måndag 13 augusti 2012

Små stunder av glädje...

Jag vågar nog påstå att jag/vi är rätt bra på att ta vara på de små stunderna...


Som att bara bestämma oss, sådär plötsligt, för att åka till grannorten, en kvart bort med bil, för att köpa glass, efter kvällsmaten...

Sitta i den ljumma kvällssolen tillsammans... Det är lycka! Att få vara tillsammans... nästan hela familjen! En av döttrarna föredrog att träffa pojkvännen, minsann ;) 
Jag gillar att resa och uppleva saker, jag gillar att gå ut på restaurang och äta gott, jag gillar att bo på hotell och känna lyxen, jag gillar att shoppa m.m... Men jag gillar också tjusningen i "det enkla". Att glädjas åt även de små stunderna...
De "små stunderna" kommer nog mer bli "stora stunder", allt eftersom barnen blir äldre och mer sällan kommer följa med... ;)


Ta vara på även de små stunderna, stanna upp och känn glädjen i "det lilla"!


Maria

12 kommentarer:

  1. Åh, nu blev jag lite gråtig! Det ser helt underbart ut! Ja, njuta är viktigt, njuta av de lilla!
    Kram fina du!
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Mysigt att äta glass med familjen! Håller med dig att de där små stunderna är såå viktiga!

    Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag blir bättre och bättre på det! Just nu gläds jag åt att få sova en hel natt. Nästan så glad så jag började gråta igår, fast det kanske var morfinet ;-) Underbart med glass i kvällssolen med familjen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jättemysigt! Du är fena på det där, att ta vara på det fina och enkla som betyder såå mycket. Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Underbart inlägg!!
    Ha en fortsatt mysig kväll, vännen!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Så sant! Alla små guldkorn här i livet!! Kram Kate

    SvaraRadera
  7. Att stanna upp i stunden och njuta tror jag har lite med ålder att göra. Det är inte alla dom där måsten som ska fixas och tvättas eller köra till träningar när barnen vuxit upp.
    Kram Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog har jag en hel del "måsten" ;) Med fyra döttrar i huset blir det en hel del tvätt! En stor vovve med massa päls innebär en del städning, men ibland så lägger jag sånt åt sidan och bara fångar stunden, tar vara på solen och njuter en stund! ;) :)
      Kram /Maria

      Radera
  8. Viktigt med de stunderna! Ni är oftare på våfflan än vi tror jag:) jättefin bild på er! Kram Nilla

    SvaraRadera
  9. For et koselig innlegg, vennen :) Og så fine ord :) Det er helt sant, man skal sette pris på de små gledene :) Nyte hver dag :) Så godt man har det da :)

    Nydelige bilder vennen, herlig sommerstemning :)

    Kos dere masse videre :)
    Klemmer Lisa :)

    SvaraRadera
  10. Åh vad jag håller med dig, det är verkligen de små stunderna som gör det..
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  11. De små stunderna är guld, bland de bästa! Vilken fin kväll, tillsammans <3

    Kram!!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...