söndag 9 september 2012

Höst i köket! Rutigt!

Det blev rutigt i köket!


Ja, jag gjorde det... Jag sydde rutiga gardiner till köket! Men det blev inte det rutiga, som jag hittade i reklamen HÄR .
Jag hittade ett lite ljusare, som jag tyckte var lagom rutigt, till tapeten ;)


Här ser ni vad jag monterade ihop, häromkvällen också!

Ett avlastningsbord eller sideboard ;) I vitt. Och jag brukar faktiskt skruva ihop möbler själv! :) Jag tycker det är kul! 

(Det verkar som att det är fler svordomar i Mannen i mitt livs bruksanvisning ;) 


Det blev stor skillnad, tycker jag, att få dit det vita bordet, vid sidan om.

Tillsammans med den vita gamla kökssoffan, på andra sidan rummet, så ramades matgruppen, i ek, in på något vis. Lite snyggt är det att ekbordet, bryter av lite. Men så småningom hade vi tänkt köpa ett större matbord, med plats för fler. Och då blir det nog ett vitt! Eller svart...? ;) 

Det gjorde stor skillnad med längder istället för gardinkappa också! Eller vad säger ni? Titta själva..


Mycket mera ombonat och en varmare känsla! Resten av familjen tycker också det. 

Kul när alla är nöjda ;)Nu ska jag ta tag i denna söndag


Maria

13 kommentarer:

  1. Du piffar och fixar så mysigt. Jag gillar det fina lilla sidebordet och rutigt är väldigt charmigt och lantligt tycker jag. Kappa eller längder? Lika fint båda två. Kraam Pia

    SvaraRadera
  2. Jättefint och ombonat! Du är pysslig du! Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Härligt när man blir nöjd...:) ...jag gillar också att skruva ihop möbler ..:)

    Ha en fin Söndag

    Kram

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
  4. Vet du Maria att jag är också bättre på att skruva ihop möbler än vad mannen är. Vet inte om det är fler svordomar i hans instruktion men det blir helt enkelt fler problem när han gör det. Sedan är jag som du, jag gillar att se möbeln växa fram och har inget emot platta paket.
    Det blev ju supersnyggt men både nya gardiner och avlastningsbordet. Dina nya längder passar mycket bättre än kappan. Ger ett bättre ljus.
    Bra jobbat!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  5. Mysigt och ombonat. Kul att göra små ändringar när hösten kommer. Duktig du är som syr så mycket själv, kul.
    Njut av söndags eftermiddagen.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Kudden i svartvitt var det första jag såg! Cool! Jag tycker att ditt kök blev precis så som du skrev... bordet kommer fram mer och det blev pricken över i:et med det vita bordet vid sidan om! Kanonfint! Jag håller med resten av familjen... längderna = mycket finare!!

    SvaraRadera
  7. Tummarna upp!! Hög mysfaktor och passar så bra. Gardinerna och sideboardet blev verkligen jättefint. Ramar in och ger ombonad!

    Ha en härlig söndag!!

    xx

    SvaraRadera
  8. Jag letar efter ett avlastningsbord och detni har köpt var jättefint. Vart har du köpt det?

    Vad kul att du tyckte om kuddarna. :) Jag fick hem mina och jag kan bara konstatera att de är jättefina men att de tyvärr inte passar till det andra. Funderar på att göra en bloggtävling/utlottning av dem men vet inte hur man gör. Jag som är ny i bloggvärlden.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Tänk, vilken skillnad "bara" gardiner kan göra i ett rum!!
    Jättesnyggt!!
    Avlastningsbordet..passade ju jättebra!! Samma här..har altid varit jag som skruvat och fixat!!
    Ha nu en fortsatt mysig söndag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Tack snälla för din fina kommentar hos mig igår.

    Så höstigt och fint du har gjort i ditt kök. Jag har också ändrat i mitt kök, dock med toner av blått istället.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  11. Jättesnyggt, både gardiner och sideboard! Vilket nätt bord du hittade, passade perfekt där! Man måste ju ha någonstans att ställa alla ljuslyktor nu när mörkret kommer ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vilka snygga gardiner du sytt, jättefint!! Och sideboardet blev toppen!!
    Önskar Dig en skön söndagkväll, kram Kate

    SvaraRadera
  13. Åh så fint det blev! Man vill ju bara sitta där på soffan och dricka té och tjöta lite:) Ha en fin dag! Kram till dig

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...