tisdag 11 september 2012

Våra fina (?) tomater ;)

Nu har vi skördat!


I våras fick vi några plantor av ett par goda vänner, som de själva drivit upp från frön. En av dem var en tomatplanta
Min spontana tanke var ju såklart "Herre... hur ska jag lyckas få det att växa tomater på den???!!" Har inga gröna fingrar och absolut ingen trädgårdskunskap!!!
Joho..men det kunde jag visst! Några tomater har vi redan plockat in och ätit. Jättegoda var dem! 


De sista plockade jag av i helgen. Då var alla gröna, men nu börjar de bli röda :) Formen på de sista var kanske inte den bästa? ;) Tur de inte ska säljas i butik! ;) :) Men det ser höstigt mysigt ut, när de ligger på brickan på köksön, i alla fall!

Måste nog få säga att jag är ganska stolt över att ha lyckats med tomatplantan!


Maria

7 kommentarer:

  1. Vad härligt! Egenodlade tomater är ju bara såå mycket godare än köpta. Du har gröna fingrar du ;) Ha en fin dag! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  2. Såå gott med egna tomater..!! Blir verkligen en god smak!!
    Lite gröna fingrar..har du nog..trots allt..:)
    Önskar dej en underbar dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Fina och säkert jättegoda. Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det gott med egna tomater! :)
    Och visst är det underbart att vara tvillingmamma, tack för fina ord hos mig!

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Klart att Du ska vara stolt!! Egenodlade tomater, andra grönsaker, bär och blommor...det är nåt alldeles speciellt, smakar dubbelt så bra och är nog dubbelt så vackert också.
    Vilka fina kuddar du visade i förra inlägget!! gillar både färg och mönster och det lilla röda bandet!!!

    Ha en fin dag!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  6. Mina tomater var inte så mycket att hänga i gran! Långa rangliga plantor som såg mer död än levande ut. Inte många tomater heller. De som nu kommit in är inte större än kulor. Får prova en annan sort nästa år!!

    Ha en toppen dag!
    kram kia

    SvaraRadera
  7. Åh vad gott med egna tomater, vi lyckades inte alls i år med tomater.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...