söndag 23 september 2012

Söndagsbilden

Då var det söndag... igen ;)


veckorna går så fort. Jag hinner inte riktigt med. Så mycket jag skulle vilja göra, men inte hinner. Alla syprojekt jag vill komma igång med, alla smyckesidéer som finns i huvudet... Många känner lika, förstås... att inte hinna göra det man helst av allt vill... ;) 
För min del, känns det som att all tid går åt till att planera och ligga steget före, reflektera och utvärdera, när det gäller dotterns diabetes, just nu. När vi kommit in i den vardagen fullt ut och allt bara liksom sitter där, då hoppas jag hinna med att göra mer för mig själv
Men det är väl så med livet... var sak har sin tid ;) 
Söndag är i alla fall en dag, utan inbokade aktiviteter, vilket känns skönt! Man kan skrota runt lite, och hade jag varit lite mer effektiv, så hade jag nog hunnit göra något roligt, mellan varven ;) Men jag tror att jag måste "bara vara" också ;) 
Dagens "Söndagsbild" symboliserar just ingenting, faktiskt! En fin bild, jag fotat på Skansen, bara ;) 

Titta in på Fabriken för fler fina söndagsbilder!

Maria

13 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad tänkvärt du skriver idag! Känner prdu att huvudet ibland svämmar över av idéer som jag vill genomföra, man måste stanna och selektera ibland. Idag är en sån dag, inga måsten, inget som skall göras, bara lämna alla planerade saker därhän och gå en lång promenad istället. Resten kan jag ta tag i imorgon!
    Njut av söndagen, kram!
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Bra att tänbka så som du, att bara vara och säkert hinner man en annan dag. Njut av ledig dag och skön söndag. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Så sant så sant! Så var min tanke med denna helg, att bara vara, att komma i kapp mentalt. Jag har känt att det snurrat för fort de två sista veckorna, att allt går i ett. Denna helg har varit bra för återhämtning. Nu är jag på banan igen känns det som, i fas med mig själv. Jag tror att det är viktigt att lära sig känna då man behöver pausa och ta sig den där tiden.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Visst springer dagarna förbi...det går väldigt fort! Söndagarna är ett litet "andhål". Rätt soft dag! Ha det riktigt bra idag!

    SvaraRadera
  5. Känner igen mig in dina tankar Maria! Ni har verkligen haft mycket omkring er, det har såklart varit omtumlande och en omställningen min Minstingens diabetes...å, vad jag tycker ni gjort det bra! Skönt att bara vara och koppla av också nu. Ta hand om sig. Vore det inte skönt att sitta på porchen kanske med en filt och en kopp te....

    Njut av din dag och en fin söndag!

    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Vi har tinat! : )
    Ha en toppen söndag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Fin bild, håller med dig om att tiden räcker inte till, jag vill ha mera tid :) stor kram vännen Diana

    SvaraRadera
  8. Så härligt med en "bara vara söndag", det hade jag behövt! Men här blev de avlusning istället :-(

    SvaraRadera
  9. Att bara skrota runt är viktigt som kontrast till det hektiska liv många av oss lever. Önskar dig allt gott!
    Kram Ester

    SvaraRadera
  10. ja det känns som det är den tiden just nu...och att man måste bromsa lite emellanåt ...iallafall här..*ler.
    Hoppas allt flyter på bra med din dotter ...Kram

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
  11. Fin söndagsbild! Den där tiden fattar jag inte heller att den aldrig räcker till! Nu jobbar jag halvtid men tycker fortfarande inte att tiden räcker! Vad gör man då mån tro.?
    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Alltså den är ju bara för underbar, förstora upp den och rama in den!
    Ha en fin måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Bilden är underbar! Grattis till utmärkelsen i förra inlägget, kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...