torsdag 2 augusti 2012

Vilken härlig dag!!!

Jag och Mannen i mitt liv hade en fantastiskt mysig dag igår!


Vi tog båten ut till Fjäderholmarna, en av de vackraste platserna jag känner till. 




Älskar att stiga i land vid de sjöbodsliknande husen och känna lugnet som råder...


Först drack vi lite bubbel på "vår" lilla klippa ;) (Jag trippade minsann både upp och ner i mina klackar! För säkerhets skull så låg ett par "plattisar" i väskan ;
Ett par goda ostar till och lite nötter gjorde det hela till en mysig liten picknick
Ett 50-tal meter bort fikade några barnfamiljer och jag vill tro att de var lite avundsjuka på oss som hade så mysigt på tu man hand ;) Men, de kan lugnt slappna av, deras barn blir också stora och kan vara själva hemma så de också kan åka på tu man hand till Fjäderholmarna, med bubbel i fikakorgen! ;) 




 Vi promenerade runt lite på den mysiga ön...


...tills det var dags att sätta oss vid vårt bokade bord för en senlunch. 


Det fick bli fisk ;) Torsk. Toppad med pepparrot! Jag äääälskar pepparrot och det var så ljuvligt gott. Ja, inte bara pepparroten, utan hela rätten förstås. Ett glas iskall öl till... 


Det är verkligen lycka att få sitta sådär med någon som man tycker väldigt mycket om och njuta av god mat och underbar atmosfär. Höra vågskvalpet som kommer när någon båt drar förbi...








Naturligtvis är "inspirationsspröten" långt utfällda ;) Jag suger i mig det jag ser runt mig ;) Bli inte förvånade om ni ser en bild senare från min porch, med oljelampor upphängda på väggen! ;) Små idéer till en framtida uteplats fick jag också... Mannen i mitt liv kanske inte är lika exalterad av mina idéer... Men han börjar bli van ;)


Varken jag eller Mannen är något för efterrätter, just. Men en god drink att runda av med, det är inte dumt! Den här var verkligen supergod! Vaniljvodka, äppellikör, äppeljuice, passionsfrukt... Blev sugen på att försöka göra den själv.


Vi satt ett par timmar vid vårt bord och småpratade om allt möjligt. Vi är bra på det, jag och Mannen. Att prata med varann ;)  Det blev till sist ganska tomt runt oss, bara ett fåtal par kvar, innan kvällen kommer och borden fylls igen, gissar jag ;)




Vi gick vidare ner mot hamnen för att ta en snabb kopp kaffe innan båten skulle gå. 
Det är så med oss och Fjäderholmarna, att det är liksom lite svårt att slita sig, när man är där...




Vi tog ett glas vitt och stannade en timme till... ;) 


Det är visst fler än vi som trivs på Fjäderholmarna!!?? ;)


Så kom båten, som tog oss tillbaka till fastlandet och Storstan... 




Man passerar så mycket vackra byggnader och ser en och annan fin båt...


Det är så bra med Fjäderholmarna, för det ligger ju så nära. Knappt en halvtimme, så är vi tillbaka inne i stadens puls! Gillar dessa kontraster!


Vi ville nog känna av stadens puls lite också innan vi tyckte det var dags att åka hem ;) En drinkGondolens terass blev en perfekt avslutning på vår underbara dag!




Härlig utsikt...



Älskar synen av alla dessa hustak
Och så älskar jag förstås att se på min snygga man också! :) (Solen i ögonen, hade han, så den här bilden kommer jag nog få viss kritik för att jag använt...




Mycket nöjda tog vi sedan tåget hem igen till vårt lilla samhälle ;)




Maria

11 kommentarer:

  1. Vilken toppendag! Det är ju faktiskt en lyx att ha så pass nära till sådana utflyktsmål! Bra med tips!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Underbart! så mysiga ställen det finns och varför inte utnyttja närheten som sagt. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar dag/kväll!!
    Tänk så viktigt det är..ännu en gång..att man gör någonting tillsammans utan barn! Ni är verkligen duktiga på det!!
    Ha en fortsatt underbar dag!!
    Kram Annika

    PS..underbara bilder!!

    SvaraRadera
  4. Men så lustigt att vi inte sprang på varann där;) var också där igår nämligen! Men du lyckades ta många fler bilder än jag. Vi tyckte det blåste så kallt också så vi badade inte som vi tänkt där. Mysigt ni hade! Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Njutning maximum! Så härligt Maria. Jättefina bilder och det syns verkligen hur härligt ni hade det. Älskar Fjäderholmarna, älskar Stockholm. Gondolen är ju perfekt att avrunda med.

    Stor kram!!

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar dag, o så härligt att bara vara med sin älskade :) Jättefina bilder..

    SvaraRadera
  7. Låter som en helt underbar dag ;)
    Stunder att minnas!
    kram kram Malin

    SvaraRadera
  8. Åh vilka fina upplevelser tillsammans! Det där med bubbel i starten för ju hela grejen oförglömlig!!

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig dag du och mannan verkar ha haft och väldigt fina kort. Tycker också om Fjäderholmarna mycket!
    Kram helena

    SvaraRadera
  10. ååå...dette var et herlig innlegg, vennen :) Så koselig du og mannen din hadde det :) En perfekt dag :) Og for et vakkert sted, kan godt skjønne dere kunne nyte mange mange timer der :)

    Slike dager lever man lenge på :)

    Nydelige bilder du tar :) Så fine kontraster fra det fredelige rolige til storbyen - herlig :)

    Ha en fin kveld også, vennen :)
    Klemmer Lisa :)

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar utflykt ni gjorde! Och tog er tid tillsammans att stanna en stund till...

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...