torsdag 20 september 2012

Höstplantering (Fabrikens tema v.38)

Torsdag och dags för tema hos Fabriken igen!



Denna vecka är temat "Höstplantering".  För mig är Ljung, typiska höstblommor att plantera i krukorna. Så länge jag bott i eget hus (vilket är snart 19 år), så har jag planterat ljung i lådorna och krukorna. 



I början, var det bara Ljung, sen smög det sig in lite granris emellan Ljungen. Så det blev lite varannat;)  (väääldigt påhittigt! ;) ;
Nuförtiden så blir det lite mer blandat, med vad jag hittar på. 
Som i zinklådan (som jag tokgillar) precis vid ytterdörren, där samsas Ljungen med Kärleksört och Silverek. Och en söt liten fågel på kanten ;)


Vid husknuten, står den stora zinkkrukan, som också planterats med Ljung. Här har jag  också blandat in lite grönt, eller grå-grönt. Minns inte vad dessa heter?  


Förutom den lilla lyktan på pinne, så har jag också ställt ner en ljuslykta bland växterna. Mysigt att tända på kvällarna, nu när det börjar bli mörkt

Så ser höstplanteringarna ut hemma på vår porch! Titta gärna in på Fabriken för att se fler fina höstplanteringar!


Maria

21 kommentarer:

  1. Åh jag måste också ta tag i mina krukor på trappen!! Vilket år som helst ska jag åka och köpa ljung och lite annat och sätta ner.
    Fint du gjort!

    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Så fint du har gjort det och måste vara mysigt när ni tänder lyktorna mot kvällen.

    Ha en fin helg. // Lissen

    SvaraRadera
  3. Älskar ljung! Har alltid funnits i någon form hos oss också och nu finns de ju i så många fina varianter. Nyupptäckt för året är den limegröna :)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Jättefint du har fixat! Ingen höst utan ljung, säger jag :) Jag har inte höstpiffat min balkong än så nu ska jag allt ta tag i det i helgen. Tack för inspiration! Ha det gott, kramar Madeleine

    SvaraRadera
  5. Jättefint! jag älskar ljung och dess härliga färger!

    Ha en fin dag!
    kram

    SvaraRadera
  6. Precis så där ska det se ut tycker jag. Snyggt! Jag har inte hunnit eller haft råd att köpa ljung och andra silvergröna växter ännu. Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Riktigt snyggt maria! Snart så ska jag också plantera! Kram helena

    SvaraRadera
  8. Underbara planteringar, vännen!!
    Kan tro att man känner sig extra välkommen när man möts av detta!!
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Oh va snyggt! Måste också ta tag i det där ;)
    Tack för din fina kommentar, dock var det inte jag på bilderna ;)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Såååååååååååååå himla snyggt!!! Jättefin zinklåda, den gör sig verkligen superbra där!!! Och hjääääääälp vad jag känner mig lååååååååångt efter, har inte alls hunnit med något utepiff ännu:)))

    kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  11. Vilka proffsiga planteringar! Välkomnande!

    SvaraRadera
  12. vackert ...älskar Kärleksört ...och att den är så superenkel att föröka....

    Kram

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
  13. Åhh du verkar gilla zink som jag!!! Riktigt fina planteringar jag skulle kunna ta dem allihop!<3

    SvaraRadera
  14. Underbart Maria!! Jag är så kär i er porch. Det ser så fint ut. Ljuvliga planteringar

    Kram!

    SvaraRadera
  15. Åh, vad fint du har gjort vilken välkomnande entre kramar Diana

    SvaraRadera
  16. Åh vilka underbart fina planteringar! Inspiration i massor:)

    Hoppas att du får en fin fredag!

    Kram

    SvaraRadera
  17. ZInkkrukor passar till allt. Ljung måste jag nog köpa. En stor kruka får det bli.

    SvaraRadera
  18. Vad fint det blev med all höstplantering, jag har planerat det till nästa helg ;) och det bli ljung för mig också oftast blandat med lite annat, trevlig helg !!!

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  19. Vilka fina planteringar du har!!! Zinklådan, är det IKEAS? I såfall har jag sådana i vårt grovkök till div saker. Kul idé att plantera i dem.
    Kul att du lagt dig som följare hos mig, jag har lagt dig som länk hos mig :o))

    SvaraRadera
  20. Nu blir jag sugen på att fixa ute på verandan, får nog ta en sväng och köpa lite nya blommor.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  21. Jättefint!

    Jag har inte brukat vara inne på Fabriken och kika men har gjort det lite nu tack vare ditt tips!

    Ha en fin helg Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...