onsdag 19 september 2012

Inte alltid det blir som man tänkt sig...

Grekland, vi kommer en annan gång...


Ikväll skulle vi ha suttit på planet till Grekland, jag, Mannen i mitt liv och Minstingen. Njutit ett glas rött till den "fantastiska" flygmaten, kollat på film och kanske slumrat en stund, eftersom vi skulle åkt på kvällen ;) Sen skulle vi haft en vecka med sol och värme framför oss... 
Allt var bokat, betalt och klart! Men så fick ju dottern diabetes, för 4 veckor sedan och det var inte speciellt lämpligt att åka redan nu... Vi är ju fortfarande nybörjare på detta och det blir ingen semester om vi ska tänka, måtta, mängda och fundera på hur mycket hon kan äta vid varje måltid, utav "All inclusive-utbudet". Vi får åka någonstans när vi kommit in i det hela lite bättre! 
Det är ju så med livet, att man vet aldrig vad som händer. Och ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig! Resan är avbokad och varenda krona tillbakabetald, så inga problem på den fronten i alla fall ;) 
Visst är det tråkigt att resan inte blir av! Vi hade behövt denna resan efter hela bygg-året och en solfattig sommar ;) Men om jag ska vara riktigt ärlig så saknar vi nog mer att inte åka till New York... Som vi gjort de två senaste åren i oktober. (I år tänkte vi som sagt satsa på en solsemester ;) När det gäller att resa, så klappar både Mannen i mitt liv´s, och mitt hjärta, extra för just NY :) 
Kanske finns det någon mening med allt som händer? Kanske är det meningen att vi ska åka till New York istället i vår? Fast att se någon mening med att Minstingen skulle få diabetes... nä, det vet jag inte om jag kan! Det skulle väl vara då att hennes föräldrar äntligen kom till skott och köpte den efterlängtade valpen som de lovat sedan länge! 
Planerna på valpköp har tidigare varit "När du är 15, kanske?" (Hon fyller 14, i höst) Sen blev det "När vi flyttat in i nya huset" (Det gjorde vi för ett halvår sedan).Inget blev riktigt bestämt... Förrän nu, då Mannen i mitt liv, lovade henne där på sjukhuset, och var så "duktig", att NU skulle hon få den! Ni kan ju ana reaktionen? ;) 
Hade Minstingen inte fått diabetes just nu, så hade vi som sagt åkt till Grekland i kväll, och då hade valpen inte varit hos oss redan ;) 


På tal om valpen, ja... Det är inte helt lätt att få till  bloggfoton, med en sådan liten buskille i huset! ;) Han stjäl rekvisitan ;) :)


Maria

16 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Tror på att det alltid finns en mening med vad som händer!
    Men inte diabetesen..där håller jag med dej!!
    Sen klart..att det är trist..att inte resan blev av!!
    Men som du skriver..åk till NY till våren ist!!

    Njut av dagen..och ta även en "gofika" ikv..för jag antar..att ni gjorde det igår!!!..:)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Ja vilken buse! Ska han gå på hunddagis sen? Förstår att du är lite besviken över att inte få åka till solen. Kanske NY blir ännu bättre. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Du blev rörd när du läste min blogg idag och jag blir rörd när jag läser din.
    Det är så konstigt allt som händer, som startar en våg av massor av andra händelser. Både på ont (ingen Greklandsresa) och på gott (lilla valpen). Och den här lite läskiga känslan av att vi är ganska små här på jorden och inte kan eller har möjlighet att styra allt som händer.

    Hoppas att ni kommer iväg till NY. Min man tjatar på mig att vi ska åka dit (han har varit där)men jag som är såååå flygrädd vet inte om det är värt att flyga så långt.

    Ha en bra dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Tråkigt med resan men vi får hoppas att det blir en annan resa!
    rolig bild på den lille sötnosen :)
    Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Man kan ju inte välja allt och det kanske var meningen att ni skulle vara hemma och köpa en valp! Det där med sen då ska... När M skulle få en katt. Då sa vi ja men först hund, brukar underlätta om hunden är först. Men hunden tog så lång tid på sig så tillslut fick vi ändra oss och ta katten först i alla fall.
    De är ju inte bästisar direkt men de funkar! : )

    Ha en toppen resa här hemma!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Det blir alldeles säkert en kanonresa för en framöver istället. Jag kan tro att det är gott för er att vara hemma nu och komma in i allt, precis som du skriver. Inte fel med lilla valpen hemma :-) Himla mysigt!!

    SvaraRadera
  7. Tråkigt med inställd resa, men fint att kunna vända det till något positivt. Och den där valpen, jag dör så söt!!

    SvaraRadera
  8. Teåkigt med resan men du ska se att ni kommer iväg vid ett senare tillfälle. Lycka till med minstingen. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  9. Blev alldeles rörd av ditt inlägg idag... snyft!! Vad fint du skriver och det gick direkt in i hjärtat!! Visst kan man undra vad som är meningen med livet, ofta tror jag vi lär oss massor under tiden, som vi kan ha med oss i framtiden. Men något positivt med att barnen blir sjuka, näää, känns inte så... Men så rörd jag blev över din man som sååååååå gärna ville glädja dottern med hunden, så himla kärleksfullt!!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  10. Det var nog meningen att den lilla valpen skulle till er familj och ingen annan.

    Jag hoppas att du och mannen kommer iväg till våren.

    Ha det fint. Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Åh, men ni får åka senare istället & ha något att se fram emot då! Jag älskar också NY, så fantastiskt stad! Vi ska nog eventuellt dit i april eller maj, hoppas jag:)

    Kramar Emma

    SvaraRadera
  12. Det var meningen att er dotter skulle ha en söt liten valp istället! :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  13. Varm kram till er Maria! Det blir en annan resa, när tiden är bättre. Ni får göra det mysigt hemma.

    Lotta

    SvaraRadera
  14. Åh, synd då får ni ha något att se fram emot istället, valpen är ju bara för söt kram Diana

    SvaraRadera
  15. Håller med de andra, när tiden är bättre kan ni njuta mer av en resa. Njut av er goa valp nu! Kramar Nilla

    SvaraRadera
  16. Åh, vilken lycka..!!! Vad är väl en resa...när man kan ha en valp;)) Schh... säg inget, men en "Sixten Jr", modell större, flyttar hem till oss nästa helg. Döttrarna vet inget än..!
    Önskar en en "härlig tid" framöver med nya valpen!!
    Och söt var han så det förslog!!
    Kram kate

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...