måndag 3 september 2012

Att vara på väg tillbaka till vardagen...

Måndag, och välkommen ny vecka...


Vi är fortfarande hemma, jag och Minstingen. På permission ;) Vi ska vara tillbaka på sjukhuset imorgon eftermiddag. Då är tanken att hon blir utskriven. Det ska bli skönt! Vi plockade med oss alla saker från vårt rum, när vi åkte i fredags, så imorgon blir det bara möte med diabetessköterskan och dietisten
Under de här dagarna som vi varit hemma, har vi fått ringt in till avdelningen varje morgon för att rapportera blodsockervärden, som vi tagit på utsatta tider. Sen har vi blivit uppringa efter att läkarna "rondat" och fått dagsaktuella insulindoser. Så går det till! ;) 
Jag måste nog erkänna att jag är rätt trött... Klockan 23:00 och 03:00 ringer klockan för att mäta blodsocker ;). Jag och Mannen i mitt liv, som är bortskämda med att barnen knappt åt/vaknade om natten, som bebisar... ;) 


Minstingen är också trött... även om hon ibland har svårt att erkänna det... typiskt henne ;) Hon har så smått börjat i skolan igen, och jag är med till och från under dagarna. I helgen provade hon på att rida också, och har varit med om att fått några "känningar", dvs lågt blodsocker. Det åtgärdas snabbt med "dextro" ;) Det är viktigt att känna sina "känningar" så man kan åtgärda dem. Jag tycker nog att hon verkar ha koll på det!
Jag passade på att titta in på jobbet (både vårt hem, mitt jobb och Minstingens skola ligger inom >500 m) och hälsa på bästa kollegerna! Jag blev faktiskt lite trött av bara det, inte av kollegerna, men av att "vara på plats" igen... ;) Efter att ha levt "instängd" på sjukhus i en och en halv vecka, så tar det visst på krafterna att komma tillbaka till vardagen igen...


Under eftermiddagen, satt jag i solen
 en liten stund på älskade porchen och bara kände efter hur skönt det är att, sakta men säkert, vara på väg tillbaka till vardagen igen!


Maria

11 kommentarer:

  1. Skönt vännen..att ni sakta men säkert kommer in i vardagen igen.
    Förstår att det är jobbigt på natten..men är ju tyvärr...som det är!!
    Hoppas när ni är utskrivna...att du kommer att vara hemma lite...!?
    Tar kanske ett tag att landa helt i detta..är ju en helt ny situation...
    Men jag är såå övertygad om...att ni klarar det galant!!
    Ha en fortsatt skön kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Ni kommer att klara det, förstår att det är mycket i början!

    Kämpa på, ni är så duktiga!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka till mer vardag, skönt när det börjar återgå till det vardagliga. Kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Åh Maria vad skönt att allt snart är någorlunda OK igen, knackade på fönstret när du gick hem men du hörde inte... Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Förstår att det måste vara jobbigt att börja återgå till normala rutiner när man varit instängd och instutierad (vet inte om det heter så), för det blir de flesta som varit på sjukhus länge! Man får väl ändå säga att det är bra att hon får känningar nu så hon lär sig tidigt att känna inen symtomen!
    Ha det gott och ta en sak i taget!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Vardagen är ganska bra trots allt, så "Njut varje minut"... Kram Kate

    SvaraRadera
  7. Maria, å vad ni är duktiga och fixar det här bra!! Det är stor, stor omställning men som jag sagt tidigare...jag är SÅ impad! Ni är bästa teamet, bästa familjen.

    UNDERBART att ni blir utskrivna snart och får komma hem. Som Helena skriver, ta det lugnt och en sak i sänder så kommer det gå prima.

    TACK raraste du för dina fina ord. Gillar att dela "New England" med dig ;)

    KRAM!
    Lotta

    SvaraRadera
  8. Fy så tufft ni haft det, men visst är det härligt att faktiskt längta till vardagen ;) Hoppas allt kommer bli bra nu och att det får lov att stanna bra.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  9. Skönt vännen att vara tillbaka igen massor av kramar Diana

    SvaraRadera
  10. Måste vara skönt ändå att återgå till det normala igen, men förstår att du blir trött av en sådan tuff period.

    Kram Therese

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...