torsdag 3 januari 2013

Färgprover och ny lampa

All fokus på "ateljén" nu!


Har varit in till stan, nu på förmiddagen. Köpte lampan som jag haft i mina tankar ett tag. Eller jag har köpt en lampfot med lampskärm, för att få foten jag ville ha, och så har jag köpt en ny skärm. 

Nöjd, som bara den ;) Det känns lite "mormors gamla hem" över den, och den är ganska feminin. Passar utmärkt i mitt "tjejrum" ;)  Gardinstångsknopparna har lite samma stil, som lampfoten ;)

Igår tog jag mig en tur till färghandeln för att plocka med mig lite färgprover. Ska ju måla en stol i någon rosa nyans, tänkte jag. Inte lätt är det, att välja kulör... De hänger på väggen nu tillsammans med en bit tapet, som ett moodboard ;) Jag har två som jag funderar lite emellan. 

Tack alla ni för era fina ord om min ateljé! Och visst ska ni snart få se resultat av skapandet där inne! Kunde knappt slita mig därifrån igår kväll ;)


Maria 

14 kommentarer:

  1. Åh vilken snygg lampa, vart hittade du lampfoten? Är så nyfiken på dina små projekt i din härliga ateljé :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint du får! Tror jag ska komma förbi och kika in i din ateljé någon dag ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Lampan passade verkligen perfekt där i ditt tjej-krypin! Så fint du får det!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blir, fina färger kram Diana

    SvaraRadera
  5. Jättefin lampa och visst är det roligt med färger och alla kulörer. Undrar just vilken du tar.. Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Lampan är jättefin! ser ett färgprov jag tycket var fint, första från vänster, så som jag ser det!
    Spännande att se vad du väljer!
    Ang rumsgranen så står den i jord och även cederträdet! det är riktiga växter!
    kram Helena

    SvaraRadera
  7. Vilken ateljé dubbar fixat! Ser riktigt proffsigt ut! Lampan passar in som en smäck där!!

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!!
    Förstår att det är svårt att slita sig! Härligt att som sagt..ha ett eget rum..som du kan inreda som just du vill!!
    Ha en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Jisses, om jag hade haft en sån fin atalje hade jag aldrig kommit därifrån. Vilken skaparlust du måste få där. Allt så välplanerat, men ändå så mysigt, personligt o varmt inrett, wow här kommer fina saker bli till. Pricken över i:et lampan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Superfin lampa, och skärmen var sååå fin!
    Men vilken ateljé du får... Härligt!!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  11. Hittade precis din blogg, ibland fastnar jag direkt och det gjorde jag just inne hos dig. Det är så roligt när man kan hitta lite ny inspiration.
    Vilket pysselrum - jag säger bara wooooow, en orgnaniserad önskedröm för pysslare!

    Nu ska jag titta vidare.
    Hej från Loo.

    SvaraRadera
  12. Ja, den lampskärmen är så snygg. Vilken fin ateljé du har kan tänka mig att energin flödar där inne. Så roligt att se din årskrönika!!

    Ha en fin dag. Kramar Therese

    SvaraRadera
  13. Annu mera godis. Sa fint det blir. Den dar lampan ar ju urtjusig.
    Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...