lördag 15 september 2012

Att avrunda dagen / kvällen med ett glas Amarone

Full rulle hela dagen ;)


Min dag idag: Långfrukost med familjen. Efter det kaffe med Mannen i mitt liv. Strax efter det är det dags att börja med lunch. Idag hade jag tur, Tvilling2 tog på sig att göra köttfärssås. Själv tog jag mig i kragen och hoppade ur den älskade morgonrocken ;) 
Efter lunch, en snabb påtår med kaffet ;) Sen in i bilen och ut på landet, till stallet;) Idag värmde verkligen solen på oss, där vi satt på en gisten träbänk, jag och Tvilling2 som hakat på i sista stund ;) Där satt vi och var "blodsockervakter" och pratade 
mor/dotter-förtroligt med varandra. Det är livskvalité det! 
Sen hem, släppa av tvilling2 och ta en kaffe med Mannen i mitt liv (igen). Byta gummistövlarna mot "klackskorna" och in till stan för att köpa en kanin... Ja, en kanin. På riktigt. Mellantjejen har lyckats övertala sin moder och fader att få en kanin. En diskussion som pågått flera månader, så inget impulsköp här, minsann! ;) 
Så nu bor en söt liten dvärgkaninkille hos oss också ;)
Efter en god lördagsmiddag med 2/3 av familjen samlad, så njuter nu jag och Mannen i mitt liv av ett glas Amarone... eller ja en flaska, då ;) Det första alkoholhaltiga vi kommit i kontakt med på fyra veckor, förutom handspriten på sjukhuset! ;)
Nu är det ju knappast så att jag har problem med att ha en vit månad, och visst skulle vi väl kunnat ta ett glas vin, även när vi varit hemma på permission... men Fru Wiker, är alldeles för "präktig" för det ;) Gud förbjude om vi skulle fått lov att åka in till sjukhuset av någon anledning och barnets mor, har "rödvinständer"!!! ;) :) 

Desto godare smakade det fina vinet ikväll! ;)


Maria


  

11 kommentarer:

  1. Åh jag förstår att det smakar extra gott nu,Amarone som är så gott! Mysig dag du haft! Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Haha, jag skrattar gott när jag läser ditt härliga inlägg:-)
    Skönt med en hemmakväll med ett glas gott♡

    SvaraRadera
  3. Gulliga du! En härlig lördag ser jag ;)

    Gillar lång frukost, kaffe med din älskling och så lite mer kaffe på det efter lunch ;)

    Eftermiddagen låter ljuvlig och så kvällen med god mat och vin. Bäst!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. *Skratt*.... ja, snygga rödvinständer, inte tänkte man på det på den gamla ungdoms-tiden när man var ute och festade...
    Låter i alla fall som en härlig lördag, kram Kate

    SvaraRadera
  5. Åh så gott!!

    Hoppas du haft en bra helg! Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Godmorgon vännen!!
    Låter som en härlig dag!!!
    Amarone..mm..bland det godaste vinet som finns!!
    Önskar dej en underbar söndag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. å Amarone, bland det bästa som finns. Jag drack också det igår.

    Vilken fin blogg du har!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  8. Älskar Amarone, det var ni värda vännen stor kram Diana

    SvaraRadera
  9. Lyxigt gott, det unnar jag dig verkligen!

    Sköt om dig! Kram Ester

    SvaraRadera
  10. Hej hej!
    Tror jag hittat en ny favvoblogg :)) Jag har oxå fyra barn varav ett tvillingpar.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...