söndag 6 januari 2013

Gårdagens jag och mat

Här hos mig bjuds det aldrig på några "dagens" just...

Men här kommer en "gårdagens" i alla fall ;) Reablusen som jag hade på mig är ju för söt, så ni måste få se! ;)

Den är ju så snyggt arbetad i ryggen också! Själva tyget, förälskade jag mig i, redan i höstas. Funderade på att köpa en klänning i det tyget, men sen råkade jag hitta den här blusen och då uppstod det liksom någon slags kärlek till den ;) Den är underbart skön att ha på sig och den passar till allt, typ! Kommer att användas mycket! (vad kul att höra att ni är fler som klär upp er lite, och undviker mysträsket en lördagkväll ;)
Snälla Mannen i mitt liv undrade om jag hade sytt den nya blusen själv. Jag vet inte om det är jag eller Odd Molly som ska känna sig smickrad? ;) ;) (skratt...;)

Jag provade ett nytt recept igår.  Kycklingpasta med fetaost. 
 Jättegott blev det och huuur enkelt som helst att göra. Det gillar jag, som gillar att äta gott, men inte stå i timmar vid spisen ;) Vinet, var helt okej, för den som eventuellt undrar. Jag är ingen vinkännare, så det är svårt att beskriva, men det var inte sådär "runt och fylligt" som jag gillar bäst med röda viner, men helt okej, som sagt ;)

Det blev en mysig trettondagsafton med middag för fyra. Det är ju inte alltid som alla döttrarna är hemma en lördagkväll ;)

Under tiden jag gjort detta inlägg har jag ätit en god brunch med bacon, äggröra och rostad macka med marmelad... Mums... Lyxa till den sista lediga dagen på jul-ledigheten som nu tar slut. Jag tror vi ska softa lite i soffan med en film och en kopp kaffe? Sen försvinner jag kanske in i min ateljé en stund... ;) De sista stjärnorna ska också plockas bort idag! Och lilla konstgranen förstås ;) 


       Vad gör ni andra denna trettondagjul? 

                            

                                  Maria

15 kommentarer:

  1. Du är jättesnygg i din outfit.

    Grannstaden är den här gången Västerås och jag har för mig att Uppsala var din grannstad? Det är ju också vår fast åt andra hållet. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Dar han du med ett inlagg samtidigt som du skrev en kommentar inne hos mig :-)

    jo da vi hade ne harlig dag pa stranden och ar hemma nu och det ar dags for kvallsfika snart. Det dar med att det saknas prickar hos dig ar bara tillfalligt. Just nu nar min mamma ar hos oss sa bor hon i vart arbetsrum dar datorn med det svenska tangentbordet star sa jag anvander var barbara och dar finns inga svenska bokstaver. Sa ett tag till kommer det sakert att bli flera snorrullar och andra skumma grejer. Det bjuder jag pa.
    Kram tillbaka och njut din sondag
    Anette

    SvaraRadera
  3. Jättefin blus du hittat. Så fin var inte jag men vi hade trevligt. Idag ska jag kanske kasta ut resten av julen, om jag orkar...Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt ni verkade ha det, själv jobbade jag. Superfin blus, du passade vekligen i den. Ha en fin söndag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  5. Jag tänkte samma sak som din man om du sytt den själv:) Fin blus och fina bilder på dig!
    Vad mysigt ni verkar ha det:)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Bara jag och Hunden hemma just nu. M sov över hos mormor, de ska iväg och byta en julklapp. N åkte till en kompis och sambon och A skulle iväg och spela badminton. Så det blev väldigt lugnt här hemma! Ska plocka bort alla tomtar och planera veckans mat och läsa lite tror jag.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! Visst är det mysigt när det är fint dukat och man klär upp sig lite!!
    Känns som lite lyx i vardagen!!
    Jag har bara min plastgran kvar..så den skall jag strax gå och ta bort.
    Sen är julen över för denna gången!
    Skönt på ett sätt tycker jag!!
    Önskar dej en fortsatt härlig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Vad fiiiin du är och blusen passar perfekt på dig!
    Ett recept på pastan önskas, ser riktigt smarrig ut ;)
    Kram och njut av söndagen.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Snygg outfit! Den har jag också spanat på!
    Maten ser också riktigt smarrig ut!
    Ha en bra söndag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  10. Va fin du är! Och blusen klär dig verkligen!

    Mysigt med god middag. Här hemma donar vi med hemmagymmet... Snart klart! :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Verkligen snygg blus, den gillar jag skarpt!
    Det är kul att sätta på sig lite andra kläder än mysisar ibland. I går var vi hos vänner och fick god mat.
    Önskar en skön söndag!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  12. Blusen var jättesnygg, just nu tycker jag att jag har ingenting att ta på mig.
    Det receptet måste jag testa.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  13. Den blusen passade dig perfekt, jättefin!
    Mysigt med brunch, det gäller att mysa ut det sista av helgerna!
    Maten såg jättegod ut, älskar allt med mycket tomater!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  14. Blusen passar dig... speciellt kul när man känner att man hittat "det"! Vilken härlig kväll ni hade!!

    SvaraRadera
  15. Så fin trettondagsafton, mysigt när barnen vill vara hemma med familjen emellanåt:)
    Kram Jennie

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...