onsdag 29 augusti 2012

Vår vardag just nu ;)

Det har blivit lite av en vardag här på sjukhuset, för oss nu!

Vi äter frukost kl 8, på morgonen. Lunchen är kl 12. Inför varje måltid ska blodsocker mätas och insulin injiceras. Det har blivit vår vardag! ;) Jag har min mac med för att kunna hänga med i ert bloggande och för att dela med mig av våra erfarenheter vi får ;)  Samt för att kunna maila nödvändigheter ;) Mina heminrednings-tidningar finns såklart också på vårt rum, som en del i vardagen!  
Idag var det lunch på stan som stod på schemat! Dagens trevlighet! Minstingen fick själv välja ställe att äta på och det blev MAX. Det kräver en helt annan planering av oss numera. Är det lunch kl 12, så går det inte an att börja leta restaurang kl 12... Nej, det är viktigt att veta tidigare var man ska äta. Det kan ju vara fullsatt, så man får gå runt och leta, och då rinner tiden iväg, och blodsockret sjunker.



Det märks att Minstingen blivit riktigt pigg igen. Hon är rastlös och har tråkigt, så fort det inte händer något! På eftermiddagen var vi ner till lekterapin som finns på sjukhuset. Där finns ett "ungdomsrum" också, för barn över 10 år. Med datorer, TV, keyboard, spel m.m. 

Vi hör och ser helikoptern nästan varje dag också. Minstingen vill gärna åka med, säger hon... Själv skulle jag inte vilja hamna i den situationen att vi måste åka just ambulanshelikopter!!! 

På kvällskvisten fick jag ett sms, det var Mannen i mitt liv, som flög över oss. Tittade ut och hörde och såg planet, faktiskt! ;) 
Just nu är Tvilling1 här och hälsar på oss, och klockan 20, är det dags för Minstingens kvällsmellanmål ;) Sen ska vi nog se en film,  som vi lånat på lekterapin. 
"Patrik 1,5". Har faktiskt inte sett den än. 

Så mycket som vi ser på film och TV nu, har jag inte gjort på många år ;)


Maria 



10 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Skönt att ni börjar få in rutinerna.
    Härligt att rastlösheten börjar visa sig...:9 hos minstingen..är ju ett gott tecken!!

    Uppskattar verkligen, att få ta del av erat liv..och se alla framsteg som görs!!

    Ha nu en fortsatt mysig kväll, vännen..och hoppas filmen är bra!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hejsan på kvällskvisten!
    Har för mig att den filmen var ganska så bra, fast det är länge sedan jag såg den.
    Ha en fortsatt fin kväll.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  3. Bra att hon börjar bli rastlös = piggare!
    Du får väl försöka se det som en vilopaus för dig oxå och passa på att titta på film och läsa tidningar.
    Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Bra att hon är piggare! Filmen är jättebra tycker jag! Ambulanshelicopter fick min stora åka när han var 2 mån. Ingen önskesituation. Kram och sköt om er!

    SvaraRadera
  5. Snart så är det här äventyret på UAS över och livet går vidare fast på ett helt annat sätt. Som sagt stärkta av allt kommer ni att bli. Kraaaaaaam! Pia

    SvaraRadera
  6. Hoppas ni snart har vardag hemma i huset istället .....vad härligt ändå att man får sådan hjälp .....

    Hoppas ni tyckte om filmen .

    Kram

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
  7. Vad lustigt att ni såg varann, mannen och ni där inne, även om han inte såg er på riktigt så, men ändå! Lite coolt tycker jag!Förstod du vad jag menade?? patrik 1,5 är en liten annorlunda film, fast bra!
    kram Helena

    SvaraRadera
  8. Håller med, det är något laddat att se ambulanshelikoptrar!!! Akut akut liksom... Kul med sms:et från din man:))

    Jodå, jag är en dalkulla ända in i benmärgen:)))))

    Stööööööörsta kraaaaaaaaaaamizen aka

    SvaraRadera
  9. Ni kämpar på, skönt att ni får lite permissioner ibland! Jag hörde att det blev en vecka till, hoppas de har många bra filmer!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Tänk vad ni ska uppskatta "vardagen" hemma när ni blir utskrivna!! Riktigt känner vad rastlös jag själv skulle känna mig i er situation...! Vad härligt att få se mannen flyga förbi:))
    Helikopter har jag flygit flera gånger och det är så härligt, dock inte ambulanshelikopter....!
    Hoppas Ni får komma hem snart, kram Kate

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...