torsdag 31 januari 2013

Januari Moodboard

Januaris sista dag...

Torsdag och temat hos FABRIKEN denna vecka är Januari Moodboard.

Januari, en månad som går ganska fort. När helgerna är över och första riktiga vardagen är här, så är vi redan en vecka inne i månaden. Det är vinter och våren känns långt borta. Julsakerna har plockats bort och ersatts med vintriga lite kalla nyanser hos mig. Brasor har brunnit och det har grillats ute i svinkalla kylan. De första tulpanerna har handlats in. Några riktiga reafynd har följt med hem från någon butik. Nya vårkläder har det spanats på och ett och annat plagg är redan köpt. Liite vårkänsla vill man ju ha... Det har skapats i min egna lilla ateljé, som precis blivit klar. 
Ja, det var mitt januari i bilder!

Maria

Titta gärna in till FABRIKEN för fler Januari Moodboards!


15 kommentarer:

  1. Härligt med januari trots allt. Fin moodboard vi syns.... Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Fin moodboard! Du fick med mycket i den! Ha en go torsdag!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig sammanfattning av din Januarimånad :)
    Ja men visst längtar man efter våren, verkligheten är ju att den faktiskt är en bit bort men i sinnet så är den mycket närmre :)
    Tack för tipset, ett presentkort är nog det enda rätta :)
    Ha en fin torsdag.
    Kram på dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  4. hej Maria!
    oj vad många inlägg jag missat..
    det har varit lite mycket ett tag..:(
    Vilka fina bilder och vilken fin sammanfattning..;)
    Er entré...ååå den är ju så underbar. Ja hela huset förstås..;)
    Jag läste ditt inlägg om förklädet..
    OM du funderar på att börja tillverka för att sälja. VAR INTE RÄDD FÖR ATT TA BETALT!!!
    Det var jag...det har slutat med att jag inte syr längre...:( Nu vill jag igen men jag ger inte mig själv tiden än...
    Jag sydde määängder av förkläden i jeans elelr linne tyg.
    På dem broderade jag texter ex: grillkungen, diskare, årets kock..osv.
    det blev häftigt med raka tjocka bokstäver på jeanstyget och lite snirkligare på linnet. Många specialbeställde med namn också...ex. Mästerkocken Kalle...
    (Ta gärna detta som ett tips ifall du vill nå ut med något unikt)
    Jag var rätt billig...minns inte nu vad jag tog men på den tiden sålde jag dessa på olika marknader. det var en rolig tid.
    I min ateljé sydde jag ju på beställning och halkade in på mycket latinkläder...
    Det var svårt att ta betalt...typiskt kvinnligt tror jag. Vi TROR att folk inte vill betala... De som inte har råd ska heller inte få måttsydda kläder.
    Jag sydde brudklänningar för samma pris som man kunde hyra en...helt sjukt!! Jag skulle ju naturligtvis ha varit stolt över mitt hantverk och tagit minst samma som det kostar att köpa en...
    Det hela slutade med att jag började sy Cheerleading kläder. Jag hade en provkollektion som jag skickade iväg. Så sydde jag upp typ 20 likadana dräkter i olika storlekar. Det är det enda jag sytt där jag faktiskt haft en ok timlön...men huuuu så tråkigt det var!! Där pajjade min arm och även lusten.
    Mitt råd till dig är:
    Satsta!! Absolut.. om det är din dröm kööör...MEN
    Ha det i alla fall som en hobbyverksamhet till en början. Ha som mål att kanske gå ner lite i tid på ditt vanliga jobb. TA BETALT!!
    Sälj hellre ett förkläde, en blus, en kudde..eller vad det nu kan vara..
    Annars är risken stor att du slutar som jag. Glädjen försvinner.
    När kunderna lärt sig vad det kostar kommer de som verkligen uppskattar ett hantverk att komma..och det är ju de som är din målgrupp. De andra kan fortsätta handla på varuhusen. VAR STOLT ÖVER DIG SJÄLV!
    Oj nu blev det långt...
    Du vet säkert redan allt det här men jag tror att jag får lite ångest...inte för dig men över hur jag var.. hade önskat att någon sagt dessa ord till mig. Då hade kanske mina 10 år sett anorlunda ut.
    Ha en fin dag!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Just det ja, det är ju januari moodboard idag. Måste ta tag i det jag också sedan.
    Håller med dig om att januari brukar gå ganska snabbt. Även om jag tycker att det är en ganska tråkig månad så rullar tiden på ganska bra.

    Ha en fin dag!
    /Jenny

    SvaraRadera
  6. Vilken trevlig sammanfattning du fått till!
    Instämmer helt med dig om att januari bara svischar förbi. I våra familjer har vi även sex januarifödelsedagar... Och bokade kalasdagar bidrar ju också till att tiden drar iväg!
    Nu närmar vi oss våren... :)
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  7. Bra sammanfattning du har gjort. Hade inte kunnat gjort den bättre själv ;)
    En månad närmare våren och det är härligt!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  8. Läcker moadboard!! Underbar januari ni ser ut att ha haft!! Kram Kate

    SvaraRadera
  9. Härlig sammanfattning av januari, så mycket mysiga bilder! Nu är vi närmare vår!!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  10. En härlig sammanfattning av januari o vilka fina bilder, ha en skön kväll vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Maria, nya katalogerna från Stoff & Stil har kommit! Har du fått dem? Har en njutstund i soffan med dem nu :)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  12. Vilken fin moodboard du gjort! Tycker verkligen du lyckats fånga härliga januari på ett kreativt sätt!

    Ha en skön avlsutning på veckan!

    SvaraRadera
  13. Vilket fint januari du haft! Säkert blir resten av året lika bra!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Så mysig din lilla ateljé ser ut och vad härlig bild på grillen och snön!
    Kram / Sabina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...