måndag 17 september 2012

Valpen

Visst är det så att vi fått en till vovve i huset!


Minstingen har länge velat ha en vovve som hon kan köra agility med. Vår stooora vovve är inte rätt typ, till det ;) Så vi har pratat länge om att skaffa en mindre hund, som Minstingen får ha som sin egen hund. (Naturligtvis tar vi föräldrar ansvar för detta!) 


Nu tyckte vi att det var dags. Minstingen behöver hålla igång varje dag, för att må som bäst. (Vem gör inte det?;) Så det passar henne bra att ha en aktiv hund som håller igång henne!
Även den gamle "herren i huset" (Då menar jag inte Mannen i mitt liv, om någon trodde det?;) blev igångkörd på en lekrunda igår kväll, när vi kom hem med valpen. Vilket han uppskattade "sådär" kan man väl säga... Han är inte mycket för att leka. (Har nog aldrig fattat vitsen ;) Men han är nog världens snällasteDen bedårande lilla söta valpen är en Släthårig Foxterrier


Än så länge är "Lillvovven" bara 2 månader och sover ganska mycket ;)


Maria

16 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Bilden du hade inne igår på minstingen och "vovven" var underbar!!
    Kan förstå att "gamlingen" tycker att det var lugnare förut...:)
    Valpen är ju bara såå söt..förstår om "minstingen" är glad!!
    Önskar dej en fortsatt härlig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Ja nu blir det fullt ös i huset. Valpar kan dom. Bra ras att köra agility med. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Men åhh, världens sötaste ju! Lovely!

    SvaraRadera
  4. Guud så söööt! Gissar att dottern är lycklig nu!!!

    SvaraRadera
  5. Sötnos!! Roligt med en ny familjemedlem:)). Vi funderar på att kanske köpa en hund, men vi är inte där ännu. Sonen är vill så gärna ha en Springer Spaniel:)).
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Men guuud sååå söööt! Kraaam! Nilla

    SvaraRadera
  7. Nämen fy vilken sötnos!! Valpar och kattungar är livsfarliga, dom är ju alltid så söta. Man vill ta hem allihopa och när dom väl är där så kommer man ihåg allt med pinka inne och tugga saker. : ) Men de blir stora de med.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Oj vilken goding, känns länge sen min 42kg vän var liten... Underbart med små vänner, kram

    SvaraRadera
  9. Åh så fin, glad tjej kan jag tänka mig;) kram

    SvaraRadera
  10. Å, er lilla valp är helt ljuvlig Maria! Jag vill bara hoppa in i bilden och krama om.

    Vilken lycka! A bundle of joy.

    KRAM!!

    SvaraRadera
  11. Nu smälte även mitt hjärta;)
    Ja jag är kan man väll lungt säga, Måttligt intresserad av djur. Missförstå mig rätt de är söta och gulliga och allt det där men jag är bara inte intresserad. Dessutom vet jag att de kommer med en massa jobb så jag avstår och låter andra hållas ;)
    Men denna lilla ser så ljuvligt söt ut på första bilden att även jag får lite "ha sug" efter att kanske änd att vi skulle köpa en. Jag vet att det går över och om inte så har jag en man som känner samma så hos oss kommer inga husdjur för att stanna. Vi hälsar på dem istället.
    Hälsa den lilla gulliga!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  12. Men åh vilken liten sötnos :) här tjatas det om hund varje dag och står högst upp på önskelistan..kram Diana

    SvaraRadera
  13. Vilken liten raring! Det är så roligt med djur:))
    Ha det bra!
    //Cicki

    SvaraRadera
  14. Men jösses vilken liten söt valp! Så himla roligt! Det måste väl ha varit högsta önskan som slog in för dottern! Sååå kul! Även för er kan jag tänka mig :-) Det är så härligt med hundar!

    SvaraRadera
  15. Grattis till den nya familjemedlemmen! Vad mysigt att minstingen fått en egen söt liten valp som hon har önskat sig och som är pigg och energisk och kan hjälpa henne också! Personligen gillar jag nog mer sådana hundar som er stora lugna vovve..! :))
    Kramar Madeleine

    SvaraRadera
  16. Grattis till sötaste lilla vovven! :)

    kramar

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...