söndag 13 januari 2013

Fönstret i kapprummet. Brunt i metall och glas

 I vårt kapprum är fönstret fyllt med brunt...


Strindbergslampan, som vi fått i bröllopspresent är i "antikmetall" och likaså den söta orientaliska lyktan, som kommer från Blomsterlandet. 



Den bruna vasen, som liknar en gammal medicinflaska, är ett reafynd från Åhléns. Den bruna flaskan med patentkork har det varit öl i, en gång i tiden. Den hängande lilla ljuslyktan/vasen är från Granit.

Min lutande amaryllis har jag snittat och satt i vatten istället. Vips så var den rak och ståtlig ;) I ölflaskan sitter en konstkvist med snöbär(?), också ett reafynd från Åhléns ;)

Här har vi nyss avrundat 20:årsfirandet med att äta sushi. Alla fyra döttrarna gillar det skarpt, faktiskt! 

Tack för alla gratulationer! :) 


Maria

18 kommentarer:

  1. Brunt - alltid vackert! Det är mjukt och värmande tycker jag. Strindbergslampan hade jag som skrivbordsbelysning i mitt flickrum. Den är underbar!

    Sushi, så gott!

    Ha en fin söndagskväll finaste Maria!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Grattis till dina stora tjejer!! Hoppas deras dag var toppen.

    Lampan var fin, passar bra där ihop med det andra. Själv ska jag beställa en ny kökslampa. På tiden!! Den andra har suttit sen vi flytta in 06. : )

    Ha det bra!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Väldigt fint i ditt "bruna fönster" Sushi... jag dånar vad gott! Kram, ses i morgon! /Pia

    SvaraRadera
  4. Åh så fint och mysigt! Och vad fina fönsterbrädor också.

    Oj tvillingar på 20 år, du var alltså ganska ung när du fick dem eller? Jag menar, du ser ju ung ut själv på bilden.

    På återseende!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar våra fönsterbrädor. Det gör jag också ;)
      Jo, jag var nog rätt ung, skulle fylla 22 samma år ;) :)
      Kram

      Radera
  5. Vad fint det blev i fönstret! Vilken tur att amaryllisen fick lite nytt liv igen ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  6. Grattis till dina tjejer. Visst får man nypa sig i armen för att fatta att barnen blivit så stora. Du skriver så fint o sant om mammarollen i förra inlägget. Varmt o vackert blir de bruna detaljerna i lampans sken. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Medicinflaskor är riktigt fina att ha i inredningen! Jag gillar ditt fönster! Ha en fortsatt go kväll

    SvaraRadera
  8. Stooort grattis (lästa förra inlägget)!! Häftigt att bli tvillingföräldrar!! Och vilken fin inspiration i dagens inlägg, så fint med det samstämda bruna i fönstret! Och jag gillar dina vackra fönsterbrädor!

    Kul att du vill vara med i min utlottning:)

    Stöööööörsta kraaaaaaamen aka

    SvaraRadera
  9. Jättefint fönster! Vilka supersnygga fönsterbrädor också. kram Victoria

    SvaraRadera
  10. Så fint fönster och vilke lycka att alla gillar sushi, det gör inte killarna kram Diana

    SvaraRadera
  11. God morgon !
    Grattis till tjejerna i efterskott ! :)
    Så spännande med ett helt vuxen liv framför sig :)
    Vår äldsta dotter blir ju 15- år i år...
    Det är stort det med ;)

    Ha nu en fin vecka!

    Kram

    ps...visst är det fint med dom bruna toner :)

    SvaraRadera
  12. Jättefint i det "bruna" fönstret :)
    20 år, det är stort det. I år fyller vår stora kille 18, hjälp känns det som, hur kan det ha gått så fort?
    Ha en jättefin start på veckan.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  13. Grattis till tvillingtjejerna i efterskott!! Idag fyller min son 25 år..! Tror minsann att tiden går....
    Ja, man har lyckan att få ha blivit mamma! Jag är den enda i min syskonskara som har fått blivit det!
    Önskar Dig en ny skön vecka, kram Kate

    PS. Snyggt i det bruna fönstret! jag har oxå "brunt" inlägg idag... *skratt*

    SvaraRadera
  14. Jättefint fönster, gillar speciellt lyktan!
    Kram A

    SvaraRadera
  15. Så fin den är, Strindbergslampan! Och den orientaliska ljuslyktan var jättesnygg. Jag har också några bruna glasflaskor som jag är väldigt förtjust i - har alltid gillat bruna detaljer! Härligt att ni hade en mysig och uppskattad sushimiddag med alla döttrarna!
    Kram till dig
    Madeleine

    SvaraRadera
  16. Oj, det har varit födelsedagar, grattis i efterhand då!
    Vackra fönster!
    Kram Helen

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...