lördag 15 december 2012

God morgon lördag med filmtips

God morgon denna vita vinterlördag!



Mina vita hyacinter blommar här och där runt om i huset. Det är så himla vackert och juligt, så man blir lite lyrisk... En behaglig doft sprider sig.  Ute är det också vitt, vitt, vitt... Ser ut som att vi får en vit jul med mycket snö! 


Igår såg vi en film som jag tänkte tipsa er om. Jag har sett den förut, men den är så fin så den tål att ses igen :) Så här står det på baksidan...

Lasse Hallströms film HACHIKO - EN VÄN FÖR LIVET är baserad på en sann japansk historia om en övergiven valp som tas om hand av en professor, i filmen spelad av Richard Gere
När akita-valpen Hachiko kommer till sitt nya hem, dröjer det inte länge förrän han och hans husse är oskiljaktiga. Varje dag vid samma tid möter Hachiko sin ägare vid tågstationen, och hunden blir en älskad medlem i familjen. Men en dag får Hachiko vänta förgäves. Trots det väntar han troget på sin husse varje dag under de kommande tio åren. Hans öde berör många av de människor som passerar stationen, och de hjälper hunden med mat och varma ord. 

Idag finns en bronsstaty rest till 
minnet av Hachiko vid Shibuya Station.


Filmen har några år på nacken, och om ni inte sett den redan, så tycker jag ni ska göra det! Den är absolut sevärd, även om man inte är "hundmänniska". En fin historia, att se i julhelgen kanske? ;) 


Jag varnar för att några tårar kan fällas mot slutet... ;)

Maria


10 kommentarer:

  1. Den har jag hört talas om, men jag ska inte se den nu tycker det lipas bra här än då.. Fint med vita hyacinter.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Nej jag börjar gråta bara jag läser vad den handlar om! Jag är alldeles för blödig när det gäller djur och det är sorgligt! Det går inte, för jag gråter hejdlöst! Jag väljer the Holiday som handlar om kärlek och lycka, där mina tårar kommer av lycka!
    Ha en bra dag
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Jag har stått och hållit i den filmen flera gånger, kanske skulle ta och slå till nu då när du har recenserat den!

    Ha en fin vinterlördag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset! Måste ses känner jag...även om jag kommer böla hejdlöst... :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Näääää jag klarar inte det, kommer få migrän av allt bölande, haha!!!! Jag är hopplös att tjuta till filmer, fniss:)))) Jättefin bild på din hyacint!!

    Stooooor kraaaaam aak

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!!
    Visst är filmen..såå underbar!!!

    Här är ett snöoväder idag...men skall tydligen gå över i regn...:(
    Jag ville ju också..ha en vit jul..!!
    Hur som helst..så önskar jag dej en underbar lördag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Den filmen har jag inte sett men har den några år på nacken finns den säkert på Netflix! Ska komma ihåg ditt tips!! Kram Sara

    SvaraRadera
  8. Den har jag inte sett men jag förstår när jag läser om den att det skulle bli svårt att hålla tårarna tillbaka om jag ser den.

    Har du inte sett filmen Marley and me med Jennifer Aniston och Owen Wilson så MÅSTE du se den. Man får följa dem från att de skaffar Marley som valp och sedan genom hela Marleys liv och allt som händer i familjen. Skratt och gråtvarning.

    Önskar dig en trevlig lördagskväll.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Härligt med filmtips, har helt missat den så det får nog bli nästa hyrfilm för mig.
    Hoppas du har en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Mig kan man tipsa om vilken film som helst som går tillbaka c:a 6-7 år. Går aldrig på bio nuförtiden, tyvärr. Beror på brist på barnvakt och lite avstånd till bio och så. Sanar det dock.
    Vad ljuvligt med hyacinter. De doftar så gott. Här är det ju en vårblomma så de är inte aktuella just nu.
    Det ser så mysigt och juligt ut hemma s´hos dig!
    Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...