söndag 13 januari 2013

Att bli mamma (och en söndagsbild)

Att bli mamma är bland det största som hänt mig! 


Den 13:e januari 1993, blev jag mamma för första gången. Dubbelt upp dessutom eftersom vi fick tvillingar, jag och Mannen i mitt liv! 

Att vara mamma är ett livslångt uppdrag som jag vårdar ömt. Att ge barnen massor av kärlek och respekt samt utrymme att utveckla självständighet. Att ge tid, lyssna, stötta, uppmuntra och vara en god förebild är en självklarhet. Att vara mamma till tonåringar, som ska göra sig fria och vandra in i vuxenvärlden är  inte alltid lätt, men att alltid göra det som man tror är bäst är viktigast.  
Idag fyller våra tvillingdöttrar 20 år och jag hoppas att jag har deras förtroende att få fortsätta vara en god förebild för dem även nu, när de själva räknas som vuxna ;)




Grattis våra fina flickor! 

Maria

Uppdaterat: Hade tänkt att detta skulle vara Söndagsbilden, fast i svart/vitt. Men när jag gjorde inlägget tidigare imorse, såg jag ingen söndagsbild hos Fabriken ;) Så nu blir detta min söndagsbild i färg! Titta gärna in på Fabriken för fler söndagsbilder!



23 kommentarer:

  1. Vad fint! Grattis till dig Maria som varit mamma i 20 år idag. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Fint skrivet! Grattis till dig och dina tjejer! Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Så härlig bild, tiden den går ju så fort och det är väl på barnen som man märker det mest!
    Hopas de får en fin dag, grattis till er alla.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  4. Stoooort grattis till både dig och dina barn!!!! Ha en riktigt bra dag!

    SvaraRadera
  5. Grattis till tjeiernas födelsedag! Jag har snart en 20 årig själv och kände mig igen (solklart) i dina rader!
    Ha en bra dag allihopa,Karla.

    SvaraRadera
  6. Tillykke :-) Jeg har også tvillinger en dreng og en pige, de bliver 20 år til sommer :-)
    Må i få en dejlig dag - hilsen Tina/OddStyle

    SvaraRadera
  7. Så fint Du har skrivit om och till dina flickor och jag är övertygad om att Du är världens bästa mamma för dom. Jag har också en dotter född -93 och jag delar dina ord helt och fullt.
    Ett stort Hipp, hipp HURRA till era flickor och hoppas det blir en fin dag!

    kram Lisa

    SvaraRadera
  8. Åh så fin bild! Jag önskade mig tvillingar varje graviditet ;)
    Grattis till tjejerna!! Här har vi oxå snart en 20-åring men det blir i april. Känns konstigt att de inte ens är tonåringar längre... Kramis Suss

    SvaraRadera
  9. Så fint du skrivit.
    Mysigt med tvillingar. Mina systrar är tvillingar. Det är något speciellt med tvillingar de har otroliga band. Kom ihåg när jag var yngre och de bråkade och jag kom in i rummet och sa till den ena då skyddade den andra henne och plötsligt var de båda osams med mig. De är så starka tillsammans:)
    Grattis till dig och dina döttrar!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner igen det där, att de liksom kan gadda ihop sig ;) Mellantjejen känner också igen det ;)
      Kram

      Radera
  10. Men gud så fina små pluttissjejer! Oj, 20 år, det är stort! Så fint du skriver om mammarollen, håller med till tusen =))

    Ha en fin söndag,
    kram Catta

    SvaraRadera
  11. Det måtte ha varit omtumlande att få två på en gång... Jag har upplevt 2 par tvilling par på nära håll.. Förts min kusin som fik tvillingar och flickorna är idag över 30 , men vad de hade sällskap av varandra, lekte ute hela dagarna...
    Det andra tvilling paret mina brors flickor fyllde just 14 och har aldrig sett ut som tvillingar...
    Är olika som natt och dag...man tror att det är storasyster o lilla syster.
    Jag önskar dina tvilling flickor ett stort grattis på födelsedagen !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog alltid känt på mig att få tvillingar. Inte alls någon omtumlande känsla, faktiskt. Bara roligt och "självklart" på något vis ;) Min mamma är tvilling, så jag har det i släkten ;)
      Kram

      Radera
  12. Va fint skrivet av dig. Grattis till dina "småtjejer"! Söt bild... tänk va åren går fort!!

    Önskar dig och din familj en skön söndag!
    Stor kram från Jessica

    SvaraRadera
  13. Verkligen fint skrivet! Jag vet hur det känns när de ska frigöra sig och att man inser att mamma kanske inte är nr 1 längre. Grattis till dina tjejer! ;)
    Önskar en skön söndag!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  14. Niger och säger..ett Stort Grattis, till dem båda!!
    Ja du..förälder är man hela livet..oavsett om barnen är små eller stora!!
    Ibland när mina döttrar inte kan med att fråga mej om hjälp med div saker..brukar jag säga..." Men snälla, det är ju just det mammor är till för "!
    Fint inlägg du gjort..och jag är övertygad om...oavsett hur gamla dom blir. Så kommer dom att ha dej som förebild!!
    Önskar dej en fortsatt mysig dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  15. Grattis till tjejerna. Jag fick mina tvillingar sist i barnaskaran. Som nummer 3 och 4. Visst var det en fantastiskt känlsa att de var TVÅ?! Mina fyller 17 år i sommar! Hur gamla är dina andra tjejer? Mina är 21 och 22 i år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en otrolig känsla, men jag har alltid "trott", som barn/ungdom att jag skulle få tvillingar. Vet inte om man kan känna sånt på sig, men jag gjorde nog det för jag blev inte ett dugg förvånad då ultraljudet gjordes ;) De andra fyller 15 och 18 i år :)
      Kram

      Radera
  16. Grattis till dina döttrar idag! Och grattis till dig och deras pappa som har varit stolta föräldrar i 20 år.
    Hoppas att ni alla har firat idag.

    Kram K

    SvaraRadera
  17. Men så söta små tvillingflickor!Förstår att glädjen var stor då och även idag när de blivit stora! Grattis till tjejerna!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  18. Så fint skrivet. Ett Stort grattis till tjejerna!

    Kram Therese

    SvaraRadera
  19. Underbara små flickor på bilden, tror de är underbara tjugoåringar också. Grattis till dem och deras fina mamma. Fint skrivet och jag kan bara hålla med. Inte alltid lätt att ha barn men inte är just tonåren så där jobbiga som många säger jag tycker det är/ har varit en enormt rolig resa från barndomen och till nu 20 och 16. Visst är det en pojkvän i huset, yngsta pärlan har skaffat en trevlig kille. Skoj med både kärlek i huset och lite mer manlighet:) Vi har ju en väldigt tjejdominans annars här hemma:)
    Önskar dig er en fin födelsedagskväll.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  20. Så fint du skriver, precis så som man önskar att alla mammor kände och tänkte inför sina barn! En underbar bild på de nyfödda små... otroligt att det gått hela 20 år. Tiden går så fort! GRATTIS till dina stora flickor och beröm till dig och din man som gjort/gör ett strålande jobb som föräldrar! Hoppas att ni hade ett fint och mysigt firande tillsammans.
    Kram Madeleine

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...