torsdag 17 januari 2013

Krispigt vintervitt

Kispigt vintervitt är temat denna torsdag ;)

Jag har nog inte riktigt anammat detta med ordet "krispigt" när det gäller inredning ;) Har aldrig förstått riktigt hur hemmet kan vara krispigt? Men ser ju att det används rätt flitigt i bloggvärlden ;)


Vi har målade vita väggar i alla rum, så vårt hem är ganska vitt. Vi har valt att ha tapetserad fondvägg i stort sett varje rum, som bryter av lite i allt det där vita. Vita möbler ser man också här och var. Men flera inslag av svart och brunt till, som mjukar upp. Det känns ändå inte så vitt, vårt hem ;) 






Krispigt eller inte, mycket vitt både ute och inne och framför allt när det handlar om blommor!


Maria


Titta gärna in till Fabriken för att se andras tolkningar av Krispigt vintervitt!

14 kommentarer:

  1. Krispigt i inredningen blir jag inte heller riktigt klok på, men du levererar riktigt fina bilder som inspirerar! Det ljusa tillsammans med lite inslag av det mörka blir en snygg kombination! Ha en riktigt bra dag!

    SvaraRadera
  2. Inte behöver det vara krispigt i inredningen, det känns skört och ovänligt på något sätt. Du har varmt och ombonat på ett jättemysigt sätt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Har nog inte hört att inredningen kan vara krispigt. Låter konstigt! Snön ute passar det bättre på.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra bilder från ert krispiga hem :)
    Njuter och inspireras!
    ha en härlig dag.
    kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Så hemtrevligt ni har det, jättefint. Kul att få kika in lite!
    Tycker själv det blir lite opersonligt med bara vitt. Tycker du har fått till det bra!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Krispigt känns som man bara har lärt sig att saker är här i bloggvärlden!
    Du har så fint i ditt v rum, alldeles lagom vitt!
    Man behöver inte köpa photoshop, det funkar att ladda ner photoscape
    Gratis och få bilderna vitare! Såg du hade undrat hos svart vitt och rött!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Ha, ha krispigt var ordet och som du skriver -vad är det? Men ett vackert ord är det i alla fall tycker jag.
    Jättefina bilder du visar oss, ser väldigt hemtrevligt ut och med en värme. Det är vackert när hemmet är estetiskt men samtidigt ett hem att leva i tycker jag. Det tycker jag verkligen ni lyckats med!

    Ha det så bra från Loo.

    SvaraRadera
  8. Jag håller med om ordet "krispigt" :-) Det känns som ett bloggord. För mig är exempelvis sallad krispig, eller en spröd kaka. Men okej, idag får det bli krispigt för hela slanten ;-)

    SvaraRadera
  9. Åh vad skönt att fler inte verkat fatta vad krispigt är...:) Jag trodde jag var ensam om det allra minst! Fint hem du har! :) Anna

    SvaraRadera
  10. Hihi... Krispigt eller inte, jättefina bilder från ert hem! Personligt och mysigt.
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Så fint hos er! Jag gillar mycket vitt men de behövs inslag av annat! Snyggt både inne och ute. Kram Suss

    SvaraRadera
  12. Fastnade för kudden med dalahästen, fantastiskt fin. Och så tjusigt ni har det hemma :-)

    SvaraRadera
  13. Undebara bilder du bjuder på.
    Önskar dig en fin torsdag nu från Maria

    SvaraRadera
  14. Krispigt. Det tänker jag mig ljuset som faller mot vita väggar i solstrålar mot snön. Typ så. Och så vita tulpanstjälkar som rör vid varandra i en cylindervas på köksbordet.
    Fina bilder!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...