torsdag 13 september 2012

Torsdagstema (Fabriken) - HALLEN

Denna veckas "Torsdagstema" hos Fabriken, är "Hallen" :)



Hallen säger ganska mycket om vilka som bor i hemmet, tycker jag. För övrigt är jag otroligt nöjd med vår hall, som består av en "kapprumsdel" och en... ja, vad ska man säga... "hall", kanske? ;) 
På grund av solen, ser ytterdörren jätte konstig ut i färgen...)



Hemma hos oss bor två vuxna och fyra döttrar i tonåren. Samt en vovve (och en hamster). Det syns direkt att det är en ganska stor familj som bor i vårt hus ;) Många ytterplagg...


Och minst lika många par skor...



Rymliga korgar för förvaring av accessoarer ;)



Vovvens koppel har en egen krok. 



Hallen är stor och öppen. Ganska mycket ljusinsläpp, tack vare sido- och överljus på ytterdörren, fönster i "kapprummet" och så är det fönster i angränsande rum som bidrar med ljus.


(Dessa älskade vita liljor... här i "kapprumsfönstret")


Jag som älskar roliga detaljer i inredningen, "piffar" gärna både här och där, med olika ting, även i hallen så klart! 



När man kliver in genom ytterdörren, är det första man ser vår murspis, (som finns rakt fram) och ofta även vovven ;)
Maria

Gå gärna in på FABRIKEN och titta på fler fina bidrag!

24 kommentarer:

  1. Snyggt och stilrent... och vilken stor hall! Där får ni verkligen plats med allt även om det är en stor familj... det blir ju lätt ett par jackor var, massor av vantar o mössor etc som ska få plats.

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Och så himla härligt med den där "kapprumsdelen".

    SvaraRadera
  3. Såå skönt med rymlig hall!! Vi har också en rätt rymlig hall och är man många så är det skönt att få rum med allt.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Vilken fin hall!! och så stor!! Skönt när man är många och slipper trängas. Mycket vackert med glaspartiet ovanför dörren!!
    Det slår mig precis att vi verkligen har en minihall (jag visste ju det redan förståss men man blir så van) när det var som mest...3 små barn och 2 stora leonberger som alla skulle ut samtidigt...fattar inte riktigt hur det gick till.
    Men fint har ni och vovven gör sig fint på golvet.

    Ha en skön dag!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att jag hittade hit. Vilken fin och stor hall du visar. Det ska bli kul att titta runt hos dig lite mer.
    Vi ses snart igen.
    Mvh
    Linda

    SvaraRadera
  6. Stor och rymlig hall Ni har!! En stor hall och ett stort kök är nästan ett måste i ett hus, för det är där alla är...!! Ha det bäst, kram Kate

    SvaraRadera
  7. Jag gillar allt i din hall! Stor, rymlig, trivsam och snygg!

    Ha en kanonfin dag!
    kram kram

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Gud vad kul att du kikade in hos mig så jag hittade dig!!
    Men guuud vilken härlig hall du har, så stor! Riktigt avis ;)
    Fast våran nya hall har faktiskt ok storlek den med, härligt, jag längtar!

    Kram Catta

    SvaraRadera
  9. Vilken luftig härlig hall och så bra när ni är en så stor familj.
    Fulla av fina detaljer ser jag.

    Ha en fin vecka. // Lissen

    SvaraRadera
  10. Du har jättefint hos dig! Inte kan man se att ni är många som bor där! du måste ha ett bra ordningssinne!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Vilken stor, praktisk OCH snygg hall ni har. Vovvens krok var också väldigt söt ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  12. Vilken vacker syn med murstocken när man kliver in genom dörren, underbar! Och er hall är ju bara för härlig, stor, rymlig och grymt bra förvaring.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Ser verkligen fint ut! Förstår mer än väl att du är näjd med det där. :)

    SvaraRadera
  14. Det är jättefint i eran hall och dörren, dubbeldörren är sååå vacker. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  15. Vilken härlig hall! Jag gillar verkligen mattan och dörren :)

    SvaraRadera
  16. Åh, så himla fint - och stort! Till och med fina vovven matchar:))

    SvaraRadera
  17. Åhh, så vackert , underbar hall, du har bra smak vännen :) kramar Diana

    SvaraRadera
  18. Ursnyggt Maria! Jag önskar verkligen att min hall var lika fin och praktisk...

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  19. Åhh dubbeldörr så fint och bra. Något av det jag ångrar mest att vi inte satte dit på vårt hus.

    Vilken rymlig och välkomnande hall.

    Och jättefin Vovve!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  20. Vilken otroligt fin hall ni har! Vilken rymd. Nu blev jag avis :)

    Kul att Fabriken har kickat igång igen, då hittar man in till nya bloggar. Hit kommer jag tillbaks :)

    SvaraRadera
  21. Du har så fin hall, härligt att mötas av kaminen!
    Kram

    SvaraRadera
  22. Stor och fin hall! Skulle också vilja ha en stor hall. Kram Nilla

    SvaraRadera
  23. Ah, er hall is to die for!!! Man kan ha fest där ;)

    Vacker, ljust, rymligt, din härliga inredning.

    Ha en fin fredag. Hoppas allt är bra med minstingen!

    KRAM

    SvaraRadera
  24. Instämmer med alla här ovanför, en riktig drömhall!! Stor, ljus och välplanerad och väldigt snyggt inredd :) Imponerande ordningssamt med tanke på att ni är 6 st i familjen + en stor fin vovve! En hall som verkligen får besökaren att trivas direkt när man kliver innanför dörren :) Kram kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...