torsdag 17 januari 2013

En kopp kaffe och en aning vår

God kväll på er därute!


Här hemma njuter jag av att det är nystädat, eller nåja nystädat från igår... Men det känns fortfarande rent och snyggt! Fyndade några våriga kökshanddukar i tisdags. Halva reapriset, där med ;) Helt ok :) 
Än så länge vill jag inte plocka in för mycket vår i inredningen, men tulpaner är ju ett måste. De från förra helgen sjunger absolut på sista versen (Tycker de är snyggast när de fortfarande nästan bara är knoppar! ;), så imorgon får det nog inhandlas nya blommor!!! 

Döttrarna som fyllde år i söndags, fick en "kapselmaskin" tillsammans (De pratar om att bo tillsammans i första "egna" boendet;) utav ett par kompisar. Den står nu här i köket och den gör väääldigt gott kaffe, faktiskt! Njuter en kopp i skrivande stund ;) Hmm... får nog kanske köpa oss en egen, då den väckte lite "ha-begär" måste jag erkänna ;) Jag gillar perculatorkaffet mycket, men ska man bara ha EN kopp så är ju en sådan här apparat rätt bra ändå! 

Strax laddar vi för filmkväll! Vad gör ni ikväll!


Maria

P.S Håller med er! "Mia på Grötö" var riktigt bra! Ett program i min smak! 

9 kommentarer:

  1. Nespressomaskin har vi här och den är vill jag absolut inte vara utan.
    Behovet av att ta en fika på stan har minskat väsentligt, så den har nog betalat sig på det viset. Dessutom är det så roligt med alla olika smaker som finns att välja på. Titta på en sådan maskin om du funderar på en kapselmaskin.
    Ha en skön kväll.
    Melodys matte

    SvaraRadera
  2. Det blir go fika nu i familen varje dag!! Bäst att passa på när det är halva reapriset man kan göra många fina fynd. Ha en fin fredag och en fin helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Önskar jag hade det lika välstädat här hemma men nope, dammvirvlarna yr:)))) Får ta det till helgen, men huuur kul är det, då vill man ju göra annat!! Jättefina handdukar!! Och en sådan där nespressomaskin verkar praktiskt. Jag dricker ju inte kaffe själv men det ser ju otroligt gott och enkelt ut:))

    Stööörsta helgkramizen aka

    SvaraRadera
  4. Tycker faktiskt även om tulpanerna när de börjar hänga lite om de sitter i en sån vas som du har! Man kan tom lägga ner rosorna o vattnet, har jag sett och det ser rätt fint ut också!
    Älskar perkulatorkaffe, men gillar också kaffet från sambons kaffemaskin!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Vilket varmt o välkomnande hem du har. Älskar din vita inredning. Fina fynd du gjort både med ljusstaken o handdukarna, kul när man kan göra kap. Gott kaffe är aldrig fel o jag kan inte vara utan minLCHF latte på morgonen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Söta handdukar, härligt när man kan fynda.Fyndade en ljuslykta och en kavel häromdagen kramar fina maria och ah en härlig fredag/Diana

    SvaraRadera
  7. Hej hej och kul att kika in här igen!
    Sen vi skaffade kaffemaskin dricker jag nog lite FÖR mycket kaffe...men gott är det! Med grädde ska det va, slurp! Jag vill in med våren här hemma, men det får nog vänta lite i alla fall, har inte riktigt orken till det än känner jag.
    Hoppas du får en fin fredag!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Vi har bara en kaffedrickare i familjen så kapselmaskiner passar toppen hos oss. Och så smidigt när jag får vänner på besök som gärna tar en kopp ;)
    Önskar dig en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Kanske inte är så dumt med kapselmaskin,vi har pratat om det ,men inte gjort slag i saken
    vad härligt med ett nystädat hem ,det är dax att ta itu med det här också,måste vara katterna som rör till det
    Ha en skön fredagkväll

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...