tisdag 11 september 2012

Fira med "tisdagsfika"

Tisdag kväll = "tisdagsfika" ;)


Jag har nog berättat tidigare, att vi har "tisdagsfika" hemma hos oss, på tisdagskvällar. En tradition sen slutet på 90-talet ;)
Det började med en citronpaj, med marängtäcke, vill jag minnas ;) 
Nu för tiden, blir det inte exakt varje tisdag. Ibland kan det bli en annan veckokväll, eller inget alls ;) Men i kväll blir det minsann fika! Vi firar att Minstingen skrevs ut idag, från sjukhuset! Naturligtvis kommer vi ha mycket kontakt, med sjukhuset, även i fortsättningen. Men nu behöver jag i alla fall inte ringa till avdelningen varje morgon ;) 
Så ikväll firar vi lite. Minstingen också, såklart! För visst kan även hon äta sötsaker ;) Lagom mängd och på "rätt tid", bara ;) 


Maria

18 kommentarer:

  1. Klart ni både skall ha tisdags fika och fira. Måste vara skönt..att bli utskriven..och kunna slappna av iaf lite!
    Ha en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig tradition med tisdagsfika och extra trevligt idag förstås när minstingen blev "utcheckad".
    Googlade angående dalahästkudden och hittade den i en webbutik, blir en perfekt present till mamma & pappa som har lantställe i dalarna ;) Tack!

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  3. Skönt att ha alla hemma igen och vilken mysig tradition med tisdagsfika!

    SvaraRadera
  4. Så härligt! Och skönt att slippa den dagliga sjukhuskontakten, kanske! Ses snart på jobbet?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Mysig tradition! Hoppas ni fick en fin kväll!

    SvaraRadera
  6. Mysfika och mycket att fira. Nu kommer allt snart bli ungefär som vanligt igen FAST ANNORLUNDA. Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Det är lite kul med traditioner. Fika en tisdag låter gott! Så gott att ni kan sköta er själva nu. Jag antar att ni lärt er en hel del på vägen fram. Man förstår att de inte släpper en så lätt, mycket som ska fungera. Ha en god fikastund nu

    SvaraRadera
  8. Mysigt!

    Och så fint att ha din minsta lilla hemma igen!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Åh va skönt att vara utskriven och att fira det med fika låter ju helt toppen!

    SvaraRadera
  10. Hurra, grattis till utskrivningen! :) Det är väl värt att firas! Vad skönt att minstingen också får smaka på godsakerna. Roligt att ha sådana små traditioner i familjen, det sätter guldkant på vardagen. Hoppas ni haft en jättemysig kväll! Kram

    SvaraRadera
  11. Åh så mysig tradition:) Något sånt borde man ordna:)

    Hoppas att ni hade en mysig tisdagskväll!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Mmmm det där ser gott ut. Mina tjejer och mannen är galna i munkar med glasyr på. Själv föredrar jag den som är doppade i kanel och socker bara. FAst hellre en smarrig kaka om jag får välja.
    Vad fint du beskrev min grusflod. Ja det ser faktiskt ut lite som den "rinner". Men det där med tomater vet jag inte nu om det blir av. Var till handelsträdgården i går och killen där avrådde mig direkt från att sätta dem så nära staketet för de får ingen luft. Men jag "fick" odla maj sa han och skrattade. Nu måste jag tänka om igen.
    Jag förstår hur det känns att ha leråker, trust me!! Det blir bättre ;)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Vad härliga ni är med erat tisdagsfika!! Klart ni ska fortsätta med det!!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  14. Grattis och välkomna hem nu, "på riktigt"!

    Underbart och fint med er tisdagsfika. Perfekt och fint att fortsätta med det!

    KRAM

    SvaraRadera
  15. Vi hade också tisdagsfika igår :) kram Diana

    SvaraRadera
  16. Ja tisdagsfika låter ju hur härligt som helst, lite vardagslyx helt enkelt! Och mysigt när familjen är samlade.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Det där med tisdagsfika lät inte som en dum idé.
    Vad skönt att Minstingen är hemma igen. :)

    Du har fått en utmärkelse av mig. Kika in på min blogg får du se.
    Kram Linda

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...