onsdag 23 januari 2013

Att leka med kameran

Jag lekte verkligen med kameran i söndags...

Bild nr 1

Den här bilden är fotad med CA (Creative Auto) som finns på min kamera. Jag har ställt in ljus och suddighet på bakgrund manuellt.  Den är fotad utan blixt. 

Bild nr 2:


Samma inställningar fast med blixt, då blev det så här. 

Bild nr 3:


Det här är bild nr 1, fast jag har redigerat den lite i i-photo. Förstärkt den, tonat den och lagt till kant-oskärpa i några steg.

Bild nr 4:


Den här bilden är fotad på full auto, med blixt. Alltså inget jag själv ändrat i inställningarna.

Bild nr 5:


Här är fotat med full auto, fast utan blixt. Så som jag alltid fotat fram tills nu ;) 

Jag vet vilken bild jag gillar bäst, men det skulle vara roligt att höra vad ni tycker!? :)



Maria




16 kommentarer:

  1. Hej jag gillar 1:an och 3:an! Visst är det häftigt hur olika uttryck det blir i bilderna beroende på inställningar? I februari ska jag på fotokurs i Uppsala, häng med?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar 1:an bäst men 3:an är också fin på sitt sätt men då lite mer fixad. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. 1:an helt klart och jag gillar när det är high key.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Helt klart nr 1, de med blixt går bort helt!
    kul att du testar!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Jättekul experiment att fota med olika inställningar och se skillnaden! Jag gillar nr 1 bäst :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Hej! Fina bilder lika men ändå lite olika. Att kunna virka en grytlapp är inte så dumt det heller och du kan ju alltid lära dig :) Ha det bra Karin

    SvaraRadera
  7. Jag gillar de bilder som blir lite ljusare i bakgrunden.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  8. Jag gillar ettan och femman bäst, de utan blixt. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  9. Visst är det kul att testa! Önskar bara att det fanns mer tid... Gillar den första bilden bäst, bättre utan blict i a f. Kram Suss

    SvaraRadera
  10. Åh fotolek, hur kul är inte det?! Ettan och trean för mig, helt klart!
    Haha, inte trodde jag att du fiskade efter nåt, jag passade ju bara på att fråga, ni HAR ju ett väldans fint hus!
    Vi får fortsätta höras så kanske vi kan ses i vår/sommar!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  11. Vilket jätteintressant inlägg:))) Gillar att se olika fotoalternativ:) Min favorit blev nr 1, jättefin!!! Visst är det roligt med alla fotoalternativ, men vad svårt samtidigt!!!

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera
  12. Jag gillar nr 1 bäst!
    Hoppas du har en fin onsdagkväll!
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  13. Visst är det kul att leka med kameran o duktig är du. 1:an tycker jag blev bäst. Ha en härlig kväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  14. Första bilden blev ju kanonbra! Det är alltid svårt med blixt, blir liksom lite döa bilder på ngt sätt...

    SvaraRadera
  15. Nr 1 tycker jag duktig du är med kameran kram Diana

    SvaraRadera
  16. Hej!! Ettan är vilsam och fin!! De utan blixt är bäst till bloggen. Men titta vad skarpa de är med blixt :) kul att leka med kameran !! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...