torsdag 10 januari 2013

Detta var inte vad jag tänkt mig! ;)

Men har ni sett!!! 

I år var faktiskt första gången som jag köpte en egen Amaryllis! Till mig själv. Självklart en vit. Älskar alla vita blommor. Tycker det är något slags lugn över dem! 
Jodå, jag har haft Amaryllisar förr, men det är alltid någon snäll människa som köpt dem till mig då. Oftast röda ;) Så i år tänkte jag att jag köper en själv. Jag gjorde det ganska tidigt. Ett par veckor (minst) före advent. Då hinner jag njuta av den innan jul, trodde jag. 
Just det... trodde jag... Den växte snabbt och blev rätt hög, jag var noga med att vattna lagom och vrida den efter ljuset, när den började luta. När den första knoppen började på att slå ut, så ångrade fröken Amaryllis sig och torkade ut istället! 
Glad var jag över att det fanns en till stjälk ;) Vårdade den ömt under sin uppväxt och ja... visst blommade den, men inte förrän efter nyår och det är den mest hängande Amaryllis jag någon gång sett... ;) 

Fast själva blomman är ju otroligt vacker ändå! Och jag gör nog ett nytt försök nästa år igen! ;)

Just nu anlände Mannen i mitt liv med goda hämt-hamburgare :) Så skönt att göra middagen lite enklare ibland ;)

Sen blir det nog denna tidning och lite soffhäng ;)


Maria 

8 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Fin amaryllis även om den är lite hängig. Hamburgare är inte så tokigt det heller. Kraaaaam fina du, vi ses i morgon / Pia


    SvaraRadera
  3. Jag köpte också en vit amaryllis före jul den blev också sådär, men sen vattnade jag den o vips så blev den fin igen. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Jag köpte också amaryllis i år. trodde de skulle blomma för länge sedan. men en har slagit ut och den andra har inte börjat blomma än.... Och nu som jag vill ha tulpaner istället ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  5. Åh sorry.. det var jag som skrev lite längre upp. Nu läste jag lite mer i din blogg. Du kan radera mitt inlägg om du vill =) Sorry återigen!! Jag trodde inte att du visste... Nu vet jag ju att du redan hade viss koll. Jag ber återigen om ursäkt.
    Vilken fin blogg du har btw! Gillar bäst/mest din fina dukning!

    SvaraRadera
  6. Älskar vita amaryllisar, ja alla vita blommor när jag tänker efter. Dina kuddar är så himla fina o budskapet idag är störst av allt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du såg budskapet! :) ;)
      Tack och kram!

      Radera
  7. Vacker trots sin hängiga uppsyn! :)
    Låter som att du nog har en skön kväll nu...
    Kramar Jessica

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...