torsdag 16 augusti 2012

Rutiga gardiner! Eller inte...!? ;)

Såg en sådan snygg annons med textilier i en tidning...


Jag tyckte rummet på bilden såg så mysigt och ombonat så här till hösten... Rutiga gardiner??? Jo, men kanske?! ;)


Det är köket jag tänker på... Har tänkt sätta upp längder där till hösten, istället för kappan. Fast jag hade ju tänkt mig vita ;) Såklart... Nästan alla mina gardiner är ju vita...

Tror att det kan bli bra med längder, men ska jag verkligen ha rutiga? Jag som kastat allt vad rutiga gardiner heter! ;) Fast jag är rätt svag för rutigt! Kanske någon av döttrarna borde hetat Rut, istället? Fniss... ;)


Alltså... det är snyggt med rutigt...  Ska nog kolla upp detta tyget, jag! Annars finns ett ljusare (diskretare?) alternativ att köpa på nätet också:


Jag ska sova på saken, tror jag! Kanske jag inte vill ha rutigt längre i morgon? ;)
 
(Vad tycker ni om rutiga gardiner?)


Maria


Lite suddiga foton på annonsen... fotat ur tidingen ;)

12 kommentarer:

  1. Tycker det är jättefint med rutiga gardiner och tror det skulle bli snyggt i ditt kök! Jag skulle ha valt det mörkare tyget.
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Rutigt är så hemtrevligt! Tycker ert kök ser så stort och ljust ut...kan säkert vara mysigt nu i höst och ha lite "ombonat" i fönstret.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ursöta och skulle passa perfekt hemma hos dig :) kramar Diana

    SvaraRadera
  4. Jättefint med rutigt i ett ljust och stort kök. Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Snygga gardiner, men med duken blev det alldeles för mycket!!! Ha det bäst oc en trevlig fredag, kram Kate

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det håller jag med om! Skulle aldrig lägga på en stor duk i samma tyg!
      Kram

      Radera
  6. Fint med rutigt i ett kök, tycker jag. Jag hade nog valt den mörka varianten.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  7. Det skulle nog passa hos er, tror jag. Prova annars är det väl bara att byta!

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Som vanligt är jag tant bak och fram. Är inte jätteförtjust i rutor egentligen, men har ju det på landet fast då är det ju handdukar så allt kanske beror på mönstret och kanske inte rutorna i sig. Jag är inte så förtjust i smårutigt och jag tycker att det är snyggt när man matchar duk och gardiner osv...:) Tror det blir fint hos dig , du har ju redan klockan och jag skulle tagit de mörka tyget om jag valt.
    ha en härlig helg.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  9. Rutigt är inte riktigt min cup of tea, men man ska ju aldrig säga aldrig :-) Om du gillar rutigt så ska du köra på det... det brukar ju alltid bli bäst med sådant man tycker om. Det blir säkert jättefint hos er! Ha en go helg!

    SvaraRadera
  10. Fina bilder! Snyggt med rutigt men det blir det nog inte hos mig, håller mig nog kvar vid de vita gardinerna...tror jag ;)
    Kram Suss

    SvaraRadera
  11. Jag tycker rutigt är fint! Jag hade blå/vit-rutiga gardinlängder med öljetter innan jag satte upp mina sommargardiner. Klassiskt tycker jag och passar bra in i ett kök:) Nu har de gardinerna blivit solblekta så jag tror det får bli något annat till hösten, är ju kul att förnya sig lite:)))

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...