torsdag 6 september 2012

Att vara med i skolan

Jag har ju den "äran" att få vara med Minstingen i skolan... 


Idag, var jag med dem på hemkunskapslektionen. Dagens uppgift var att baka piroger. Vad jag blev sugen på att göra det hemma! Det får det bli någon kväll! Gott!
Som sagt, jag är ju med Minstingen i skolan, till och från denna veckan. Hela tiden får jag minsann inte vara med... ;) Så klart det inte är kul att ha sin mamma med sig i skolan, när man är i tonåren! Det fattar jag, ju! Hemkunskapslektionen, är ju lite speciell, då det ska ätas något, och man måste tänka till, hur mycket man kan äta osv. Då kan det vara bra att ha lite stöd, så här i början. Vare sig man vill eller inte ;) 
Själv tycker jag det är rätt trevligt... :) När barnen var yngre, hände det väl att jag var med någon gång i skolan. Men nu är de ju äldre och då blir det liksom inte av, om det inte är något speciellt. 
Kul att se att samma klasskamrater följts åt sedan förskoleklassen! Det är inte alltid som det är så. Men jag tror det kan vara bra, om klassen fungerar, att följas åt i samma grupp


Brukar ni vara med era barn i skolan? Eller ska ni helst inte visa er? ;) 


Maria



10 kommentarer:

  1. Usch nu fick jag dåligt samvete! Det var alldeles för länge sedan jag var med i skolan! Det är nog dags att följa med igen!!!
    Ang valet av kuddar så tror jag inte jag vill ha någon av just dessa! Men skulle jag välja skulle jag ta den billiga i det här fallet!!
    Kram helena

    SvaraRadera
  2. Hei fine vennen :)

    Så spennende å få være med på skolen :) Jeg er foreldrekontakt i år for Emilie sin klasse, så da får jeg fulgt meg litt mer, syns det er så moro :) Er ofte jeg kunne tenke meg å være en flue på veggen for å se hvordan de er og har det på skolen ;)

    Så godt at dere er tilbake i hverdagen, og prøver dere frem, vennen :) Og gjett om jeg og fikk lyst på piroger, det er flere år siden sist jeg laget tror jeg, kanskje jeg må prøve det igjen i helgen :)

    Tusen tusen takk for så søt hilsen hos meg, snille vennen :)
    Ha en fin torsdag og ei god helg :)
    Klemmer og koser Lisa :)

    SvaraRadera
  3. Jag var ofta med i yngsta dotterns klass. Eftersom den var strulig ville lärarna att vi föräldrar skulle vara med ibland. De har egentligen aldrig protesterat nämnvärt över att ha med sig oss, äldsta dottern tyckte att det var roligt för vi var så unga föräldrar mot hennes klasskompisars föräldrar. Det är ju ganska så intressant att ta del av deras vardag.
    Ha en fin helg.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  4. Ja så länge man får vara med så, men när de kommer i högstadiet är det lite skämsigt. Mina barn är stora, men när de var små så besökte jag de emellanåt i skolan. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  5. Hu, där får inte jag vara med. Har varit däremot innan. Kram pia

    SvaraRadera
  6. Jag försöker vara med 1 gång per år och maken och jag varvar barnens klasser. Jag tycker det är kul och än så länge gillar de att vi är med. Kram

    SvaraRadera
  7. Nej, jag har faktiskt inte varit med nån gång. Men tänk göra det. Den äldsta går ju i 8:an så där kanske jag inte får vara med men jag får fortfarande en kram på skolgården. : )

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vår Minsting går ju också i 8:an, och hon accepterar att jag är med, för det är ju tvunget ;) Men annars skulle hon nog inte vilja det! ;)
      Kram

      Radera
  8. Men va mysigt med hemkunskap, hade alldeles glömt bort den lektionen. Kul att den finns kvar :) kram

    SvaraRadera
  9. Vad mysigt att vara med i skolan så där! Hemkunskap var mitt favorit ämne redan då:)! Har alltid gillat bak/matlagning!

    Har varit offline så nu måst jag läsa i kapp mig här igen!
    Ha en fin kväll!

    Kram CC

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...