fredag 11 januari 2013

Inga barpallar, ingen RC men en semla! ;)

Ibland blir det bara inte som man tänkt sig...


Idag stängde jag på jobbet, vilket betyder att jag kommer hem strax före kl 18. Just idag hade jag en föreställning om att Mannen i mitt liv skulle ha maten klar i ugnen, en Rom å Cola ståendes på köksön, och vi skulle sätta oss på de nyinköpta barpallarna där vid ön och bara koppla av en stund innan middag! ;) 
Nu blev det inte riktigt så... Maten var visserligen nästan klar, men Mannen i mitt liv var tvungen att åka iväg på ett snabbt ärende innan kl 18 (!). Några barpallar såg jag inte till, och heller ingen rom å cola... (Han skulle ju åka iväg en sväng) Mannen i mitt liv förklarade att han inte hunnit in för att köpa några pallar. Han hade ju minsann ett jobb att sköta också... Ja, just det... Tänkte inte på det ;)
Vad skönt ändå, att det egentligen inte spelar någon roll, att det inte blir som tänkt, alltid. Att livet är helt okej ändå, liksom! ;) Att man kan njuta en fredagkväll utan nya pallar ;) Rom å cola, hade jag ju lätt kunnat fixa, förstås.. Men det blev inte ens det ;) Nä, Mannen i mitt liv hade köpt semlor, eftersom det inte fanns några i affären i tisdags, när jag var såååå sugen på det! Å till semlor är det nog godare med en kopp te!? ;)

Vad har ni andra gjort denna fredagkväll?


Maria

17 kommentarer:

  1. Underbara du.. En Rom och cola på nya pallar vore ju jättemysigt fast en semla ... det slår ju allt. Jag fick en nätpåse med musslor.. Kraaaaaaaaaaaaaam Pia

    SvaraRadera
  2. skön du är!!
    Gud va gott det lät med Rom och Cola. Det var läääänge sedan. Ja du ser, vad gör jag? Satte på en film till mannen min och jag skulle ta ur diskmaskinen...men så hamnade jag här. OJ!
    Kram

    SvaraRadera
  3. så rätt du har!!
    Här har vi ätit rökor. Härligt med fredag!!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig man du har som fixar semla till dig, en toppenstart på helgen. Pallar o rom o cola blir det säkert i morgon i stället, något att se fram emot. Ha en skön fredagskväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Hej
    Va glad jag blir att du tittat in hos mig :)
    Här hemma har vi myst med god mat o vin... sen choklad... massvis med choklad faktiskt.. men det är ju så gott o det är ju fredag :) Nu ska jag kika vidare lite inne hos dig :)
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  6. Åh va gott med semla!
    Kanske det blir pallar imorrn..?
    Här har vi kollat på Gladiatorerna och mumsat chokladmousse... :) funkar!
    Tack för värmande ord hos mig...
    Kramar Jessica

    SvaraRadera
  7. Mums med semla. Lika bra det:) Tack för fin kommentar hos mig. Tapeten heter Lace och kommer från Boråstapeter. När det är klart skall ni få se hela hemmakontoret. kram Victoria

    SvaraRadera
  8. Ja semlor är ju inte fy skam det:) har faktiskt inte ätit någon än.
    Har inte gjort mycket ikväll, har en sjukling här hemma igen, går liksom bara runt runt känns det som. Men lite glögg har jag druckit iallafall.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  9. Vad gott det ser ut med en semla!
    Ha det bra!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  10. Ännu en bloggare som ätit semla idag! Kanske det blivit fredagsbulle i stället för tisdagsbulle?
    Själv har jag gått förbi bageriets skylt om att "semlan är här" tre gånger idag och med stor
    möda lyckats låta bli gå in. Nu är jag VERKLIGEN sugen på en semla. Äta sockerfritt i januari,
    vem sjutton gav mig den idén?
    Ha en trevlig helg!
    Melodys matte

    SvaraRadera
  11. Hallå! Gott med semla! Vårt spabad säljer min sambo, märket är vortex spa och kommer från australien!
    Vi har ett femsittsigt bad med två liggdelar. Det står på dygnet runt och håller ca 39 grader. Energimässigt är det
    Bäst i test. Ni kan kolla in swebad.se
    Hör av er om ni undrar över något!
    Kram kram Helena

    SvaraRadera
  12. Semlan ser god ut! Inte fel det heller en fredagskväll ;)
    Här har vi varit på gymet och sen blev vi bjudna på middag o efterätt av äldste sonen. Jag fick ta disken men det var det värt :) Kram kram

    SvaraRadera
  13. Vilken bild blir sjukt sugen fast att klockan är nästan 24, jag ska äta min första i februari har jag tänkt :) Ha det bra Karin

    SvaraRadera
  14. Åh det är ett evinnerligt tjat om semlor överallt. Och jag är sååå sugen. En kompis ringde mig på lunchen och berättade att hon minsann precis då hade varit ute och hämtat semlor till hela sin arbetsplats. Jag försökte inspirerad o jättesugen att få igång sådana tankar hos mina kollegor också, men de var visst inte så sugna. Suck! Imorgon är jag som handlar semlor!!! Tack för mailet!!! Du är superrar!

    SvaraRadera
  15. Hrmm, ibland gör dom inte som man har tänkt sig ;) , ha en härlig lördag raring kram Diana

    SvaraRadera
  16. Ja, det är härligt att det bara är sådana saker vi har att bekymra oss över. Satt precis och funderade om jag skulle tjata mig till en resa till IKEA för att köpa taklampan jag bloggade om igår. För den MÅSTE jag ha. Fast kanske inte just idag. :)

    Önskar dig en trevlig lördag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  17. Vad mysigt det blev ändå!!!
    Bara det att maten var på G tyckte jag lät underbart!!!!
    Nu har Du pallarna att se fram emot och RC´n kanske Du kan njuta ikväll!?
    Hur som, så hoppas jag att Du får en riktigt fin helg!!

    kram Lisa

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...