lördag 19 januari 2013

Grillafton!

Tidigare ikväll hos "Villa Wiker"...


Med en termometer som visade på 16 grader minus, så lovar jag att vi var de enda på hela långa gatan, som grillade ute, denna januarikväll! 

Utrustade med "kläder efter väder", som vi så käckt brukar säga på jobbet, så funkar det mesta! ;) 

Kolgrillade hamburgare är ju de bästa av hamburgare! Doften... bara doften är ju helt underbar! Mitt doftsinne tar mig med till ett betydligt mildare New York... där vi ett par gånger ätit en himmelskt god kolgrillad hamburgare med hickorysmak i Battery Park, längst ned på Manhattan! Samtidigt som vi avnjutit en kall ljus öl... Tänk vilka minnen dofter kan väcka! 

I denna kylan hemma, var ju inte en kall öl att tänka på ;) Istället värmde vi oss med varsin het äppeldrink. Heeelt okej även det! 
Förbipasserande grannar log åt oss, när de gick förbi och hälsade. Endera tyckte de vi var galna eller så tyckte de liksom vi, att "vad 17 det gäller att ta vara på livet!"! Vara lite lagom "crazy" skadar väl inte? ;)
Behöver jag säga att burgarna var goda? Jag tror inte jag ätit så goda burgare sen Battery Park ;) Alltså man borde grilla oftare! Inte bara sommartid! Helt klart mer uppskattat vintertid ;) 
Nu ligger jag i soffan och myser, med kinder rosiga av den tidigare kylan (eller feber? Eller är det kanske av vinet jag drack till maten? ;) och mysdressen på (nä, ingen klänning denna lördag, orkade inte det ;), och äter Toblerone som Mannen i mitt liv köpte på taxfree igår. 

Kan det "vanliga livet" bli mycket bättre??? ;) 


Maria


Förresten så vill jag bara stolt berätta att bilderna INTE är tagna med "full auto" denna gång! ;) Inte för att jag vet om de blev bättre, men måste ju ändå testa ;) 

16 kommentarer:

  1. Förstår att grannarna tittade ,Men vi är också året runt grillare
    Mysigt
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  2. Grillat?! I denna kylan ;) gott är det ju hur eller hur men jag förstår att du skickade ut mannen att grilla :)
    Ha en mysig lördagkväll, kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag var faktiskt med! Höll ju i kameran, vet ja ;) :)
      Kram!

      Radera
  3. Vi grillar ofta på vintern faktiskt, så gott. Jag är på samma nivå som dig, är det feber, vinet eller hettan i maten.. vi får väl se.. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Jag hade med tittat på er om ni var mina grannar!!;))) fast jag hade nog tänkt att ni va coola!!!;)) hade inte kommit på det själv kanske men jag gillar tokiga människor<3 kramis

    SvaraRadera
  5. Vi grillar också på vintern, fast kanske inte när det är 16 grader kallt! Men vilka mysiga bilder det blev!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  6. Bilderna - wow!!! Det var det första jag tänkte på - jättemysiga och utstrålade känsla, jättefina!!! Och sjääääälvklart är ni coola som grillar, jättegott ju! Blev faktiskt inspirerad nu, måste nog bli grillade hamburgare till middag i morgon:)))

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  7. Ooops glömde din fråga, sängborden är från mio, kul att du gillar dem:))
    Kraaaaam aka

    SvaraRadera
  8. "vad 17 det gäller att ta vara på livet!"

    ---helt underbart ju!! Vintergrilla måste testas och jag tror det är superläckert. Bilderna är fab. Och perfekt att dricka lite varmt och sedan mysa inne med vin och choklad i sköna kläder.

    Fullpott om du frågar mig!!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder!
    Vintergrillning är sååå underskattat! Love it! Bara grilldoften som sagt...
    Och tobleronemums i mysdress... Funkar! :)
    Stor kram

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder och vilken härlig kväll :)
    Grillat och varm äppeldrink i kylan, riktigt mysigt :)
    Sen att avsluta med toblerone :)
    Tack snälla rara för din fina hälsning inne hos mig :)
    Stooor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  11. Låter som en underbar lördag!!
    Just detta att göra ngt oväntat..som att grilla mitt i vintern..är väl fantastiskt!!
    Önskar dej en härlig söndag...fortsätt och njut av dagen!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  12. Oj så gott med grillat! Det måste vi ta efter. Naturligtvis kan man ju grilla trots att det är vinter. Nästan mysigare och godare än på sommaren då det blir var/varannan dag. Ha en skön söndagskväll. Kram Camilla

    SvaraRadera
  13. Det är så underbart att grilla på vintern! Vilket härligt inlägg! Kläder efter väder, ja vi är i samma branch du och jag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  14. Jag tycker att det är urmysigt att grilla vintertid, kläder efter väder!
    Ska kika vidare här hos dig... vilket fint hus ni har!

    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...