lördag 4 augusti 2012

Spegel, spegel på väggen där...

Äntligen har vi fått upp en spegel...

Ända sedan vi flyttade in i huset, för snart ett halvår sedan, så har jag saknat en stor spegel i hallen. Det hör liksom till att ha en spegel att ta sista kollen i, innan man lämnar huset ;)



Men vissa saker kommer man sig inte för med att fixa, på en gång... även om jag hittade denna rätt tidigt. Dessutom så har ju den gamla symaskinen stått där, som spegeln skulle vara... 


Men så i förra veckan var det rea på spegeln, nästan halva priset. Då gjorde jag slag i saken. Symaskinen har syrran fått tillbaka, för den fick jag av henne en gång i tiden ;)


Vad olika man upplever samma rum, nu när symaskinen kom bort och en spegel sattes upp på väggen istället! Men det var svårt att fota... spegeln har fasade kanter, så det blir att se svängt ut, när man fotar från sidan ;) 

Ser ni att vovven kom med på ett hörn också? ;)


Maria

15 kommentarer:

  1. saknar också en helkropps spegel här hemma just nu .....( vilket innebär att man får en chock varje gång man kommer in i ett provrum ...*skrattar) .

    Blev jättefint med eran!

    Kram

    Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  2. Godmorgon!
    Klart att vovven skall vara med på bild...:)
    Ja tänk..vad detaljer kan ändra samma rum!
    Så bra det blev med spegeln...och hallen är ju såå fin!!
    Ha nu en underbar lördag, vännen!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Spegeln är ljuvlig kram Diana

    SvaraRadera
  4. Fin spegel, söt vovve! Jag önskar också en spegel men har inte riktigt plats för den. Kanske vi får upp en efter nio år i alla fall ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det blev jättefint! Mycket finare med spegeln där tycker jag, en spegel ger lite rymd i ett rum.
    Ps. Jättesynd att du i te kunde komma med, men vi kan ses en annan gång när det passar. Kram kram

    SvaraRadera
  6. Det hör till lite grand att kunna göra en "kontroll" innan man sticker ut :-) Jättefin spegel och den passar hur bra som helst i er hall!! Vi har renoverat i hallen nu och gjort oss av med möbeln med den fasta spegeln i, så jag hoppas att jag hittar en lösning med att få dit en stor spegel. Vi har lite ont om väggar i hallen...

    SvaraRadera
  7. Spegeln gjorde sig mycket bättre tycker jag och vovven gör sig också jättebra, för vackrare hund får man leta efter!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Saknar en stor spegel i hallen. Så jag får klättra upp några steg i trappan till övervåningen för sista kollen :)! Och då får jag syna av mig i delar. Det blev inte så mkt Dalarna för oss. 1 dygn i Rättvik sedan for vi vidare. Men däremot hittade även mina boys en gocartbana. Fina fynd du hade gjort i ditt tidigare inlägg. Gillar verkligen siffror.

    SvaraRadera
  9. Vilken fin spegel du hittat. Den passar superfin där den nu hänger. Gillar hela hallen med mattor och allt och för att inte tala om symaskinsbordet. Ett sådant skulle jag vilja ha men har nog ingen plats.
    Vi har inte heller hittat någon spegel till hallen, vill också kunna spegla mig innan jag går ut då ingeni mitt hus skulle tänka på om jag hade en eller flera "prickar" på näsan som inte skulle vara där, ja du fattar! (en man och två små tjejer som inget ser!!)
    Men snart så det får bli ett projekt när vi kommer hem, ett ihop med alla andra.
    kram och ha en trevlig helg!
    Anette :)

    SvaraRadera
  10. Vad fint med spegeln! Jag vill oxå ha en stor spegel i vår hall men vi har bara smala väggar...
    Söt vovve ni har! Berner sennen är såå fina.

    Ha en go lördag!
    Kramis

    SvaraRadera
  11. Jättefin spegel. Passade bra in i din fina hall. Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Snygg!!! Er hall är ju helt underbar. Så ljus och stor.

    Sista kollen är viktigt ;)

    Kram!!

    SvaraRadera
  13. Vilken fin hall ni har! Spegeln är jättsnygg, jag har också en stor spegel i min hall...för sista kollen! :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  14. Riktigt snygg spegel i en supersnygg hall....
    Lisa

    SvaraRadera
  15. Men åååh så himla fint!! Jättefin hall och ytterdörren är to die for!!! Passar perfekt med en stor spegel i er hall!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...