fredag 4 januari 2013

Första alstret från ateljén och lite finrumsfix ;)

Här kommer första alstret jag gjort i ateljén ;)


Det blev ett par kuddar. Så klart ;) Vad annars? Är man "kuddoman" så är man... 

Det är ju så otroligt roligt att göra dem också. Sätta ihop olika tyger och band... Brodera på något ord eller ett tal...

Två stycken blev det. Den ena spegelvänd från den andra. Valde brunt för att jag kände stort för att ha brunt i finrummet.

Brunt, men för den skull inte så "murrigt" som man kan tro när man säger brunt... Med vita väggar och möbler blir det ljust ändå. Och det gillar jag! 

Hela dagen idag går nog till att fixa undan julpyntet! Städa och göra helgfint ;)

Alla julkuddarna är lagda på tvätt och de vanliga kuddarna är på plats igen;)

Julinspirerande böcker som Jul med Ernst, har ersatts av en annan man ;) En av julklapparna till Mannen i mitt liv. Bara för att det var ett tufft omslag... ;) 
Lika mysigt som det är att ta fram julpyntet till advent, lika härligt är det att få plocka bort det efter nyår! Jag gillar för övrigt att ändra om lite då och då, med kuddar, ljuslyktor, blommor m.m... 

Har ni plockat bort allt julpynt?


Maria

16 kommentarer:

  1. Väldigt ljust och fint hos dig. Jag får ingen ordning alls här hemma men inspiration får jag hos dig.. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Vilken fin kudde du fått till
    Fint med inblandning av brunt till det ljusa
    Här är den sista julen utstädad idag
    Ha en riktigt skön helg

    SvaraRadera
  3. Så himla fint! I ditt fina arbetsrum kan ju kreativiteten flöda nu ju. Jättefint du har ordnat det! Skönt att ha en plats också, så att man slipper plocka fram och tillbaka hela tiden. Så känner jag också med mitt målande... vill gärna ha en plats där jag kan stöka till ordentligt om jag vill det :-)

    SvaraRadera
  4. Fina kuddar och känns bara som en varm ton där de ligger i soffan:)
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  5. Fina kuddar! Jag gillar bruna detaljer, och precis som du säger blir det så fint i en ljus inredning. Hemma har jag kvar granen, ljusstakarna och stjärnorna i fönstren. Förbereder mig mentalt på att plocka bort dem i helgen eller på måndag.. :)
    Ha en skön helg!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  6. Fina de blev!

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Snygga kuddar som passar perfekt i stolen. Ha en härlig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Imorgon ska pyntet bort! Jag ser att du verkligen fått bort julen ur huset, så skönt! Och jag gissade rätt, klart det var en kudde!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej,
    Kul att hitta hit till don blogg! Så inspirerad jag blir att sy egna kuddar! Fina!
    Ha en go helg!
    Kram
    Annette
    Annehem

    SvaraRadera
  10. åh vad du kan ...jättefina!!! blev lite nyfiken på Steffos bok , är de bra...funderar på att ge den i presnet ...


    och du ...vad är det som gäller nu med inredningen ...samma regler som med julgranen ..*skrattar..

    varm kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  11. Vad fina kuddar du har gjort! Och snabb är du oxå ;)
    Här är allt det juliga borta nu. Skönt men det tar tid... Kram Suss

    SvaraRadera
  12. Men så fina kuddar! Superproffsiga!
    Håller på och plockar lite i taget, men snart är det bara granen kvar!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  13. Men åååh vad himla fint du har det hos dig!! Fina bilder! Och vad duktig du är på att sy, så fina kuddar!!!! Stooort gilla på ditt arbetsrum också med den häftiga tapeten!! Här är julen kvar men den är snart på väg ut)))

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera
  14. Vilka snygga kuddar du har gjort! Jag älskar kuddar jag med ;)
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  15. Snart! Vi har plockat undan lite eftersom under veckan och i helgen ryker nog julgranen också! Men jag kommer nog att sakna den lite grann...

    SvaraRadera
  16. Julen åker ut imorgon. Ska faktiskt bli skönt! Men det lär inte bli lika fint som hos dig hur mycket jag än städar! :) Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...