söndag 2 september 2012

Vintage och liljor!

Vita liljor är bara så vackra!

I Fredags eftermiddag, var jag och Minstingen ner på byn och helghandlade. Gillar att helghandla på fredagar. Fredagskänslan, ni vet ;) Älskar att köpa hem snittblommor till helgen!

Både jag och Minstingen är förtjusta i liljor! För min del vita! Valet föll självklart på just det, denna helg... Placerade dem på det lilla vita pelarbordet, som jag fått tillbaka, efter att Tvilling2 haft det i sitt rum ett tag. Passar bra intill rottingfåtöljen, tycker jag.

Igår hämtade jag ut en traderavinst. Ett gammalt tennisracket. Gillar att inreda med lite  vintage saker. Gillar detaljer! Saker som fångar ens blick och intresse. Minns att jag redan som yngre tonåring, ville ha ett badmintonracket  på väggen i mitt rum. Så just rackets har jag nog alltid sett som snyggt? ;) Och inredningsintresserad redan då???? ;) Det blev aldrig något badmintonracket då. Men nu sitter det ett gammalt tennisracket på hallväggen, vid sidan om ytterdörren.


Gillar formen på det och det lite mörka träslaget. Tittar man så ser man att det är ett "S" på nätet. För "Slazenger"... ;) 

Riktigt snyggt, och jag är nöjd! ;) :)


Maria

11 kommentarer:

  1. Sportigt inslag! Nej skämt å sido.. jättefin detalj. Jag gillar också liljor men köper sällan. Det vita bordet passade alldeles utmärkt där. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... det är nog det mest sportiga inlägg jag gör ;)
      Kram

      Radera
  2. Så fint vid din "hörna"! Så vackra liljor, de är underbara!
    Jag fick oxå vackra blommor igår :)

    Snyggt inslag med ett racket! Själv var jag tennisspelare en gång i tiden men har inte sparat något racket ;)

    Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Fredagskänsla...den är så härlig! Börjar gärna helgen med färska blommor också ;)

    Du kan det här med detaljer Maria! Finfint racket. Snyggt trä och för tankarna till country living/Ralph Lauren!!

    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Riktigt charmigt racket!! Håller med, fint att inreda med gamla saker! Som Lotta ovan skriver - lite country living över det hela - me like:))

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  5. Charmigt rack och mysigt ni har haft det massor av kramar Diana

    SvaraRadera
  6. ÅHh, välkomna hem igen och vilken underbar överaskning tjejerna fixat,verkligen! Blev lite tårögd när jag läste det...:)) Häftigt att dekorera med ett racket!!
    O ja, underbart att flyga helikopter. Nu har jag inte åkt så långa sträckor, bara runt stan. Meen det är såååå härligt. Fick jag chansen skulle jag bli helikopterpilot, absolut så skulle jag det. Skulle kunna flörta in sig hos min "granne" en bit bort, han har ju 2 stycken på gården....*skratt*.
    Njut av att vara hemma igen, kram Kate

    SvaraRadera
  7. Visst är fredagarna mysiga... det är en speciell dag i veckan :-) Jättefin lilja! Snittblommor är himla fint!

    SvaraRadera
  8. Snyggt racket! Hade också tänkt hänga upp det på väggen, vi hade två ärvda i trä. Men de hade ungarna brutit av... :-(

    SvaraRadera
  9. Visst är det härligt att helghandla! Att köpa god mat och fina blommor och sedan veta att man kan njuta hela helgen utan att behöva åka och handla :) Vad skönt att ni är hemma igen och vilket välkomnande!

    Kram fina! Ester

    SvaraRadera
  10. Blommor i vas gör så himla mycket!! Det är jag alldeles för dålig på att unna mig!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...