en bra kväll. Tittar gärna på TV men nu är det ingenting att titta på tycker jag. kram Nilla

    SvaraRadera
  10. Men wow, vad du kan, imponerad!! Det skulle jag inte fixa:) Verkligen vacker kudde!!

    Ja jag ser en del på TV, men oftast med datorn i knäet:))) Iiiiinte bra med all tid som går till bloggen, försöker skärpa mig lite faktiskt:)))

    Kul att du gillar min scarf:) Vad jag förstod så är den helt ny i butik och det kan ju hända att den också finns i Vero Modas sortiment. Om jag vore dig skulle jag checka med båda butikerna och fråga om de kommer att ta in den.

    Största kramizen aka

    SvaraRadera
  11. Jättefin kudde. Tänkte ge mej till känna.... har hittat hit till din blogg och kikar in då och då. Tycker mycket om att se vad du syr då sömnad är min stora passion. Att kika in på andras bloggar och se vad andra syr ger så mycket inspiration. Ser fram emot att se vad du kommer att sy härnäst. / Mirjam

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...