torsdag 24 januari 2013

Ingen ordning alls ;)

Torsdag kväll... 
Här ska vi strax fika lite hembakat ;) Vad för något, vet jag inte för Mellantjejen har improviserat med något i köket... ???

Fika på torsdag? Ja, det blev inget i tisdags då Minstingen var på valpkurs. Och torsdagar som brukar vara filmkvällar... Men filmkväll hade vi igår, då det var DVD-premiär på denna: 

via

Både jag och Mannen i mitt liv har läst boken, som var riktigt läskig, tycker jag.  Filmen var faktiskt riktigt bra, den också!

Eftersom det var filmkväll igår, så missade jag "Mia på Grötö", så det ska jag kolla på nu, när vi ska fika. Tack och lov för TV-play ;) Det är ju ingen ordning alls här hemma på kvällarna, denna veckan ;) 
Sen är det nog dags för sängen. Och en ny härligt färsk inredningstidning! 


Och imorgon, gott folk... imorgon är det Fredag!


Maria

11 kommentarer:

  1. Trevlig torsdagskväll på dig! Vilken snygg header du gjort, jättefin!
    Ses imorgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad kul att du gillade den! Det var liksom dags för en ny ;) Ja, vi ses imorgon!
      Kram

      Radera
  2. Håller med Victoria, jättefin header. Kul med lite o ordning. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad roligt. Ja, det kan ju inte alltid vara ordning, eller hur? ;)
      Kram

      Radera
  3. Jättefin header, härligt med fika, tv o tidningskväll, tack för filmtipset. Ha en fin helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad kul att du gillar den! Trevlig helg till dig med!
      Kram

      Radera
  4. Hej!
    Den boken har jag inte last annu. Brukar kopa pa mig lite bocker nar jag ibalnd ar i Sverige vilket ju ar typ vart tredje ar eller sa. Ibland skickar nagon mig en bok sa lite koll har jag men inte pa denna.
    Det dar med ordning och reda pa saker och dagar kanns igen just nu. Vi har ju sommarlov just nu och saker blir lite i oordning da. Sedan har vi ju mamma har inneboende och da blir ju saker inte som vanligt med allt vad det innebar. Du fraga om hon brukar stanna lange, detta var forsta gangen som hon kom sjalv da min pappa gick bort for drygt ett ar sedan och nu tog hon modet till att flyga sjalv. Vi har haft det bra men det ar lite lange att bo ihop i 2 manader nar man hela tiden ar "ovanpa" varandra. Inte helt latt alltid. Men det ar sa livet blir nar man bor sa langt bort fran varandra. Trodde vall aldrig att jag skulle "flytta ihop" med min mamma igen efter att jag flytta hemmifran som 18 aring ;-) Nu flyger hon hem imorgon och vi ar alla lite ledsna men anda ratt glada att vi alla kan atervanda till vart egna och vanlig vardag.
    Kram och ha en harlig fredag.
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att det kan bli lite mycket av det goda, när man lever tätt inpå varandra ;) Men ni ser ut att haft väldigt mysigt också ;) :) jag kan tänka mig att det blir massa blandade känslor när hon åker hem nu...
      Kram

      Radera
  5. Härligt att stuva om lite ;)

    jag har också sett filmen och tyckte mycket om den!

    Och din header är jättefin! Jag har inte hunnit med att fixa klart med min ;)


    Ha en härlig fredag Maria!!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta! Ser med spänning fram emot att se din nya header, vilken du valde :)
      Kram

      Radera
  6. Tack för filmtipset stor kram raring/Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...