lördag 15 september 2012

Att bli förälskad i en pingvin

Det var kärlek vid första ögonkastet!


Vi kom iväg på vår "helg-storhandling av mat och annat gott" igår. Både jag, Minstingen och Mellantjejen. "Klackskorna" på, också! ;)  
Jag har förstått att många avskyr att "trängas" och helghandla i de stora matbutikerna en fredagseftermiddag. Där är jag lite tvärtemot. Jag gillar det! Gå runt där, plocka grönsaker, frukt, köpa goda ostar och fynda falukorv ;) Nuförtiden läser vi ju ofta kolhydrater på förpackningarna också, för Minstingens skull. Ett intressant nöje, kan jag berätta! ;) 
Blommor till porchen blev det också! Får se om det blir någon tid till att peta ner dem i krukorna i helgen. Det är en del på gång nu, så vi får se om tiden räcker till??? 
blomsterträdgården blev Minstingen  förälskad! Nä, inte i någon finnig tonårskille, som blivit ditsläpad av sin mamma, utan i den söta, söta pingvinen
Den låg där på en vagn/monter med en massa andra prylar. Prislapp och allt. Inte jätte billig... men jätte söt! Minstingen tyckte absolut att vi skulle köpa den. Jag, som tyckte att den var lika söt, såg den framför mig på porchen (såklart!)till advent... Två sekunder senare låg den i vår kundkorg tillsammans med silvereken och kärleksörten. 
Strax därpå kommer en tjej, från butiken, och berättar att allt på vagnen är sålt.  Sålt??? Jaha, Åh, så synd!!!! säger vi lite sorgset och jag kan ju inte låta bli att undra varför det inte då står en skylt att det är sålt? (Svårt att veta då det brukar stå vagnar med saker på i den butiken;) Det fick jag ju inget svar på, men det hjälpte! För tjejen frågar en annan tjej från butiken om det inte fanns fler pingviner på lagret? Det gjorde det!!! 
Vi fick vår pingvin och jag hörde hur tjejerna i butiken, samtalade förundrat med varandra att det tydligen var NU man skulle sälja julsaker????  
Ja varför inte? Tiden går så fort och det blir snart jul ;)

Men tills dess att det blir advent och pingvinen ska flytta ut på porchen, så får han bo med de andra julsakerna. Det vill säga undangömd i förrådet ;)


Maria

5 kommentarer:

  1. Pingviner är verkligen helt bedårande djur. Vi kan se dem ibland när vi åker iväg till en ö inte allt för långt bort från där vi bor. Där finns också den stora turistattraktionen "The Penguin Parade" där man kan se de allra minsta sorten när de kommer upp till sina ungar med mat. En otrolig upplevelse.
    http://www.penguins.org.au/
    Trevlig helg Maria!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  2. Er porch kommer vara finast och personlig! Sött med go pingvin. Skulle gärna se dem så som Anette berättar!

    Jag är lik dig...jag vill ha en fredagskänsla i affären. Det får gärna vara lite trångt, full rulle, provsmakning, lite kö vid chark-och ostdisken ;)

    Ha en fin dag!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Vilken liten cooling! Extra kul med shopping när man hittar "det"! Ha det gott denna härliga lördag!

    SvaraRadera
  4. Åhh vad fin han är lilla pingu. Så roligt! Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Vilken sötis och tur att ni fick en :) kramar i amssor Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...