onsdag 5 september 2012

Det var inte riktigt dags ;)

Tiden för oss att bli utskrivna, var inte riktigt inne ännu... ;)


Igår hade vi ju en tid på Barnsjukhuset och tanken var att vi skulle bli utskrivna. Det blev inte riktigt så. Minstingen har haft FÖR många "känningar" (lågt blodsocker) för att de skulle vilja ge oss "färdiga insulindoser", och "släppa iväg" oss. Så vi får leva med "Tillhör Landstinget-känslan" några dagar till ;) 
Vi har full förståelse för det och det förändrar egentligen inte mycket. Jag får fortsätta ringa in till avdelningen några dagar till och rapportera blodsockervärden, för att sedan bli uppringd med besked om dagens doser ;) Värre än så är det inte! ;) 
Det är ju faktiskt bara två veckor sedan hon blev inlagd, och allt har gått fort ändå, för oss. Att blodsockret sjunker flera ggr om dagen så här i början, nu när hon börjat röra på sig mer, är inget konstigt. Men sen i fortsättningen ska det inte behöva vara så, då ska det ligga mera stabilt. Det är ju nu, man "letar" efter rätt doser. Även om doserna kommer att justeras något under resten av livet, också! Det är faktiskt intressant detta. Jag känner ju till diabetes något sånär sedan tidigare, p g a syskon i min familj som lever med det. Men jag har lärt mig väldigt mycket dessa två veckor, som jag inte hade så stor koll på! 
Efter sjukhusbesöket gick vi på stan, en sväng. Minstingen fastnade för den gula yttepyttelilla väckarklockan på fotot. Visst är den söt! 49:- på Åhléns ;) Den passade ju perfekt ihop med den ännu mindre Dalahästen, vi köpte i somras, och med hennes robot-amigurumi, som hon själv virkat! Pyssel- och inredningsintresserad även hon! ;)

Nu blir det en kopp kaffe i väntan på att sköterskan ringer och rapporterar dagens doser! ;)


Maria

18 kommentarer:

  1. Skönt ändå att ni kan få vara hemma! Det lär ju vara mycket trevligare än Ackis, i alla fall. Hoppas det blir ordning på doserna snart.
    Jag tittade på en sån där liten väckarklocka till Anna S när hon fyllde år ;-) Fast det blev inte den...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kan vara tråkigt att det inte var dags än men samtidigt bra att det görs ordentligt. Tids nog kan ni det där och är rätt instllda. : )

    Snygg lampa den översta.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det är bra att ni inte släpps för tidigt, måste vara skönt och tryggt att få support. Härlig färg på lilla klockan, skulle passa i mitt arbetsrum. Sköt om er! Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Bra att de håller stenkoll på läget så att minstingen mår så bra som möjligt. Låter bra att du har en positiv inställning ändå! Söt klocka, den blir man glad att titta på :) Ha det gott, kram Madeleine

    SvaraRadera
  5. Bra att de är noggranna och inte släpper hem er för tidigt, det måste ju kännas tryggt för er! Din dotter är superduktig och du är en underbar mamma som verkar lugn i detta!

    Ha en fin dag!
    kram

    SvaraRadera
  6. Ibland blir det ju inte som man tänkt sig! Men skönt att ni kan vara hemma och slippa sjukhuset iaf.
    Allting blir ju lättare, när man är hemma i sitt eget!
    Ha en underbar dag...och njut av kaffet!
    kram Annika

    SvaraRadera
  7. Ja är det inte en hel vetenskap med diabetes. Tråkigt att höra att hon fått diabetes över huvudtaget. Kan tänka mig sen när tiden går att man lär sig att leva med sjukdomen och det blir en vana. Men mycket pyssel och omställningar i början.
    Må så gott!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Åh, lider med dig. Man vill ju bara hem till sin säng, sina saker... Även om man vet att det är bra att de inte skickar hem en för tidigt, så kan jag ändå förstå att det suger :/

    Hoppas ni snart få allt att fungera och får komma hem till vardagen ;)

    stor kram till er båda. /Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast vi ÄR hemma! ;) På permission! :) Äter, sover hemma! Ringer in till avdelningen varje morgon för rapport, bara! :)
      Kram!

      Radera
  9. Åh jag som trodde ni bheövt "åka in" igen och så var det "bara" att ringa dem. Det är ju ändå skönt att de inte släpper ut er vind för våg tycker jag fast än att de låter er leva "fritt hemma". Tycker det låter bra med en liten navelsträng som inte klipps på en gång.
    Fortsatt lycka till med allt nu.
    Många kramar från andra sidan!
    Anette :-)

    SvaraRadera
  10. Vad duktig hon är och du förstås :) stor kram till er Diana

    SvaraRadera
  11. Ja, förstås ofrivilligt men det är ju lärorikt att komma i sån kontakt med vården! Verkar som det går bra för er ändå! Vi har haft en del kntakt med Barnklinik pga dotters glutenintolerans och vi har alltid varit så nöjda över stöd och hjälp. Hoppas ni hittar er vardag snart!

    SvaraRadera
  12. Tråkigt att ni inte blev utskrivna men bra att de är noggranna och kollar riktigt!!

    Kram till er

    SvaraRadera
  13. Oj, vad det måste vara omtumlande och mycket att lära sig med sjukdom. Hoppas ni är ute snart!

    SvaraRadera
  14. Du är så bra! Hanterar det här så fint, vilket stöd. SNART är ni hemma. Tryggt att ni har sådan support.

    KRAM!!

    SvaraRadera
  15. Nej va trist att höra. Jag hade aldrig kunna ana att det är så "omfattande" med diabetes. Stackars din lilla tjej!
    Stor kram

    SvaraRadera
  16. Hoppas att ni får komma hem snart! Klart att jag skriver kommentarer, jag vet hur det är att vara på sjukhus! Ni kämpar på bra! Visst är stationen en favorit! SÅ mysigt & gott! Va kul att du har lagt till mig, jag gör såklart detsamma:)

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  17. Vilken fin bild, så talande! Mysigt att gå lite på stan och skingra tankarna lite. Kram Nilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...