söndag 12 augusti 2012

Måla, måla, måla...

En helg fylld av målning...


Den här helgen hade vi avsatt för målning av vårt hus. Vi har ju målat lite då och då på semestern också. Men denna helg hade vi hyrt en skylift, för att måla det som vi inte når med stege ;) Det Mannen i mitt liv, inte når med stege, rättare sagt. Själv står jag helst inte ens på stege... nej,jag nöjer mig med att måla det jag når genom att stå på en bock. Mycket stadigare! Och inte lika högt! ;)
Eftersom vi hade hyrt en skylift, ville vi ju gärna att det skulle vara uppehåll, så det gick att måla också ;) Och tänka sig, det har varit jättefint väder hela helgen! Vilken tur!
Vi har målat i stort sett hela lördag och söndag. Fikapaus med hembakta muffins bjöd döttrarna på idag. Gott! 
Det är så skönt att ha stora barn, som klarar sig själva när man fixar och grejar en hel helg, så här. Och så är det så skönt att vi kan hålla på båda två. Våra två föregående hus (Ja, vi är inne på vårt tredje hus, faktiskt!) har jag inte kunnat hjälpa till mycket med, vad gäller renovering/byggnation/målning eftersom barnen var små då. Därför är det så kul att kunna vara delaktig så mycket denna gång! Och jag tycker att det är riktigt roligt att måla! Rogivande på något vis!
Lite trött blir man allt, av att kliva upp och ned på en bock hela tiden ;) Film i soffan, nu ikväll, det var skönt! Vi såg en Varg Veum. "De döda har det bra".  Bra film i en fin miljö! Norsk, om det är någon som inte känner till dem.

Nu är det "Go natt", här för mig! ;)


Maria



8 kommentarer:

  1. Vilken tur med vädret!! Jag måste få säga detta igen.... hörnen ( eller vad det kallas) på huset är bara WOW!!! Jag gillar också att måla och fixa. Kul när man kan göra det tillsammans! Håller med!

    SvaraRadera
  2. Förstår att ni är nöjda med er helg, toppenväder för målning ni haft.
    Kul att måla men det känns i armen efter ett tag........

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Vad duktiga ni är! Jag minns hur det var....att måla ett helt hus!

    SKÖNT att koppla av med en film.

    Stor kram Maria!!!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig fixarhelg ni haft! Och visst är det roligt att göra sådana
    projekt ihop, går ju dessutom dubbelt så snabbt när man är två :-)
    Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Va duktiga ni varit!! Hoppas ni slipper måla på ett tag nu!!!
    Ha en fin vecka!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Vilken tur att ni fick fint väder. :) Jag är såååå sugen på att måla om vårt hus från mörkgrått till vitt men när jag nämnde det för mannen så verkade inte han alls lika sugen på det som jag. Förstår inte varför. ;)

    Kram, kram

    SvaraRadera
  7. Varje gång jag läser att någon målar sitt hus brukar jag tänka att jag egentligen är rätt nöjd med mitt i tegel;). Jag har alltid (och fortfarande) velat bo i ett trähus men glömmer lätt bort allt underhåll det kräver med målning och så.
    Men ert hus är så fint. Jag gillar verkligen skyliften, skulle vara kul att åka i den. Tror att jag klarar den höjden trots att jag på senare år (nu när jag börjat bli "gammal") faktiskt börjat känna av höjder genom att det liksom pirrar otäckt i benen om det blir för högt upp.
    Hurra för barn som klarar sig själv. De där muffinsarna ser underbart goda ut. Hoppas mina tjejer snart kan baka åt oss medans vi jobbar på huset;)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Duktiga du.. vilken fin skylt jag skymtade i collaget. Kram Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...